University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Dizajn i biznis

Domaći dizajn brandovi predstavili svoje proizvode na DesignBusinessForumu na VERN'u

Fotelja 3angle, didaktička igračka Oblo, bojice Boya, stolić Crooked i Grupine lampe Model dio su postava izložbe prvih hrvatskih dizajn brandova "Razum i osjećaji", koji su jučer djelomično bili pretpremijerno izloženi u sklopu DesignBusinessForuma koji se održao na Veleučilištu VERN'. Cijeli će hrvatski postav biti premijerno prikazan 6. lipnja na Beogradskom tjednu dizajna.

Forum pod nazivom "Razum&Osjećaji" zajednički su organizirali internetski magazin DesignAgenda, tvrtka Narativ, VERN' Forum i Hrvatska komora arhitekata, a na njemu su sudjelovale uspješne hrvatske tvrtke koje koriste dizajn u razvoju novih proizvoda, kao i produkt dizajneri koji su pokrenuli vlastitu manufakturnu proizvodnju svojih radova. Neki od njih već su postigli međunarodna priznanja i tržišni uspjeh, dok drugima tek slijedi predstavljanje inozemnom tržištu kroz projekt Razum&Osjećaji.

Tatjana Bartaković (DesignAgenda), Maja Mesić (Boya), Tomislav Knezović (Kvadra Design), Silvije Novak (arhitektonski studio 3LHD, Design Hotel Lone), Nikola Radeljković (Numen/ForUse/Element) i Filip Gordon Frank (Mini Me lapma) su analizirali prvu uspješnu integraciju dizajna u industrijsku proizvodnju ojastučenog namještaja u Kvadra Designu, te poteškoće domaćih dizajnera koji samostalno organiziraju razvoj, proizvodnju i plasman svojih proizvoda na tržište, u kontekstu neproizvodne Hrvatske.

Budući da domaći proizvođači i distributeri nisu prepoznali potencijal nekih nagrađenih dizajnerskih koncepata, novih proizvoda, interes za njih došao je iz inozemstva. Primjerice, kanadski je dizajn brand za igračke, Great Circle Works igračku Oblo razvio do prototipa i lansirao na globalno tržište, a Oblo se našao i u ponudi prestižne MoMa-e u New Yorku i San Franciscu. Spomenimo i prvu Red Dot nagradu (2012.) koju je za jedan kompleksan domaći proizvod prvi put dobila i hrvatska tvrtka Kvadra za sofu Revolve, svojevrsna ikona suvremenog hrvatskog dizajna - zamašnjak dizajna u industriji nakon gotovo 20 godina. Uspjeh je utoliko veći jer proizvodnja u Kvadri postoji tek godinu dana, a kolekcija od sedam garnitura međunarodom je tržištu prvi put prezentirana prije pet mjeseci, nakon čega je uslijedio izvoz u zemlje Europe i Azije.

Sudionici su se složili oko stava kako je nova generacija hrvatskih proizvoda temeljena na produkt dizajnu, polako prerasla u dizajn brandove za kojima postoji potražnja. Međutim, njihova bi budućnost bila puno izvjesnija kada bi država prepoznala pravi potencijal i dogovorila strategiju zajedničkog nastupa, posebice na međunarodnim tržištima, zaključili su panelisti.

Izložba "Razum&Osjećaji" s 40 proizvoda iz 14 hrvatskih dizajn brandova će nakon Beograda, biti predstavljena u Zagrebu (galerija Forum, 27. 6. - 6. 7.) i gradu Hvaru (galerija Loggia, 14. 7. – 15. 8.).

 
Odjel za komunikacije
Autor fotografija: Sitana Omer
 
Datum objave: 1.6.2012.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN, VERN-Forum, Design-Agenda, produkt-dizajn, DesignBusinessForum
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh