University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Radovi

Naša profesorica Irena Miljković Krečar izlagala na međunarodnom psihologijskom skupu

Predstojnica VERN'ove Katedre za psihologiju i komunikacije, dr. sc. Irena Miljković Krečar sudjelovala je na međunarodnom psihologijskom skupu „22. Dani Ramira i Zorana Bujasa“, koji se održao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

Naša profesorica je zajedno s Igorom Lukićem, profesorom u I. gimnaziji i voditeljem projekta „Škola poduzetničke konkuretnosti na tržištu rada za gimnazijalce“, predstavila zajednički rad pod nazivom Efekti programa poduzetničke edukacije u okviru projekta Škola poduzetničke konkurentnosti na tržištu rada za gimnazijalce“.

Predstavljanje istraživačkog rada na ovom skupu ima značajnu vrijednost, budući da je riječ o događaju s 40-godišnjom tradicijom, koji je poznat upravo po visokoj razini empirijskih i teorijskih radova iz svih područja fundamentalne i primijenjene psihologije.

- SAŽETAK RADA -

U tromjesečnom programu poduzetničke edukacije (120 nastavnih sati), osmišljenog i provedenog od strane I. gimnazije (Zagreb), te sufinanciranog od EU, sudjelovalo je 28 učenika I. gimnazije, prethodno selektiranih prema iskazanoj motivaciji i originalnosti u osmišljavanju poduzetničkog pothvata kojim bi se riješio zadani problem. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi efekte programa na procjenu poželjnosti poduzetništva (PP), poduzetničku samoefikasnost (PSE), poduzetničke sklonosti (PS), poduzetničke namjere (PN) i objektivnu razinu poduzetničkih znanja (PZ) polaznika. Sve navedene mjere primijenjene su dvaput, prije i nakon programa. Mjerenjima je pristupilo i dodatnih 28 učenika (kontrolna skupina) iste spolne i dobne strukture. Rezultati pokazuju da ispitanici eksperimentalne skupine od prvog do drugog mjerenja, poduzetništvo smatraju nešto manje poželjnom opcijom, u manjoj mjeri se namjeravaju njime baviti, te sami sebe u manjoj mjeri procjenjuju podobnima za bavljenje poduzetništvom. Sličan efekt zabilježen je i na kontrolnoj skupini i to na mjerama PP, PSE i PS. Unatoč tome, rezultati eksperimentalne skupine su i nakon značajnog smanjenja i dalje većinom značajno veći nego rezultati kontrolne skupine.

Pronađeni su i značajni pozitivni efekti poduzetničke edukacije. Njeni polaznici značajno bolje procjenjuju svoja poduzetnička znanja na jednoj od mjera PSE, nakon završetka programa (prije programa nisu utvrđene značajne razlike), ali i realno pokazuju značajno veća znanja na testu znanja. Kako među rezultatima kontrolne skupine nije utvrđena promjena u samoprocjeni poduzetničkih znanja od prvog do drugog mjerenja, ovaj je nalaz svakako moguće pripisati samom programu, a ne nekim vanjskim faktorima (kao što su redovni nastavni sadržaji). Dobivene razlike svakako svjedoče u prilog sadržajne i konstruktne valjanosti programa poduzetničke edukacije. O ostalim nalazima i njihovim implikacijama detaljnije se raspravlja u radu.

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 21.4.2015.
 
Ključne riječi: poduzetnistvo, irena-miljković-krečar, psihologija, Igor-Lukić, psihologijski-skup
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh