University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








VERN' uspješnice

Intervju s našim kolegom Ivanom Frletom, voditeljem marke MINI Hrvatska

Svoja prva poslovna iskustva naš kolega Ivan Frleta počeo je stjecati još za vrijeme studija na Ekonomiji poduzetništva, kada mu se jednomjesečna praksa u Hypo Leasingu pretvorila u polugodišnje stažiranje. Kako se bližio kraj studija, Ivan je sve više shvaćao da svoju poslovnu karijeru želi graditi u automobilskom sektoru. Nakon Renaulta, uslijedio je General Motors, a potom Tomić & Co., gdje je naš kolega preuzeo vođenje marke MINI Hrvatska.

1. Završili ste VERN'ov prijediplomski studij Ekonomije poduzetništva 2007. godine. Možete li ukratko opisati vaš poslovni put u posljednjih šest godina: gdje ste stekli prva poslovna iskustva nakon završetka školovanja i na kojim ste pozicijama do sada radili?

Uvijek se volim sjetiti svojih početaka, koliko god se sada naivni činili, ipak je zanimljivo vidjeti koliko se čovjek promijeni i koliko nauči u nekom periodu. Osobno moram reći da imam tu veliku privilegiju da već gotovo osam godina radim posao koji istinski volim, u kojem nalazim sebe i u kojem definitivno želim nastaviti svoje poslovno iskustvo. Činjenica je da je moja karijera počela i trajala dok sam još studirao na VERN'u. Na zadnjoj sam godini počeo raditi na praksi u Hypo Leasing-u, gdje sam umjesto obaveznog jednog mjeseca, ostao skoro pola godine. Radio sam većinom na administrativnim poslovima, ali to je bilo moje prvo poslovno iskustvo koje smatram izuzetno vrijednim, jer sam po prvi puta došao u kontakt s poslovnim svijetom: poslovnim ljudima, sastancima, poslovnim odnosima. Moram ustvrditi da sam od samih početaka u praksi primjenjivao značajan dio teorije koju su nas učili na VERN'u.

Kada sam postao apsolvent dobio sam posao u marketinškom odjelu tvrtke Renault Nissan Croatia, na poziciji Junior Product Managera. Ako sam već doživio prvo poslovno iskustvo, ovo je bilo prvo pravo poslovno iskustvo. Nakon diplome na VERN'u zapošljavam se u tvrtki General Motors Southeast Europe gdje sam u pet godina radio u odjelima poslovnih analiza, marketinga i prodaje, te konačno kao Product Manager za Hrvatsku i BiH. Kao vrhunac moje dosadašnje karijere, ove sam godine u svibnju prešao u tvrtku Tomić & Co. na poziciju Brand Managera za marku MINI u Hrvatskoj.

2. Koja su točno vaša poslovna zaduženja i ciljevi?

Voditi marku poput MINI-a iznimno je zahtjevan, ali istovremeno istinski zanimljiv posao. MINI definitivno nije mainstream marka niti će naša prodaja ikada biti u samom vrhu volumena, ali sve oko ove marke ja toliko zanimljivo. Sam proizvod je krajnje poseban i to mogu reći vrlo objektivno jer činjenice govore same za sebe. Zamislite da radite za marku koja je već 54 godine sinonim za "cool", koja se vozi u filmovima, koju voze prave svjetske zvijezde, koja pobjeđuje na reliju Dakar, marku koja je sama po sebi postala pokret i veća od automobila samog. Upravo ta snaga imidža koji je MINI izgradio kroz godine je nešto neprocjenjivo,  pa moram priznati da je vrlo ugodno raditi za takvu marku, jer vam na kraju krajeva omogućuje da stvarno vjerujete u ono što radite.

Moja poslovna zaduženja u MINI Hrvatska su poprilična. Mi smo jedan mali tim koji djeluje kao dio velikog i uspješnog tima, te vodimo brigu oko gotovo kompletnog poslovanja. Čitava prodaja, marketing i lifestyle su u našoj domeni, dok post-prodaju i rabljena vozila dijelimo s BMW Tomić grupom. Moje zaduženje je nadzirati sve te segmente i voditi MINI od održavanja imidža, prema konstantnom napretku jer potencijal ove marke je velik.

Poslovni cilj mi je iskoristiti sav potencijal koji se nudi, jer priča koju MINI stvara više od 50 godina, mora biti prepričana kako bi starije podsjetili, a mlađe naučili što je zapravo MINI i što on predstavlja u svijetu automobila.

3. Možete li nam pobliže opisati projekt za MINI na kojem intenzivno radite? Kome je prvenstveno namijenjen i kakve pogodnosti on donosi budućim korisnicima?

Jedan od projekata na kojima radimo je MINI za mlade vozače, gdje osobama mlađima od 24 godine, pa tako i VERN'ovim studentima, nudimo posebne uvjete kupnje i financiranja MINI vozila. Međutim, nismo zaboravili niti na osobe "starije od zakonske regulative" te smo i za njih pripremili široku paletu sportskih verzija naših vozila. Preko BMW Financial Services nudimo vrlo dobre uvjete financiranja (leasing ili kredit) te dodatne beneficije prilikom osiguranja vozila. Sve što potencijalni kupci trebaju dokazati je da studiraju na VERN'u ili su nedavno diplomirali, a jednake pogodnosti vrijede i za sve zaposlenike. Budući da sam ja istovremeno i salesman odmah pozivam zainteresirane kolege da mi se jave s upitima ili me posjete u salonu :-)

4. Do sada je očito kako ste svoju karijeru odlučili graditi u automobilskom sektoru. Kao voditelj marke u jednoj od ponajboljih auto-kuća u Hrvatskoj, možete li nam reći kako se trenutni potrošački trendovi u Hrvatskoj manifestiraju na prodajne trendove u automobilskom sektoru?

Definitivno smo svi svjesni kako je trenutna ekonomska situacija prilično nelagodna za sve segmente poslovanja, ali to su novi zakoni tržišta kojima se svi moramo prilagoditi. Isto tako mora se napomenuti da su upravo premium proizvođači ti koji su pad prodaje uspjeli donekle minimalizirati te povećati svoje tržišne udjele. Polako i kod nas postaju sve prihvaćeniji razni oblici financiranja vozila popust leasinga ili smart kredita, čime napokon dolazimo na europsku razinu kupovanja automobila. Kada na to dodamo ulazak Hrvatske u EU, čega se niti jedan marljiv i kompetentan čovjek ili tvrtka ne smije bojati, očekujem dodatni oporavak tržišta automobila i unaprjeđenje prodaje naših marki.

5. Koliko vam znanja i vještine steče na VERN'u koriste u svakodnevnom radu? Možete li navesti neki konkretan primjer?

Kao što sam već rekao u prvom dijelu, VERN' nudi jako puno osnova i samih vještina za što bolje snalaženje i napredovanje u poslovnom okruženju. Apsolutno sve što se tamo uči je vrlo iskoristivo. Navest ću  dvije najvažnije stvari koje me VERN' naučio, a prva od njih su marketinški alati. Za marketing sam se po prvi puta počeo zanimati na drugoj godini, prilikom izvedbe "case study-a" za marketing plan. Čitavu godinu smo bili apsolutno predani cilju napraviti najbolji marketing plan, pobijediti u natjecanju i osvojiti glavnu nagradu.

Osim svih osnova i alata koji se koriste u marketingu, jedna od najvažnijih naučenih vještina bio je timski rad. Poznavati ljude i znati kako surađivati s ljudima, jedna je od najosnovnijih i najvažnijih vještina koju svaki poslovni čovjek mora imati. To je savršeni spoj psihologije i ekonomije koji je apsolutno esencijalan u poslovanju. Kada pomislite na marketing, većina od vas vidi samo onaj završni kreativni dio tj. advertising ili oglašavanje, dok je zapravo marketing puno više od toga. To je cijeli životni proces proizvoda do same prodaje i u njega ulaze sve pripremne analize tržišta, posljedične prilagodbe tržištu te neprekidno nalaženje i korištenje potencijala koji postoje na tržištu.

Moderno tržište je iznimno konkurentno i u nekim segmentima tržišnog natjecanja samo nijanse odlučuju čiji je proizvod zapravo bolji. Tko će ga pak uspješnije plasirati, ovisi najvećim dijelom o umiješnosti marketinškog odjela čiji je cilj omogućiti (snalažljivom) prodajnom odjelu zatvaranje posla. Usko povezana s tim je upravo druga na VERN'u stečena vještina - nastup i prezentacija. Naučiti prezentirati nešto, povlači za sobom još važniju stvar, a to je prezentirati sebe. U stalnoj interakciji s drugima vi zapravo razvijate vještinu razumijevanja ljudi i prepoznavanja prilika, a uz znanje o onome što radite, upravo to je sama bit dobre prodaje. No, vi nikada ne prodajete samo vaš proizvod već i samoga sebe, tako da je iznimno važno pobrinuti se da upravo vi budete pravi ambasador onoga čime se bavite, naoružan znanjem, vještinama i onim najvažnijim, samopouzdanjem koje je zapravo spoj i rezultat svega navedenoga.

6. Kakvi su vam dugoročni poslovni planovi, te razmišljate li o nastavku obrazovanja?

Čovjek nikada ne smije prestaje učiti i nikada ne može sve naučiti, ali definitivno može pokušati. Trenutno sam fokusiran isključivo na planove u poslovnom životu, ali od sljedeće godine definitivno nastavljam s obrazovanjem na diplomskom studiju na  VERN'u. Vjerujem da će mi diplomski studij,uz moje dosadašnje iskustvo, biti kvalitetna nadogradnja za formiranje mog poslovnog identiteta.

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 6.7.2013.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN, Alumni-intervju, VERN-uspješnice, Ivan-Frleta, Frleta, MINI-Hrvatska
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh