University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Menadžment održivog razvoja turizma








Predmeti i ishodi

Menadžment održivog razvoja turizma

Predmeti

      Ishodi predmeta

1. semestar

      Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Turizam i novi ekonomski koncepti

  • Prikazati temeljne ekonomske funkcije i učinke turizma u nacionalnoj ekonomiji
  • Interpretirati najvažnije trendove u suvremenoj ekonomiji
  • Primijeniti koncept ekonomije doživljaja u turizmu
  • Prezentirati utjecaj digitalne transformacije na turizam
  • Kritički prosuđivati mogućnosti primjene koncepta ekonomije uzajamnosti u turizmu
  • Preporučiti primjeren način primjene načela cirkularne ekonomije u turizmu

Trendovi u suvremenom turizmu

  • Opisati društvene, tehnološke, ekološke, gospodarske, pravne i političke trendove koji danas utječu na turističko tržište
  • Protumačiti utjecaj tržišnih trendova na promjene u funkcioniranju turističke industrije i na turističke proizvode od interesa za RH
  • Analizirati globalne pomake u kvantitativnim turističkim tokovima i tržišne prilike za daljnji razvoj turizma u RH
  • Prezentirati prognoze razvoja turističke industrije
  • Kritički prosuđivati tržišne trendove relevantne za turizam na temelju različitih izvora informacija
  • Procijeniti na koje se načine saznanja o trendovima mogu primijeniti u kreiranju novih i/ili u inoviranju postojećih turističkih proizvoda i usluga s naglaskom na primjenu u RH

Sociologija turizma

  • Primijeniti najnovije sociološke teorijske i istraživačke pristupe u objašnjavanju interakcije turističkog sustava s društvom u cijelosti
  • Upotrijebiti najnovije sociološke teorijske i istraživačke pristupe u objašnjavanju međudjelovanja gostiju i domaćina
  • Protumačiti socijalne čimbenike povijesnog razvoja turizma te koji sociološki pristup najbolje objašnjava fenomen nastanka turizma u drevnom i suvremenom svijetu
  • Povezati suvremene društvene ideologije s posebnim oblicima turističkih sustava
  • Kritički prosuditi utjecaj javnih politika na razvoj turizma i prijedloge za njihova poboljšanja
  • Prezentirati svoja stajališta o odabranoj temi u okvirima sociološkog pristupa istraživanju turizma

Psihologija u turizmu

  • Prikazati pojam turističkog iskustva kao i psihološke teorije koje ga mogu objasniti
  • Protumačiti specifičnosti turističke motivacije i ponašanja potrošača u turizmu
  • Interpretirati intraindividualne i interindividualne aspekte turizma
  • Razviti toleranciju na individualne i kulturalne razlike
  • Prezentirati socio-psihološke utjecaje turizma na domaćine i goste
  • Vrednovati različite kategorije doprinosa turizma psihološkoj dobrobiti (sreći)

Turizam i prostor

  • Objasniti geografski, ekološki, arhitektonski i prostorno planerski koncept turizma, te povezanost elemenata geoprostora i turističkog razvoja
  • Prikazati negativne učinke masovnog turizma, smještajnih objekata i transporta na sve dimenzije prostora
  • Prezentirati ulogu zaštićenih područja i njihovu važnost u održivom turizmu
  • Koristiti instrumente održivih upravljačkih strategija i primjere najbolje prakse
  • Voditi proces kontrole kvalitete i monitoringa kao strategiju održivosti
  • Razlikovati primjere dobre i loše prakse u prostornom planiranju te krajobraznom i arhitektonskom oblikovanju u turizmu

Turistička politika i razvoj turizma

  • Protumačiti pojam i ulogu turističke politike te obilježja turističke politike i organizacije turizma RH
  • Prikazati najvažnije činitelje kreiranja i provedbe turističke politike
  • Komentirati glavne skupine mjera turističke politike i utjecaje državne turističke politike
  • Prezentirati primjere uspješnih i neuspješnih turističkih politika
  • Kritički prosuđivati upravljanje razvojem turizma u nadnacionalnim okvirima i u RH
  • Predložiti poboljšanja postojećih mjera i nove učinkovite mjere turističke politike

2. semestar

Strateški menadžment u turizmu

  • Prikazati globalno okruženje i relevantne implikacije za strateški menadžment u turizmu
  • Koristiti metode strateškog promišljanja u praksi u turističkim destinacijama i poduzećima
  • Interpretirati sve faze procesa strateškog menadžmenta
  • Formulirati sastavnice jednostavnijeg strateškog plana u turizmu
  • Vrednovati projekte u funkciji ostvarenja strategija u turizmu koristeći ključne analitičke tehnike i alate
  • Voditi jednostavniji proces strateškog menadžmenta u turističkom poduzeću

Financijski menadžment u turizmu

  • Prikazati kategorije, koncepte, metode i tehnike financijskog menadžmenta u turističkim poduzećima
  • Sprovesti postupak procjene rizika financijske imovine i rizičnosti portfelja u turističkim poduzećima
  • Izračunati vrijednost financijskih instrumenata
  • Izvesti postupak budžetiranje kapitala u turističkim poduzećima
  • Upravljati tekućom imovinom u turističkim poduzećima
  • Sprovesti financijsku analizu s ciljem izbora optimalne strukture kapitala

Marketinški menadžment u turizmu

  • Prikazati pojmove, ulogu i specifičnosti marketinškog menadžmenta u turističkim poduzećima i destinacijama
  • Interpretirati specifičnosti ponašanja potrošača i marketinga na turističkim tržištima
  • Razlikovati posebnosti marketinga turističkih destinacija i turističkih poduzeća
  • Voditi marketinške procese u turističkim poduzećima i destinacijama
  • Upravljati marketinškim miksom u ugostiteljskim poduzećima
  • Upravljati marketinškim miksom u turističkim agencijama

Operacijski menadžment u turizmu

  • Prikazati pojam, ulogu i predmet upravljanja operacijama u turizmu
  • Interpretirati obilježja i specifičnosti transformacijskih procesa i operacijskih sustava u turističkim poduzećima
  • Prezentirati osnovne funkcije operacijskog menadžmenta u pojedinim odjelima turističkih poduzeća
  • Predložiti donošenje primjerenih operativnih odluka u turističkim poduzećima
  • Odabrati odgovarajuća rješenja u razvoju poslovnih procesa za nove usluge u turizmu
  • Preporučiti primjeren način primjene rješenja, alata i metoda u unapređivanju poslovnih procesa u turističkim poduzećima

Ugovorno pravo u turizmu

  • Prikazati pojam, ulogu, predmet i temeljna načela trgovačkog ugovornog prava u turizmu
  • Primijeniti uobičajene prakse trgovačkog ugovornog prava u turizmu
  • Primijeniti odredbe propisa koji se odnose na sklapanje ugovora važnih za poslovanje turističkih poduzeća
  • Identificirati obilježja i specifičnosti trgovačkog ugovornog prava u turizmu
  • Predložiti ključne elemente najvažnijih ugovora između davatelja turističkih usluga (ugostitelja i turističkih agencija) i neposrednih korisnika
  • Predložiti ključne elemente najvažnijih ugovora između turističkih agencija i pružatelja usluga (ugostitelja, prijevoznika, i osiguravatelja)
Mediji i odnosi s javnošću u turizmu

 

 

 

 

 

 

 

 

3. semestar

Inovativno poduzetništvo u turizmu

  • Prikazati temeljne pojmove u poduzetništvu te različite oblike poduzetništva u turizmu
  • Procijeniti svrhovitost i izvore inovacija
  • Prikazati prostor za inovativno poduzetničko djelovanje uvažavajući specifičnosti turističkog proizvoda
  • Primijeniti tehnike promišljanja za inovativna rješenja u poduzetništvu
  • Kritički prosuđivati različite poslovne modela za inovativno poduzetništvo
  • Procijeniti mogućnosti inovativnih pristupa financiranja i sustava potpore poduzetničkog djelovanja u turizmu

Integrirano marketinško komuniciranje u turizmu

  • Objasniti osnovne teorijske pojmove integriranog marketinškog komuniciranja
  • Prikazati osnovne oblike integriranog marketinškog komuniciranja s fokusom na njihove prednosti i nedostatke
  • Procijeniti važnost i ulogu pojedinih oblika integriranog marketinškog komuniciranja u promoviranju turističkih entiteta
  • Analizirati ulogu alternativnih oblika te društvenih mreža i internetskog marketinga u suvremenoj promociji organizacije i/ili proizvoda
  • Vrednovati ulogu marketinškog komuniciranja u svrhu brendiranja pojedine marke
  • Kritički prosuđivati integrirano marketinško komuniciranje pojedine turističke poslovne organizacije

Poslovno pregovaranje u turizmu na engleskom jeziku

  • Identificirati interese i specifične pregovaračke motive različitih subjekata u međunarodnom turizmu
  • Protumačiti sadržaj dokumenata koji čine pravnu podlogu ili rezultat pregovora
  • Formulirati ciljeve i ishode pregovora
  • Pripremiti pregovore u ulogama različitih subjekata u međunarodnom turizmu
  • Voditi pregovore u različitim poslovnim situacijama i različitim ulogama
  • Sastaviti prijedlog zaključaka, zapisnik i izvještaj o održanim pregovorima

Društveno-odgovorno poslovanje u turizmu

  • Opisati koncept društveno-odgovornog poslovanja u turizmu
  • Prikazati prednosti društveno-odgovornog poslovanja
  • Interpretirati novu ulogu poduzeća u društvu
  • Opisati ulogu i važnost interesnih dionika u turizmu
  • Objasniti proces implementacije društveno-odgovornog poslovanja u turizmu
  • Formulirati politike i akcijske planove društveno-odgovornog poslovanja turističkih poduzeća

Upravljanje ljudskim potencijalima u turizmu

  • Prikazati pojam i povijesni razvoj, ključne ciljeve, i odrednice funkcije upravljanja ljudskim potencijalima
  • Identificirati stratešku ulogu i odgovornosti funkcije upravljanja ljudskim potencijalima
  • Interpretirati ključne procese funkcije ljudskih potencijala u turizmu
  • Predložiti donošenje primjerenih odluka vezanih uz ljudske potencijale u turističkim poduzećima
  • Objasniti specifičnosti odnosa sa zaposlenicima 
  • Procijeniti utjecaj globalnih trendova na upravljanje ljudskim potencijalima u turizmu

Sigurnost i upravljanje kriznim situacijama u turizmu

  • Prikazati odnos između sigurnosti, ekonomije i turizma
  • Koristiti metode strateške analitike za uočavanje sigurnosnih rizika na globalnoj i regionalnoj razini
  • Interpretirati indikatore koji ukazuju na pojave rizika u turističkoj industriji
  • Formulirati elemente za procjenu rizika na lokalnoj razini
  • Osmisliti planove za smanjivanje rizika
  • Koristiti alate za komuniciranje u kriznim situacijama

4. semestar

Metode izrade stručnog rada

  • Prikazati metodološke pristupe, ključne koncepte i vrste istraživanja u društvenim znanostima
  • Predložiti plan istraživanja u skladu s temeljnim propozicijama znanstveno istraživačkog rada
  • Sprovesti jednostavnije kvantitativno istraživanje za potrebe izrade stručnog rada u turizmu
  • Sprovesti jednostavnije kvalitativno istraživanje za potrebe izrade stručnog rada u turizmu
  • Vrednovati nalaze kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja u turizmu
  • Sastaviti prijedlog ključnih elemenata sadržaja i faza izrade stručnog rada u turizmu u funkciji diplomskog rada 
Upravljanje kvalitetom u turizmu

 

 

 

 

 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 

na vrh