University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








VERN' Forum

Na VERN'u održan panel s ministrom Ostojićem, o konkurentnosti hrvatskog turizma

Na Veleučilištu VERN' je održan panel pod nazivom "Kako će Hrvatska (p)ostati turistička zvijezda u EU?!", na kojem su sudjelovali ministar turizma Republike Hrvatske Veljko Ostojić, direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija Željko Trezner, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske Kristian Šustar, te Siniša Horak iz Instituta za turizam.

Uvodničar panela bio je ministar Veljko Ostojić koji je u uvodnom izlaganju istaknuo kako je od početka ove godine u Hrvatskoj ostvareno 6,4 posto više turističkih noćenja, te 5 posto više turističkih dolazaka. Snagu hrvatskog turizma ministar je ilustrirao brojkama o udjelu sektora u ukupnom BDP-u koji iznosi 14,7 posto, od čega je udio izravnog BDP-a 8,5 posto, po čemu Hrvatska prednjači pred nekim članicama EU poput Španjolske, Austrije, Mađarske, Francuske ili Njemačke.

Ministar je istaknuo kako glavni cilj hrvatskog turizma mora biti povećanje konkurentnosti što se, prema Planu i strategiji hrvatskog turizma do 2020., namjerava ostvariti kroz tri glavne skupine mjera: izmjenama zakonskih regulativa, povećanjem investicija i povoljnijih uvjeta financiranja, te učinkovitijom komunikacijom s tržištem.

Siniša Horak je rekao kako je Institut za turizam, zajedno s Ministarstvom turizma u posljednjoj fazi kreiranja Glavnog plana i strategije razvoja turizma Hrvatske, te istaknuo kako je definirano 10 ključnih proizvodnih grupa, odnosno 30 pojedinačnih turističkih proizvoda koje hrvatski turizam može kapitalizirati. Pozvao je sve okupljene da se uključe u javnu raspravu o nacrtu Strategije, koja se nalazi na internetskim stranicama Instituta i Ministarstva.

Sudionici okruglog stola su naglasili da je stvaranje novih turističkih proizvoda jedan od osnovnih preduvjeta za privlačenje većeg broja turista, te se ono treba temeljiti na postojećim, ali neiskorištenim resursima, što je i u skladu s načelima održivog razvoja.

"Mi moramo znati zadovoljiti specifične interese manjih ciljnih skupina, jer to znači dolazak određenog broja gostiju i izvan ljetne sezone. Uz osnovni proizvod njima se mora ponuditi i sav popratni program, poput škole jedrenja ili edukacije o morima uz nautički turizam", istaknuo je ministar Ostojić, te dodao kako se stvaranjem šire ponude za putovanja od posebnog interesa, distanciramo od masovnog turizma, diferenciramo od glavnih konkurenata, te ostvarujemo veću maržu na pojedine proizvode.

Željko Trezner, direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija je istaknuo kako je za proširenje palete interesa nužno angažirati veći broj stručnjaka za pojedina područja i ojačati međusobnu suradnju, kako bi se mogao kreirati jedinstven i kvalitetan finalni proizvod. Područja za kreaciju je mnogo, od prehrane, slikarstva, književnosti, ekologije, zdravstva, pa do obrazovanja. Sudionici su se složili kako su pojedine specifičnosti hrvatskih regija, odličan resurs za stvaranje jedinstvene ponude koja će kod posjetitelja stvarati iskustvene doživljaje i nove emocije.

"Hotel, more i sunce nisu više glavni motivi dolaska turista. Potrebne su nam nove aktivnosti koje će na tržište izbaciti nove proizvode, nove destinacije na kojima će turisti stjecati nova, neponovljiva iskustva i dijeliti ih kroz svoje priče", podsjetio je predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske Kristian Šustar.

Upravo je dijeljenje iskustava i učinkovitija komunikacija s tržištem glavni novitet Operativnog marketinškog plana Hrvatske turističke zajednice za 2013., kojim se planira povećanje ulaganja u online marketing, učinkovitije udruženo oglašavanje, te ulaganje u viralne marketinške kampanje i blog putovanja.

 
Odjel za komunikacije
Autor fotografija: Petar Vučetić
 
Datum objave: 13.11.2012.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN, konkurentnost, turizam, siniša-horak, Željko-Trezner, VERN-Forum, Veljko-Ostojić, hrvatski-turizam, Kristian-Šustar, ministar-turizma-gostovao-na-vernu, Trezner, Ostojić, Horak, Šustar
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh