University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








#EducationMeetsBusiness

Tradicionalni poduzetnici mjere ROI, a društveni poduzetnici utjecaj na društvene promjene

Ovaj oblik poduzetništva stvara jedinstvena, održiva i učinkovita rješenja u borbi s društvenim problemima.

Društvene inovacije (eng. Social innovations) je zajednički naziv za „nove strategije, koncepte, ideje, procese, usluge, poslovne modele, alate, metodologije i politike ili kombinaciju istih, koji doprinose zadovoljavanju društvenih potreba“ – objašnjeno je u nedavno objavljenom priručniku Društvene inovacije i socijalno poduzetništvo (Ćorić, Karzen i Vuković, 2018). 

Integracija, inkluzija, razvoj 

Nadalje, socijalno ili društveno poduzetništvo (engl. Social entrepreneurship), kao sastavni dio eko-socijalne ekonomije, predstavlja novi način promišljanja, koji je zasnovan na vrijednostima, redistribuciji moći i utemeljen je na održivom razvoju.

Inovativni je to poslovni model koji spaja ekonomske i društvene ciljeve te značajno doprinosi integraciji tržišta rada, društvenoj inkluziji i ekonomskom razvoju. Osim toga, ovaj model predstavlja poduzetničko djelovanje onih poduzetnika koji prepoznaju društveni problem te na profesionalan, inovativan i održiv način pristupaju sustavnim promjenama koje nadilaze nedostatke tržišta i iskorištavaju dane mogućnosti. 

Prednost na tržištu rada 

Svakako je potrebno naglasiti da za razliku od tradicionalnog poduzetništva, u kojem se učinkovitost pothvata obično mjeri profitom i povratom ulaganja, socijalni poduzetnici svoj uspjeh procjenjuju i kroz utjecaj na društvene promjene. Stoga i ne čudi da je ovo postao jedan od najizazovnijih fenomena današnjice, jer pruža mogućnosti za stvaranje jedinstvenih, održivih i učinkovitih rješenja u borbi protiv siromaštva, isključenosti ili nemarnog odnosa prema okolišu.

Iskustva koja studenti steknu radeći na ovakvim projektima svojevrsna su komparativna prednost na tržištu rada, jer im je osnovna značajka orijentiranost na pozitivna i kreativna rješenja. 

Natjecanja protiv Harvarda, Oxforda, Stanforda… 

Na VERN'u se o ova dva intrigantna koncepta uči još od 2011. godine na predmetu Socijalno poduzetništvo i društvene inovacije, i to od onih koji žive ova dva koncepta. U okviru akademskih aktivnosti studenti su dosad već surađivali i razvijali projektna rješenja za mnoga društvena poduzeća i inicijative poput Udruge Kamensko, Humana nove, Okusa doma, Mapiranja Trešnjevke, itd., a sudjelovali su i u organizaciji različitih društveno-inovativnih događanja i projekata poput Dana društvenih inovacija na Tjednu dizajna, pokretanja novih trendova na otoku Visu i slično.

Svoje društveno poduzetničke potencijale naši su studenti dosad već uspješno prezentirali i na globalnoj razini, u okviru međunarodnog HULT Prize natjecanja, koje se kolokvijalno naziva i Nobelova nagrada za studente. Još od 2013. VERN'ovi studenti se svake godine natječu na ovom globalnom natjecanju u traženju rješenja za ključne društvene probleme, poput gladi, siromaštva ili nezaposlenosti. U regionalnim finalima, primjerice u Dubaiju, Londonu ili San Franciscu, naši se studenti ravnopravno natječu sa studentskim ekipama s nekih od najprestižnijih svjetskih sveučilišta poput Harvarda, Oxforda, Stanforda, MIT-a, itd. 

piše: mr. sc. Gordana Ćorić, 
predavačica* na VERN'u, zamjenica voditelja preddiplomskog studija Ekonomija poduzetništva

*Predaje i na diplomskim studijima Poduzetnički menadžment, Menadžment održivog razvoja turizma te IT menadžment.
 
Odjel za komunikacije
Autor fotografija: Petar Vučetić
 
Datum objave: 3.7.2018.
 
Ključne riječi: ekonomija-poduzetništva, Gordana-Ćorić, EducationMeetsBusiness
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh