University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Studenti








Mate Rimac, inovator, apsolvent na studiju Ekonomija poduzetništva

Inovacije – od rukavice do automobila

VERN'ov apsolvent Mate Rimac javnosti je poznat kao višestruko nagrađivani inovator čije su ideje prepoznale brojne domaće i međunarodne tvrtke, ali i velike kompanije. Inovatorstvom se počeo baviti posve slučajno, kako sam kaže, u vrijeme dok je smišljao svoj maturalni rad. Tada je izumio ″iGlove″ rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i miša na računalima, a kasnije je nastavio nizati inovacije na području automobilizma, i to onog na električni pogon. Stoga ne čudi da je kao veliki zaljubljenik u automobile i auto utrke izumio i najsnažniji električni automobil na svijetu, za koji kaže da će imati vrhunske performanse. Pomoću tehničkih znanja koja je stekao za vrijeme srednjoškolskog obrazovanja, a kasnije i poslovnih koja je stekao na VERN'u, Mate uspješno smišlja nove inovacije i strategiju za njihov komercijalni uspjeh. Sa svojom posljednjom inovacijom, V=S/T Battery Management System, osvojio je i VIDI e-novation zlatno Teslino jaje za 2010. godinu, a glavni cilj mu je postati lider u high-performance pogonskim sustavima za električne automobile i pokrenuti proizvodnju vlastitih sportskih automobila.

1.       Opišite nam ukratko svoje studiranje na VERN'u?

VERN' sam upisao kako bih uz tehnička znanja koja su mi potrebna za moje izume, stekao i ona poslovna, kako bi ih jednostavnije ″prodao″. Naime, sama ideja je vrlo mali dio projekta. Mnogo je koraka potrebno da bi se ideja realizirala i postigla komercijalni uspjeh.

S obzirom da se bavim novim tehnologijama, znanja potrebna za razvoj istih, nisam mogao učiti na nekom postojećem fakultetu nego sam ih stjecao metodom learning by doing. Nigdje se ne može naučiti kako napraviti najsnažniji električni automobil na svijetu ili kako doći do dobre ideje i uspješno je komercijalizirati.

Tijekom studiranja na VERN'u  naučio sam i mnoštvo novih i korisnih stvari. Primjerice, pisao sam poslovni plan za ″Business plan contest″ udruge e-student, ali i poslovni plan za komercijalizaciju vlastitih inovacija. Budući da su na natječaju mogli nastupati samo timovi,  zamolio sam bio kolegu iz grupe Darija Šafarića da mi se pridruži. On je pisao financijske tablice, a s tim poslovnim planom smo osvojili i nagradu za najbolji poslovni plan. Dakle, dobra inovacija sa dobrim poduzetničkim duhom je ključ uspjeha.

2.       Kada ste se počeli baviti inovatorstvom? Zapravo, kako je sve počelo?

Inovatorstvom sam se počeo baviti slučajno. Pohađao sam srednju školu za tehničara za mehatroniku u Samoboru, te sam kao i svaki učenik 4. razreda morao napraviti maturalni rad. Za maturalni rad učenici najčešće rade pojačala ili slične elektroničke naprave koje postoje već desetljećima, a ja sam htio napraviti nešto potpuno novo. Tada sam smislio ″iGlove″ rukavicu, čiji je prototip zatim bio i moj maturalni rad. Moj tadašnji mentor Ivan Vlajnić prepoznao je taj maturalni rad kao posebno inovativan i predložio mi da nastupim na županijskom natjecanju, na kojem sam potom osvojio 1. mjesto. Nakon županijskog, uslijedila su državna natjecanja s kojih sam se također uvijek vraćao sa zlatnim odličjima. Slijedeći korak bili su nastupi na raznim međunarodnim izložbama za koje sam, zbog velike konkurencije iz cijelog svijeta, smatrao da nemam šanse za dobar plasman. Ipak, sa svih tih izložbi vraćao sam se sa zlatnim odličjima, ali i novim poslovnim kontaktima koji su mi kasnije znatno koristili.

3.       Active Mirror System, iGlove, najsnažniji automobil na električni pogon, a sada i V=S/T Battery Management System. Što je slijedeće na redu?

V=S/T BMS je samo mali dio velikog projekta – postati lider u high-performance pogonskim sustavima za električne automobile i pokrenuti proizvodnju vlastitih sportskih automobila. Stvaranje automobila na električni pogon sa takvim performansama je izuzetno zahtjevan proces tijekom kojeg se kontinuirano stvaraju inovacije. Međutim, mi prije tržišnog lansiranja pokazujemo samo mali dio onoga što stvarno radimo, iako je mnogim tvrtkama u segmentu električnih automobila core-business pisanje medijskih objava.  Sve što tvrdim o svojim proizvodima i inovacijama, ja dokazujem na trkaćim stazama i raznim testovima, koji su često i javni. Upravo smo na taj način postali svjetski poznati kao stručnjaci za pogone električnih vozila i integraciju električnih pogona u automobile. Uz vlastite automobile, radimo i sa velikim europskim proizvođačima na razvoju pogonskih sustava i baterija za neke od njihovih vozila. Stoga, u slijedećih nekoliko godina možete očekivati još puno noviteta na tom području .

4.       Jeli tržište već prepoznalo vaše inovacije, jeste li sklopili kakvu suradnju s nekim proizvođačem ili nekom drugom tvrtkom?

Active Mirror System je već davno našao svoj komercijalni put. Sada smo usmjereni na električna vozila i to će tako, nadam se, dugo ostati.

Zapravo sam iznenađen koliko smo traženi po tom pitanju i koliko se poslovnih prilika otvorilo. Osim toga, konstantno od ″velikih igrača″ dobivam ponude za prodaju udjela tvrtke, a do nedavno sami im čvrsto odolijevao. No, dobio sam ponudu koju nisam mogao odbiti i upravo sada pregovaramo o zadnjim detaljima prodaje manjeg udjela u tvrtki. Uz tu zaradu moći ćemo dovršiti razvoj i započeti proizvodnju našeg automobila, te osigurati veliku stratešku podršku.

5.       Zaposleni ste u tvrtki RIMC d.o.o., koja se bavi projektiranjem i gradnjom velikih objekata za klijente. Kako usklađujete te poslovne obaveze s onim privatnim/inovatorskim obavezama?

U tvrtki RIMC sam se od uvijek bavio razvojem inovacija. Sada taj dio izdvajamo iz tvrtke RIMC u zasebnu tvrtku ″Digital i Analog d.o.o. ″.

D&A d.o.o. se bavi razvojem i proizvodnjom automobila te pogonskih sustava za iste. Također, pripremamo se i za proizvodnju uređaja za širu primjenu, no to ćemo vam otkriti na vrijeme.

6.       Koliko vam znanja i vještine stečene na VERN'u pomažu u suočavanju s poslovnim izazovima?

Kada od ideje, preko patenata i prototipova, do probne proizvodnje, dođete do gotovog proizvoda koji treba prodati, više nisu presudna tehnička znanja nego menadžerske vještine. Isto tako, vođenje tvrtke koja zapošljava određeni broj ljudi, također zahtjeva vještine koje se uče upravo na VERN'u. I stoga je VERN' sigurno kvalitetan izbor za (buduće) poduzetnike, i  jako se dobro nadograđuje na tehnička znanja koja su od presudne važnosti, jer bez njih nema proizvoda.

 
Datum objave:
 
Galerija slika:
 
Ključne riječi: Mate-Rimac, Teslino-jaje
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh