University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Kvalitetno znanje je preduvjet za međunarodno poslovanje

Intervju s kolegom Dariom Šafarićem, voditeljem globalnog marketinga u obiteljskoj tvrtki Media-Soft

Dario Šafarić je završio preddiplomski studij Ekonomije poduzetništva na VERN'u, a nakon toga i diplomski studij Poduzetničkog menadžmenta. Iako je još tijekom preddiplomskog studija primao brojne ponude za praksu i zaposlenje u uspješnim tvrtkama, odlučio je karijeru započeti u obiteljskoj tvrtki i širiti njezino poslovanje. Tvrtka danas posluje u 40 zemalja na četiri kontinenta, a Dario nam otkriva što znači biti voditelj globalnog marketinga i prodaje u obiteljskoj tvrtki te kako uskladiti poslovne i privatne obaveze.

1. Možete li ukratko opisati Vaše studiranje na VERN' (kako ste se odlučili na to, kada ste upisali, kava su Vaša iskustva,…). Po čemu ćete ga posebno pamtiti?

VERN' se percipira kao veleučilište na kojem se ″rađaju″ budući poduzetnici i menadžeri iz realnog gospodarstva i s konkretnim znanjima, pa je to svakako utjecalo na moj odabir. Pošto sam bio pobjednik ekonomskog natjecanja ″Savršeni ekonomist″, imao sam i direktan upis na studij. VERN' ću pamtiti po tome što sam zaista stekao konkretna i praktična znanja. Studij je multidisciplinaran što je itekako korisno, ako jednog dana planirate poslovati na višim pozicijama. Tada je potrebno imati znanja iz više različitih područja.

2. Kako se razvijala Vaša karijera i gdje trenutno radite?

Tijekom, a posebice nakon završetka studija, tražite optimalno radno mjesto koje bi moglo zadovoljiti vaše ambicije i planove. Pošto sam sudjelovao na nekim međunarodnim natjecanjima iz ekonomije, dobio sam značajan broj ponuda ili mogućnosti za međunarodnu praksu ili radno mjesto. Među njima je bila i zanimljiva ponuda jednog od najpoznatijih svjetskih brandova brzih automobila. Međutim, oduvijek sam želio  biti dio jednog većeg i  ambicioznijeg projekta, pa sam tako odlučio prve konkretne i praktične radne korake i navike steći u obiteljskom poduzeću Media-Soft. Uvjeren sam i nadam se da ću imati dovoljno znanja i kompetencija da zajedno s bratom, proširimo sadašnji obim poslovanja te našu tvrtku Media-Soft postavimo na još čvršće temelje. To je svojevrstan izazov jer tek sada shvaćam kolika je odgovornost na mladim uzrastima da nešto što je već uhodano i razvijeno, pokušaju dodatno oplemeniti. Sa svojim se radnim mjestom budite i živite, zbog čega nije uvijek lako sve uskladiti. Ali ako nešto zaista želite postići, to ćete i uspjeti.

3. Koja je vaša funkcija, opis posla i odgovornosti? Možete li opisati kako izgleda jedan Vaš uobičajeni radni dan?

Kad radite u obiteljskoj tvrtki morate biti ″veliko oko″ koje obavlja razne poslove, koji često nisu ni u opisu radnog mjesta. Trenutno vodim globalni marketing i prodaju. Naša tvrtka Media-Soft bavi se razvijanjem Pharma CRM aplikacija isključivo za farmaceutski sektor te danas radimo s vodećim svjetskim farmaceutskim kućama u nekih 40 zemalja te na četiri kontinenta. Zadužen sam za kontinuirano širenje svijesti o našim brandovima, širenje partnerske mreže te općenite menadžerske poslove, što uključuje i samo strateško planiranje. Ujedno sam i direktor našeg poduzeća Media-Soft Systems Limited sa sjedištem u Londonu. Zapravo, to je veliko iskušenje gdje sve dosad stečeno znanje, što kroz VERN', a što kroz knjige, nastojite filtrirati te implementirati za svoj specifični sektor. Osim toga, meni jedna od najdražih obaveza jest upravljanje partnerskom mrežom u Meksiku te Latinskoj Americi, Južnoafričkoj Republici, Rumunjskoj, Bugarskoj i Pakistanu, a direktno sam zadužen i za funkcioniranje prodajnog tima u Moskvi i Londonu.

4. Dakle, poslujete na više inozemnih tržišta. Koliko vas je studiranje na VERN'u pripremilo za međunarodno poslovanje ili vam olakšalo prilagodbu na te uvjete?

Hrvatsko tržište nam zapravo nije primarno te ovdje ostvarujemo mali udio u prihodima. Prisutni smo u cijeloj regiji, ali i šire. Glavna tržišta su nam Latinska Amerika, CIS regija te Istočna Europa. Za takav način poslovanja, niti jedan studij vam ne može usaditi upornost, volju i ambicioznost, ali vam znanje stečeno tijekom studija itekako može biti od pomoći, ako imate sve navedene predispozicije. Kvaliteta dobivenog znanja je vrlo važna želite li biti konkurentni u dinamičnom međunarodnom okruženju.

5. Kako iskorištavate preostalo vrijeme, nakon radnog dana (hobiji, dodatni poslovni angažmani)?

Uz  studentske i poslovne obveze ponekad zaista nemam vremena za hobije. Sportom se trenutno ne stignem baviti, no posebice me veseli dio vremena koji provodim uz znanstveni rad. Pišem za etablirane časopise i portale poput BizDirekta, Večernjeg lista te nekoliko drugih. Uz to sam gost predavač na FOI-u. Znanstveni rad je nešto što me posebice veseli, jer ako imate svježe i otkačene ideje možete ih podjeliti sa svima. Moj znanstveni koncept se temelji na sloganu ″Marketing na djelu″. Ako čitate moje tekstove uočit ćete da ne pišem za široke mase, jer ekspertizam se ne može i ne smije prodavati za veliki broj čitatelja.

6. Što bi savjetovali mlađim kolegama koji trenutno studiraju na VERN'u? Postoji li kakav ″recept za uspjeh″?

Smatram da univerzalni recept za uspjeh zapravo i ne postoji. Ne vjerujem u knjige koje će vas ″naučiti″ kako npr. u sedam koraka doći do milijuna i ostale floskule. Za uspjeh ponekad nije presudno imate li visokoškolsko obrazovanje ili nemate. Najvažnije je definirati svoj cilj, viziju i želju, te odrediti koliko ste spremni naporno raditi da se to ostvari. Naravno, ne ide uvijek sve prema planu, pa ciljeve trebate stalno prilagođavati trenutnim situacijama.  James Dean je jednom izjavio: ″Kamo vodi plovidba, ne ovisi o tome kamo puše vjetar, već kako su postavljena jedra″. Ako napravite benchmarking svih uspješnih ljudi, uvidjet ćete da su svi naporno radili, ali se i kontinuirano usavršavali.

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 20.3.2011.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN, Dario-Safaric, alumni, poduzetnički-menadžment, karijere, Media-soft
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh