University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Upravljanje ljudskim potencijalima








Danko Deban

DANKO DEBAN ,
Glasnogovornik Ingre

 

Za uspješan PR nužni su kvalitetno obrazovanje i dobra "kemija" između tvrtke i glasnogovornika

Koja je važnost odijela za odnose s javnošću za tvrtku koja u svoje recentne aktivnosti ubraja izgradnju Arene Zagreb, odnosno tvrtku koja je upravo nedavno na tržište plasirala 10.000 novih dionica prikupivši time 350 miljuna kuna svježeg kapitala za realizaciju daljnjih investicija u zemlji i inozemstvu?

Pitanje je zapravo retoričko - važnost je jednostavno ključna. Dodamo li tome još činjenicu da je tvrtka mjesto glasnogovornika prepustila dvadesetčetverogodišnjaku, priča postaje dodatno zanimljivija.

To je pokazatelj kako i u renomiranim tvrtkama zahtjevne i složene zadatke mogu obavljati mladi ljudi, školovani i ambiciozni ljudi na kojima je da tu šansu iskoriste. U konkretnom slučaju tvrtka je Ingra, a njen glasnogovornik Danko Deban ujedno i naš sugovornik koji je podijelio svoje zanimljivo životno iskustvo.

U godinama kada se većina njegovih vršnjaka nalazi usred studija te prolazi fazu "traženja samoga sebe", Danko Deban obnaša dužnost glasnogovornika jedne od vodećih tvrtki za investicijsku izgradnju u zemlji.

Kako se nosite s takvom odgovornošću?


Često nailazim na takvo pitanje, da ne kažem čuđenje, a odgovor je zaista jednostavan - vrlo rano sam otkrio da želim što prije izaći na tržište rada i tamo okušati svoju snagu i kreativnost. Kada pogledam unazad, mogu reći da su ključni elementi za moj trenutačni položaj bili želja za radom, te sukladno tome, usmjereno kvalitetno obrazovanje.

Kada govorimo o obrazovanju, u kojoj Vas mjeri ono određuje?

Uvelike. Cjeloživotno obrazovanje ključ je uspjeha u karijeri bez obzira na to čime se tko planira u životu baviti. Što više radim, toga sam sve više svjestan, pogotovo kada se osvrnem oko sebe i vidim kolika konkurentnost vlada na tržištu rada. Uostalom, o tome mogu i sam posvjedočiti. Naime, nakon završetka prijediplomskog stručnog studija Ekonomije poduzetništva na Veleučilištu VERN', nastavio sam studirati i dalje na specijalističkom diplomskom stručnom studiju Upravljanja poslovnim komunikacijama, također na VERN'u.

No, ni tu ne stajem. Posebno želim naglasiti veliki značaj što preko VERN' Alumni kluba mogu biti povezan sa svojim kolegama iz studentskih klupa gdje razmjenjujemo ideje, informacije i mišljenja o aktualnim temama. Tako ćemo za nekoliko dana sudjelovati na VERN' Alumni forumu gdje će nam vodeći ljudi političkih stranaka predstaviti svoje gospodasrke programe. Ovo nam je vrlo bitno čuti kako bismo mogli bolje planirati naše poslovne aktivnosti nakon izbora.

Poslovne komunikacije danas susrećemo u velikom broju tvrtki, dok su prije samo desetak godina PR odjeli bili su rezervirani tek za najveće tvrtke, najčešće kao odjel unutar marketinga.

Istina, poslovne komunikacije u Hrvatskoj relativno su mlado područje, no danas je za svaku tvrtku od velike važnosti da izgradi komunikaciju s klijentima i javnošću - time se dodatno dobiva na tržišnoj vrijednosti. Svijest o važnosti komunikacije sve je veća ali zbog mladosti struke u Hrvatskoj još u mnogome vlada diletantizam i nestručnost. Moram se opet vratiti na obrazovanje. Bez formalnog obrazovanja odnose s javnošću, kao uostalom i bilo koju drugu struku, jednostavno nije moguće primjenjivati u praksi. Danas doslovno svo stečeno znanje na VERN'ovom studiju PR-a primjenjujem u poslu uz kontinuirani napor da dodatno usavršim svoja znanja.

Kako ste došli do sadašnjeg položaja u Ingri?

Prije Ingre obavljao sam poslove u drugim tvrtkama i to u marketingu, a kada sam sakupio dovoljno znanja u odnosima s javnošću, krenuo sam u potragu za tvrtkom u kojoj bi ihmogao na najbolji način iskoristiti. Ingra je bila prvi odabir. Na razgovoru sam predložio modele i načine komunikacije i, kao što vidite, vrlo brzio sam se našao u poslu. Ingra je dinamična tvrtka a komunikacija s javnošću itekako je važna. Naše poslovanje mora u svakom trenutku biti transparentno i ne smije ostavljati mjesta za nedoumnice ili špekulacije. Iako ima mnogo posla, okružen sam ljudima od kojih neprestano isponova učim i koji mi pružaju podršku u situacijama s kojima se svakodnevno susrećemo. Smatram da za uspjeh mladog poslovnog čovjeka mora doći do nekakve, nazovimo to "kemije" između njega i tvrke. Profesionalac u tvrtku ulaže svo svoje znanje i specijalizirane vještine, a tvrtka na njega treba gledati kao na mladi potencijal, dakle na nešto što će se uz dobru infrastrukturu i transfer znanja razviti u nešto još bolje i savršenije.

 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 

na vrh