University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Intervju za "b2b" prilog Business.hr-a

Prof. Ivan Tanta, voditelj VERN'ovog studija Komunikacija, o budućnosti medija u Hrvatskoj

U povodu ovogodišnjeg Weekend Media Festivala, VERN'ov profesor Ivan Tanta dao je intervju za tematski prilog "b2b", koji izdaju poslovne novine Business.hr. Prof. Tanta u intervjuu objašnjava koliko se uspješno mediji prilagođavaju tehnološkim promjenama, zbog čega se mediji povezuju kako bi ojačali svoju tržišnu poziciju, zbog čega je print u krizi, te kako vjeruje da će mladi školovani novinari mijenjati našu medijsku sliku. Donosimo vam naglaske iz intervjua.

Kako nagli razvoj komunikacijske tehnologije utječe na medije i kako mu se oni prilagođavaju?

Mediji se prilagođavaju tehnologiji, no pitanje je koliko to mogu činiti. U doglednoj će budućnosti, pod uvjetom da tehnološki razvoj bude jednako brz, doći do tehnološke i medijske disperzije u kojoj će sve biti medij. Najave toga imamo već danas. Puno je važnije pitanje budućnosti sadržaja medija, bez obzira na to kako su tehnološki disperzirani, jer je trivijalizacija jedna od bitnih kreatora sadržaja suvremenih medija. Tehnologija tome na određeni način pridonosi stavljajući pred autore i medije imperativni zahtjev brzine i kratkoće. Dok je brzina još uvijek za medije u sferi kvalitete, opširnost se pretvara u nekvalitetu, a instantizacija sadržaja u prednost. Dugoročno, takva će praksa imati katastrofalne posljedice…

Stručnjaci kažu kako u svijetu, spajanje medija diktiraju ponajprije oglašivači. Kakva je situacija u Hrvatskoj?

Kako u svijetu tako i kod nas, globalizacija medija uvela nas je kroz mala vrata u svjetsku medijsku arenu. Problem vidim tek u nereciprocitetu oglašavanja i polaganom zaostajanju u prilagodbi oglašivača suvremenim trendovima. Oglašivači diktiraju tempo spajanja u 'skupim' medijima poput tiskovina ili televizije, ali na mrežama oni su samo manji dio sadržaja upravo zato što su informacije na internetu uglavnom besplatne i svima dostupne…

…Zbog čega je print u krizi?

Ako se osvrnemo na print, on je u krizi zbog skupoće, ograničenosti tržišta, neinventivnosti, nekompetentnosti sadržaja i, naposljetku, zbog permanentne rasprodaje svakog milimetra slobodnog prostora oglašivačima. Svjedoci smo da nam dnevnici više nemaju ni prvu ni drugu ni treću stranicu…

Cijeli intervju možete pročitati u galeriji.

 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 21.9.2011.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN, weekend-media-festival, Ivan-Tanta, Novinarstvo, intervju-za-b2b-Ivan-Tanta, budućnost-medija, mediji-u-Hrvatskoj, novinari
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh