University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Savjet VERN'a

Predsjednik Ivo Josipović sudjelovao na 5. sjednici Savjeta VERN'a, na temu „Strategija obrazovanja"

Tjedan dana nakon što je u Saboru izglasana Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije Republike Hrvatske, na Veleučilištu VERN' su se na 5. sjednici Savjeta VERN'a okupili najviši predstavnici države, visokoobrazovnog sustava, Europske komisije te brojni ugledni uzvanici iz gospodarskog i diplomatskog života, kako bi o Strategiji diskutirali u kontekstu strategije Europa 2020. – zapošljivost mladih.

Značaj ove diskusije i ovog dokumenta, ali i demokratskog dijaloga o njegovim mogućim prilagodbama, koje su nužne za budući društveni i gospodarski razvoj Hrvatske, te izazovima implementacije, potvrđuje i činjenica da su na sjednici sudjelovali i predsjednik Republike prof. dr. sc. Ivo Josipović, ministar obrazovanja prof. dr. sc. Vedran Mornarprof. dr. sc. Neven Budak, posebni savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske za znanost i predsjednik Nacionalnog operativnog tijela za izradu Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije, te Michael Teutsch, voditelj Odjela za razvoj politika i analize po državama pri Glavnoj upravi za obrazovanje i kulturu Europske komisije. 

Sjednicu je otvorila Doris Pack, predsjednica Savjeta VERN'a i donedavna predsjednica Odbora za  kulturu i obrazovanje Europskog parlamenta.

Predsjednik Josipović je u svom izlaganju podržao privatnu inicijativu u visokom obrazovanju, naglasio važnost kontrole kvalitete u tom sustavu, te dodao da oko pitanja obrazovanja, konkurentnosti i gospodarskog razvoja mora postojati jači društveni konsenzus.

Ministar Mornar je govorio o izazovima u financiranju visokog obrazovanja i tome kako bi Strategija kod tih izazova možda mogla biti od pomoći. Savjetnik premijera Neven Budak naglasio je važnost promatranja Strategije u cijeloj obrazovnoj vertikali te važnost povezivanja obrazovnog sustava i gospodarskog sektora.

Moramo poticati privatne inicijative u visokom obrazovanju, jer time potičemo i promjene na sveučilištu. Moramo poticati izradu dugoročnih projekcija tržišta rada i povećati suradnju visokog obrazovanja i gospodarstva kako bi smanjili disparitet na tržištu rada. U svjetlu reformi, možda bi trebali preispitati i binarni model te se okrenuti specijalizaciji sveučilišta“, izjavio je predsjednik Ivo Josipović. 

„Hrvatska trenutno za znanost izdvaja 0,6 posto BDP-a, a prosjek EU je oko 2 posto. Strategijom je do 2020. planirano povećanje izdvajanja na 6 posto BDP-a, a ako to želimo postići svake godine moramo izdvajati milijardu kuna više za obrazovanje“, upozorio je ministar Vedran Mornar.

Uvodne materijale za diskusiju o pozicioniranju hrvatskog obrazovanja u okruženju EU te zapošljivosti mladih u kontekstu strategije Europa 2020., prezentirala je predsjednica Savjeta Doris Pack. Svoj osvrt na prijedlog Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije RH iznijeli su dr. sc. Boris Jokić, znanstveni suradnik na Institutu za društvena istraživanja i član Nacionalnog operativnog tijela za izradu Strategije, prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila, dekan VERN'a, te Branko Štefanović, predsjednik Upravnog vijeća VERN'a. 

„Očekivanja od Strategije su velika jer ona mora donijeti promjenu obrazovne paradigme. To se odnosi na jače povezivanje obrazovanja i potreba tržišta rada, te obrazovanja i ukupnog razvoja društva. Sustav mora poticati učenje koje će studente usmjeravati prema razvoju znanja i vještina koje su tražene na tržištu rada i koje su u okvirima društvenih potreba, a smatram da su upravo stručni studiji na veleučilištima i visokim školama puno bliži tom novom konceptu“, izjavio je dekan Vlatko Cvrtila. 

„Na privatnim visokim učilištima u EU studira u prosjeku 35 posto studentske populacije, a u Hrvatskoj tek oko 7 posto. Upravo je privatni sektor taj koji je u Hrvatskoj prvi prepoznao vrijednosti bolonjskog procesa i kvalitetnog stručnog visokog obrazovanja, te kontinuirano intenzivira ulaganja u razvoj te ključne poluge za postizanje europskog cilja od 40 posto visokoobrazovanog radno aktivnog stanovništva“, istaknuo je Branko Štefanović. 

Uvodna izlaganja o modelima financiranja visokog obrazovanja na primjerima Hrvatske i Finske održali su mr. sc. Ninoslav Šćukanec, direktor Instituta za razvoj obrazovanja i stručnjak u području razvoja politika visokog obrazovanja te njegovog financiranja, te prof. dr. sc. Jouko Havunen, član Savjeta VERN'a, donedavni profesor na Sveučilištu Vaasa i direktor Levón instituta za razvoj edukativnih tržišno orijentiranih projekata.

Donošenje strateškog dokumenta za hrvatsko obrazovanje korak je naprijed prema primjeni pozitivnih međunarodnih standarda, posebice u segmentu planiranja buduće obrazovne politike. Međutim, Strategiju je potrebno nastaviti razvijati sukladno novim zahtjevima tržišta u kontekstu daljnjeg gospodarskog razvoja Hrvatske i jačanja međunarodne konkurentnosti.

 
Odjel za komunikacije
Autor fotografija: Petar Vučetić
 
Datum objave: 24.10.2014.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: obrazovanje, Branko-Štefanović, Doris-Pack, Ivo-Josipović, Ninoslav-Ščukanec, visoko-obrazovanje, Tehnologija, Vedran-Mornar, Savjet-VERNa, Vlatko-Cvrtila, znanost, Strategija-obrazovanja-znanosti-i-tehnologije, Neven-Budak, Strategija-obrazovanja, Michael-Teutsch, Boris-Jokić, Jouko-Havunen
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh