University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








VERN' Uspješnice

VERN'ovi alumniji uspješno revitalizirali „raritetnu kabinu za fotografije“

Logirate se na svoju omiljenu društvenu mrežu i među gomilom pristiglih postova smiješe vam se lica vaših prijatelja – s brkovima, naočalama, predimenzioniranim usnicama i koječim drugim. Trend je to koji se posljednje dvije godine neprestano širi društvenim mrežama i svakome od korisnika daje potencijalnu mogućnost za „5 minuta viralne slave“. Manje je poznato, pak, da su im taj doživljaj omogućili upravo VERN'ovi alumniji, revitalizirajući raritetnu automatsku kabinu za izradu fotografija, danas poznatiju kao Fotkaona.

„Sve je krenulo 2014. godine kao bratova želja za photo boothom na vlastitom vjenčanju. U tom su trenutku postojale slične opcije na tržištu koje su se nudile, međutim odmah sam znao da mogu napraviti puno cjelovitije rješenje, te sam uvidio način na koji bih ga ponudio klijentima. Imao sam iskustva u organizaciji evenata, no kako u to vrijeme nisam znao puno o fotografiji, odmah sam se sjetio kolege Petra s kojim sam bio u grupi na diplomskom studiju Upravljanje poslovnim komunikacijama, rezimirao nam je početke projekta naš alumni Filip Smerdelj.

„Tako je, ideja je nastala u Filipovoj glavi, ali vrlo brzo smo je preselili u garažu kako bismo imali više prostora za testiranje različitih opcija te realizaciju ideje. Zanimljivo, danas djelujemo doslovno iz nekoliko garaža zbog prostora kojeg zauzimaju naši uređaji, ali većina posla se ipak odvija u uredu. Mi zapravo surađujemo već nekoliko godina, praktično od završetka studija, no prva ozbiljnija suradnja ostvarila se prilikom uspješnog lansiranja igre Drinkopoly, koju je Filip bio osmislio s još nekoliko kolega, a ja sam bio angažiran kao fotograf za promo fotografije“, nadovezao se drugi dio poslovnog tandema, Petar Vučetić.

Posjetitelji raznih evenata zasigurno su zapazili maštoviti dizajn Fotkaone, a dečki ističu kako je to njihovih ruku djelo, na što su izrazito ponosni.

„Dizajn svih naših uređaja je isključivo vlastiti te ga u bliskoj budućnosti planiramo izvoziti i na strana tržišta, s obzirom da smo do sada uvidjeli sve prednosti i mane vezane uz izradu, odabir materijala, hardverskih komponenti, montažu i transport“, naglasio je Filip.

Međutim, još im više imponira činjenica da su se uspješno pozicionirali među klijentima i poslovnim partnerima, čiji se broj konstantno povećava.

„Fotkaona je u vrlo kratkom vremenu postala sinonim za photo booth (foto kabinu ili foto kiosk) u Hrvatskoj. Zahvaljujući iskustvu koje smo dosad stekli, danas postavljamo standarde i trendove koje je teško pratiti i to nas čini jedinstvenima. Osim što konstantno ulažemo u najnoviju tehnologiju te edukaciju naših zaposlenika, imamo i najveće iskustvo u radu sa svim tipovima klijenata te zahtjevnim projektima. Projektu uvijek pristupamo s jednakom odgovornošću, bez obzira je li riječ o eventu neke multinacionalke ili proslavi nečijeg 18. rođendana, a često radimo i 'tailor made' ponude za zahtjevnije klijente“, istaknuo je Filip.

Petar dodaje su na valu trenda tzv. sharinga (dijeljenja) odlučili korisnicima ponuditi dijeljenje svojih iskustava i u stvarnom i u virtualnom životu.

„Ljudi danas većinu snimljenog materijala drže u digitalnom obliku. Mi im uz taj, nudimo i onaj fizički, opipljivi, koji dobiju na licu mjesta i stvarno je užitak vidjeti kod nekoga u uredu ili domu fotografije iz Fotkaone istaknute na policama, zidovima, hladnjacima i sl. Sharing, tj. dijeljenje danas je jedan od najkorištenijih termina, a naši uređaji su kompatibilni sa svim popularnim društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, email) tako da možemo reći da pokrivamo i online i offline sferu.“

S obzirom na potrebnu logistiku, ali i neophodan ljudski faktor u realizaciji projekata, zanimalo nas je koliko je osoba angažirano oko Fotkaone, a Filip nam je objasnio kako su okosnica tima Petar, on i Lucija (koja se brine za organizaciju hostesa), iako stalni postav uključuje desetak ljudi, a ponekad i više, ovisno o broju istovremenih evenata.

Poslovnih ambicija im ne manjka, a jedna od najvećih im je izvoz gotovih proizvoda po principu „ključ u ruke“. Osim toga, planiraju i licenciranje po regijama, daljnju modernizaciju opreme i nadogradnju softwarea, itd.

Filip je pojasnio da su „uređaji opremljeni vrhunskim hardverskim komponentama te (u nekim modelima) studijskom rasvjetom koja osigurava visoku kvalitetu fotografija. Neki uređaji su full-size kabine u koje stane do šest osoba, dok su druge stupovi koji omogućavaju prikaz ambijenta u kojem je postavljena Fotkaona. Iako je prosječnu mjesečnu brojku evenata nezahvalno odrediti, jer posao dolazi u valovima (korporativni eventi, promocije proizvoda, vjenčanja, festivali, itd.), mogli bismo reći da u prosjeku odrađujemo jedan event dnevno, na kojem je aktivan i barem jedan uređaj“.

FOTKAONA U BROJKAMA:
  • odrađeno oko 450 evenata
  • prijeđeno cca. 40.000 kilometara
  • snimljeno više od 200.000 fotografija
  • 85.000 osoba se fotografiralo u Fotkaoni
  • 8 uređaja na raspolaganju (6 različitih modela + 3 u dolasku)
  • tehnologije: Green screen, Slow motion video, Boomerang, gif, standardne fotografije i printing station (hashtag wireless printing)
  • lista klijenata: renomirane domaće i međunarodne kompanije, privatni korisnici, festivali (SONUS, INmusic), itd.

Filipu i Petru želimo puno uspjeha u daljnjem radu!

 
Odjel za komunikacije
Autor fotografija: Fotkaona / Petar Vučetić
 
Datum objave: 16.11.2016.
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: VERN-uspješnice, Fotkaona
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh