University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








VERN' uspješnice

Intervju s našim kolegom Ozrenom Tabakovićem, PR savjetnikom u agenciji IM&C

Nakon što je završio studij Ekonomije poduzetništva, naš kolega Ozren Tabaković nastavio je obrazovanje na diplomskom studiju Upravljanje poslovnim komunikacijama. Tri je godine obavljao funkciju izvršnog asistenta i savjetnika za odnose s javnošću Kluba nacionalnih manjina u Saboru, a nedavno je prešao u agencijske vode, na poziciju savjetnika za odnose s javnošću. U intervjuu za VERN', kolega Tabaković nam je približio posebnosti političkog PR-a, osnovne zadaće PR savjetovanja, te otkrio kako se zapravo odlučio na ovaj poziv.

1. Možete li ukratko opisati tijek Vašeg studiranja na VERN'u?

Na VERN'u sam završio prijediplomski studij Ekonomije poduzetništva , a nakon toga sam upisao i diplomski studij Upravljanje poslovnim komunikacijama. Ono što mi je studij učinilo toliko zanimljivim i dinamičnim su sami predavači. Mogao bih slobodno reći da mi je to bio najljepši period u životu. Toliko znanja, a na toliko zabavan i edukativan način, nisam mislio da je moguće steći. Upravo iz tog razloga mi nije bilo teško polagati ispite na vrijeme i sa željom za što boljim uspjehom.

2. Kada ste počeli pokazivati interes za radom u odnosima s javnošću i kako se razvijala vaša karijera u toj djelatnosti?

Na početku mog studiranja nisam razmišljao o PR-u ili o mogućnosti da bih se time želio u životu profesionalno baviti. Tek kada sam završio prijediplomski studij i kada sam razmišljao o nastavku daljnjeg školovanja, ukazala se prilika za studiranjem na smjeru Upravljanje poslovnim komunikacijama. Od strane profesionalaca i profesora koji su na tom smjeru predavali, dobio sam dodatni poticaj za PR-om jer sam prvi puta imao prilike slušati o odnosima s javnošću i općenito o prirodi tog posla. Ono što nikako ne smijem propustiti naglasiti je da sam se odnosima s javnošću prvi puta poželio baviti nakon seminara Davida Plouffe-a u Zagrebu, na koji sam otišao na prijedlog prof. Ivana Tante. Nakon toga sam shvatio da je to moj budući poziv. 

3. Više od tri godine proveli ste u Hrvatskom saboru kao konzultant za odnose s javnošću. Koja su bila vaša glavna zaduženja?

Glavna zaduženja u političkom komuniciranju se uglavnom svode na izgradnju spona ili mostova između biračkog tijela, političkih institucija i lokalne samouprave, te naravno na vraćanje povjerenja u politički sustav. To je zapravo vrlo delikatan i mukotrpan posao koji iziskuje puno strpljenja. Nažalost, danas je kod ljudi prag tolerancije prema politici na vrlo niskoj razini, što je s obzirom na trenutnu situaciju i normalno, pa stoga slijedi i logičan zaključak da je politička komunikacija u Republici Hrvatskoj tek u svojim počecima. Operativna zaduženja osobe koja se bavi PR-om u politici, ne moraju se niti nabrajati jer ona zapravo ne variraju i ne odskaču od standarda, ali ono što je bitno za naglasiti je činjenica da je krizna komunikacija vrlo bitan segment tog posla i svakodnevnica s kojom se treba znati uhvatiti u koštac.

4. Trenutno ste zaposleni na poziciji savjetnika za odnose s javnošću u PR agenciji IM&C. Možete li opisati koji su vaši (osobni) primarni radni zadaci te iz kojih sektora dolaze vaši klijenti?

Rad u agenciji uistinu je dinamičan, pa svaki novi dan pred sve nas postavlja nove izazove. Ono što čini moje svakodnevne zadatke svakako uključuje dnevno briefiranje novinara, izradu objava i informacija za medije, izradu dnevnih, tjednih i mjesečnih analiza medija za klijente, organizaciju konferencija za medije, predlaganje načina komuniciranja određenih novosti klijenata, kao i izradu prijedloga programa društvene odgovornosti. Klijenti agencije s kojima većinom surađujemo na dugoročnoj osnovi, dolaze iz  privatnog i javnog sektora, odnosno s područja financija, osiguranja, prometa, proizvodnje, trgovine i drugih djelatnosti.

5. Što sve u praksi podrazumijeva savjetovanje klijenata u odnosima s javnošću?

To naravno zavisi o prirodi posla s kojim se pojedini klijenti bave, odnosno postavljenim poslovnim i komunikacijskim ciljevima.  No možemo reći da savjetovanje uvijek uključuje konkretne prijedloge izgradnje i unapređenja reputacije i image-a u ciljnim javnostima , uključujući  često i koncepte društveno odgovornog poslovanja, kao i kriznog komuniciranja.

6. Koja ste praktična znanja na VERN'u stekli, a za koja biste mogli reći da su vam izravno koristila u poslu?

Na VERN'u sam stekao praktična, ali i teorijska znanja o odnosima s javnošću, koja su me adekvatno pripremila za tržište rada. Moram ovdje spomenuti i naglasiti predavanja prof. Sandra Baričevića, koji nam je maksimalno približio način na koji odnosi s javnošću funkcioniraju u realnom okruženju. Od svakog profesora sam dobio određene inpute koji su mi olakšali snalaženje u PR-u, ali ne mogu konkretno izdvojiti primjere koji su mi koristili u poslu, jer je PR posao koji se mijenja sukladno promjenom trendova u poslovnom svijetu, pogotovo kada govorimo o promijeni medijske infrastrukture.

7. Kako biste ocijenili današnje stanje PR struke u Hrvatskoj – kakav je kredibilitet PR savjetnika u javnosti, koji kanali komunikacije preuzimaju primat, te kakvo je povjerenje između PR-a i medija?

Današnje stanje PR struke, kao i sve ostale djelatnosti, prati i situaciju na tržištu. PR struka u Hrvatskoj je još uvijek na svojim relativnim počecima te se i dalje razvija, a ulaskom Hrvatske u EU, struci će biti omogućen jednostavniji izlazak na inozemno tržište te brža prilagodba i prilika za učenjem i dodatnim usavršavanjem. PR stručnjaci su danas često sve više i više medijski eksponirani, a što prije desetak godina nije bio slučaj. Prije je bilo dovoljno da ste osoba ili agencija iza klijenta, ali s obzirom na današnju kompetitivnu situaciju na tržištu, svoj kredibilitet stječete svojim znanjem i referencama koje ste prikupili u svom radu. Kada govorimo o kanalima komunikacije, posebnu pažnju danas moramo pokloniti internetu. Iako su tiskovine i audio-vizualni mediji vrlo jaki i sveprisutni, internet je postao alat i kanal koji može podnijeti sve i koji je postao neizostavan kanal komuniciranja kada govorimo o odnosima s javnošću. Povjerenje između PR-a i medija, po svojoj prirodi mora biti na zavidnoj razini. Kada govorimo o tom specifičnom odnosu, tu nema mjesta animozitetu niti nepovjerenju. To je uzajamni odnos koji se gradi godinama kako bi došao do kvalitetne stručne razine na kojoj se onda i treba zadržati.

8. Budući da su odnosi s javnošću vrlo kompleksno i multidisciplinarno zanimanje, kakvo je vaše mišljenje o nužnosti stalnog usavršavanja i obrazovanja stručnjaka za PR, posebice u kontekstu daljnjeg razvoja tržišta i ulaska Hrvatske u EU?

To je upravo ono što sam spomenuo u prošlom pitanju, dakle širenjem tržišta, šire se i prilike. Današnji PR stručnjaci ne mogu kvalitetno raditi ukoliko se stalno ne educiraju i ne prate trendove u industriji. Nitko od nas danas više ne može raditi temeljem znanja stečenog prije deset, pet ili čak dvije godine. Ono što će ovo prijelazno razdoblje pokazati je realno stanje na tržištu PR-a – dakle razvijeni profesionalci, agencije ili PR odjeli će dodatno "isplivati na površinu", dok će oni nespremni jednostavno morati priznati poraz. Kako i u svim drugim djelatnostima, tako i u odnosima s javnošću nema mjesta nekompetentnosti.

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 10.2.2012.
 
Ključne riječi: VERN, VERN-Intervju, Ozren-Tabaković, Ozren-Tabaković-intervju, PR-intervju, VERN-intervju-s-Ozrenom-Tabakovićem
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh