University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Anketa

"Kompas poduzetništva" – rezultati ankete portala MojPosao i VERN'a

Kakve su poduzetničke ambicije hrvatskih građana te koji su im poticajni, a koji ograničavajući faktori, nedavno su istražili portal MojPosao i Veleučilište VERN'. Svoja razmišljanja i planove vezane za poduzetništvo u anketi je iznijelo 400 ispitanika.

Velika većina ispitanih građana (82%) razmišlja o otvaranju svog obrta ili tvrtke, a 10 posto sudionika ankete već je pokrenulo svoje poslovne projekte. Samo 8 posto ispitanika nije se nikada planiralo baviti poduzetništvom. Zanimljivo je da o poduzetništvu razmišlja gotovo identičan broj i žena i muškaraca (82% nasuprot 83%), dok je među onima koji su već otvorili svoje tvrtke ili obrte ipak više muškaraca (12%) nego žena (7%).

Među ispitanicima koji planiraju pokrenuti vlastiti posao, većina njih (43%) to planira učiniti za više od tri godine, dok ih 33 posto isto planira u razdoblju od jedne do tri godine. Najmanje je onih koji svoj poduzetnički pothvat planiraju ostvariti unutar godine dana (17%).

Glavni razlog za pokretanje vlastitog posla je "rad za sebe" (71%), dok na drugom mjestu ispitanici navode "želju za većom zaradom" (51%), te za "financijskom neovisnošću" (49%). Samo je 15 posto ispitanika navelo da bi se poduzetništvom počeli baviti zbog nemogućnosti pronalaska (drugog/boljeg) posla.

Iako i muškarci i žene kao glavni razlog za bavljenje poduzetništvom navode "rad za sebe" (74% muškaraca i 71% žena), muškarci se nakon toga vode željom za većom zaradom (54%), a žene željom za fleksibilnijim radnim vremenom (54%).

Rezultati pokazuju da većina ispitanika (92%) misli kako u njihovoj okolici postoje neiskorišteni resursi na temelju kojih bi se mogao stvoriti profitabilan poduzetnički pothvat: u turizmu (40%), poljoprivredi (36%), ekologiji (29%) i proizvodnom obrtništvu (28%). Slijedom toga, smatraju da bi oni svoj profitabilan poduzetnički pothvat mogli ostvariti u turizmu (37%), ICT-u (23%), proizvodnom obrtništvu (22%), te ugostiteljstvu (20%) i trgovini (19%).

Većina ispitanika (64%) upoznata je s nekim od programa za poticanje malog i srednjeg poduzetništva, a ponajviše s programima franšiznog poslovanja (41%), programom Poduzetništvo za žene (40%), Poduzetničkim zonama (37%) i programima Obrazovanja za poduzetništvo (36%).

U anketi je 85 posto ispitanih navelo kako osobno poznaju nekog poduzetnika. Poznavanje poduzetnika i njihove poslovne priče u značajnijoj mjeri pozitivno utječe na percepciju ispitanika o poduzetnicima i poduzetništvu, u dobnoj skupini od 18 do 35 godina, te na one koji se još uvijek školuju (54%), odnosno studiraju (56%). Nadalje, više od trećine (38%) ispitanika navodi kako ih je poznanstvo s nekim poduzetnikom potaknulo da i sami počnu razmišljati o poduzetništvu.

Cjelokupne rezultate ankete možete pogledati na linku "Kompas poduzetništva" (PDF, 810 KB).

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 19.9.2012.
 
Ključne riječi: VERN, poduzetnistvo, VERN-MojPosao, kompas-poduzetništva, anketa-kompas-poduzetništva, MojPosao, anketa-portala-MojPosao-i-verna, anketa-MojPosao-i-verna, poduzetničke-ambicije
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh