University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Menadžment održivog razvoja turizma








Predmeti i ishodi

Menadžment održivog razvoja turizma

Predmeti

      Ishodi predmeta

1. semestar

      Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Ekonomski aspekti turizma

  • protumačiti ekonomske karakteristike ponude i potražnje u turizmu
  • protumačiti ekonomski doprinos i ekonomske učinke turizma
  • interpretirati ekonomske učinke turizma iskazane kao rezultat različitih modela mjerenja
  • identificirati najvažnije međunarodne ekonomske aspekte turizma
  • interpretirati rezultate analiza i evaluacija projekata u turizmu
  • prepoznati važnost i posljedice investicija u turizmu
  • razlučiti konkurentske strategije turističkih destinacija i načine mjerenja konkurentnosti
  • usporediti osnovne pokazatelje poslovanja poslovnih subjekata u turizmu.

Društveno odgovorno poslovanje u turizmu

  • kritički prosuditi važnost usklađivanja poslovne strategije s društveno odgovornim aktivnostima
  • procijeniti načine upravljanja društvenom odgovornošću
  • prepoznati prilike koje se otvaraju poduzeću poslovanjem na društveno odgovoran način
  • povezati strategiju društvene odgovornosti s dugoročnim potrebama poduzeća u turizmu
  • primijeniti društveno odgovorne strategije temeljene na etičkim odlukama.

Sociologija turizma

  • objasniti socijalnu perspektivu u turističkoj politici
  • protumačiti glavne teorije razvoja turizma
  • analizirati problem odnosa planova i prakse
  • povezati turističko planiranje za različite sektore i društvene skupine
  • povezati povijest turističke politike i suvremenu turističku politiku
  • procijeniti odnos turističke politike i turističkog planiranja s obzirom na društvene okolnosti.

Turistički trendovi i inovacije

  • objasniti globalne trendove društva te njihove refleksije u turističkoj potražnji
  • protumačiti osnove promjena koje pokreću trendove ("novi turist", održivi turizam, upravljanje resursima …)
  • opisati koncept održivog razvoja kao globalne panacee te manifestacije istog u turizmu
  • prikazati primjere inovacija u turizmu
  • prikazati primjere trendova u selektivnim oblicima turizma relevantnih za RH
  • predložiti model razvoja turističkog proizvoda
  • pripremiti prijedlog projekta razvoja (ugostiteljstva, turističkog posredovanja, događanja, paketa, suvenira, interpretacije baštine i sl.) inovativnog turističkog proizvoda i usluge.

Turizam i arhitektura

  • objasniti povezanost turizma i prostornog identiteta
  • protumačiti ulogu uređenja naselja/destinacije i urbane oprema u atraktivnosti destinacije
  • koristiti se zakonskom regulativom za gradnju i uređenje ugostiteljsko-turističkih građevina
  • komentirati turističku graditeljsku baštinu
  • valorizirati zaštićene prirodne prostore i graditeljsku baštinu za funkciju turizma
  • vrednovati javni i privatni prostor za potrebe turizma.

Društvena inteligencija

  • analizirati društvene obrasce ponašanja
  • prezentirati prilikom javnog nastupa s lakoćom, kreativnošću i opuštenošću
  • obraniti stavove na nenasilan način unutar grupe
  • upotrijebiti vlastite empatijske potencijale
  • stvoriti ugodnu radnu atmosferu
  • rješavati konfliktne situacije unutar grupe.

Upravljanje dizajnom u turizmu

  • procijeniti prilike za implementaciju dizajna u okviru turizma
  • primijeniti dizajnerske procese
  • koristiti dizajnerske metode
  • pripremiti dizajnerske projekte
  • sastaviti inovativne ideje
  • analizirati dizajnerska rješenja
  • voditi dizajnerskih procesa u suvremenom poduzetništvu.

Upravljanje projektima

  • skicirati projekte tako da mogu  postaviti realistične ciljeve i prepoznati ključne točke
  • primijeniti swot analizu, analizu problema, analizu ciljeva i logičku matricu za identifikaciju projektnih ideja
  • pripremiti projektne prijedloge koristeći metodologiju za pcm koja se koristi za projekte financirane od fondova Europske unije
  • koristiti alate za vremensko planiranje
  • primijeniti vještine i pristupe pe za kontrolu provedbe projekta unutar zadanog vremena, proračuna, zadanih ograničenja i rizika
  • prepoznati važnost ravnoteže između primjene alata, tehnika i vještina upravljanja ljudima.

2. semestar

Pravo u turizmu

  • koristiti najvažnije izvore prava u turizmu i ugostiteljstvu te pravila pronalaženja i primjene relevantnih pravnih izvora
  • protumačiti značajke, prednosti i nedostatke temeljnih oblika poslovanja u ugostiteljstvu i turizmu te način i uvjete pod kojima davatelji usluga, ovisno o vrsti, mogu obavljati djelatnost i/ili pružati pojedine usluge u turizmu i ugostiteljstvu
  • koristiti temelje obvezno-pravnih odnosa
  • analizirati ugovore koji se sklapaju u turizmu i ugostiteljstvu: pojam, podjelu ugovora s obzirom na subjekte koji ih sklapaju te prava, obveze i odgovornost ugovorih strana za svaki od tih ugovora.

Poslovne financije u turizmu

  • protumačiti koncepte metode i tehnike za upravljanje poslovnim financijama
  • primijeniti procjenjivanje rizičnosti i isplativosti ulaganja
  • provesti postupak procjene rizičnosti portfelja
  • primijeniti metode upravljanja tekućom imovinom
  • koristiti ebit-eps analizu radi izbora optimalne strukture dugoročnog financiranja
  • izabrati i primijeniti postupke upravljanja rizicima u međunarodnom poslovanju
  • prikazati financijske aspekte spajanja, pripajanja i preuzimanja poduzeća.

Strateški menadžment u turističkom poduzeću

  • analizirati globalno okruženje i relevantne implikacije na turistički sektor
  • protumačiti svaku fazu strateškog upravljanja
  • primijeniti strateško promišljane
  • primijeniti analitičke tehnike i alate
  • organizirati preduvjete za strateško upravljanje
  • stvoriti stimulativno radno ozračje.

Turizam i okoliš

  • protumačiti teoriju i mogućnosti primjene održivog razvoja
  • objasniti pitanje zaštite okoliša u okviru održivosti razvoja
  • vrednovati ulogu prirode i okoliša u turističkom razvoju
  • primijeniti metode vrednovanja okoliša
  • napisati materijal u kojem analiziraju utjecaj turizma na okoliš
  • predlagati održiva rješenja za razvoj turizma.

Globalizacija i lokalni razvoj

  • objasniti osnovne koncepcije i metode poimanja razvoja
  • istražiti vezu globalnog i lokalnog u razvoju turizma u Hrvatskoj, Europi i u svijetu
  • kritički analizirati pokazatelje utjecaja globalizacije na lokalni razvoj
  • interpretirati utjecaj globalizacije na lokalni razvoj
  • povezati potrebu valorizacije lokalnih resursa, afirmacije lokalnog načina života i zaštite vrijednosti pejzaž sa globalizacijom i potrebama suvremenog turizma
  • prepoznati i tumačiti lokalne vrijednosti u kontekstu globalizacije

Krizni menadžment

  • prepoznati krizne situacije
  • osmisliti komunikaciju s javnošću
  • upravljati komuniciranjem prije, za vrijeme i nakon krize
  • izabrati opcije za krizne situacije
  • upravljati komunikacijom u kriznim situacijama.

Brendiranje i razvoj hotelskog proizvoda

  • protumačiti značenje brenda hotela
  • identificirati atributa jedinstvenosti hotela
  • primijeniti model brendiranja hotela
  • povezivati hotelske proizvode i brend
  • usporediti uspješne i neuspješne hotelske brendove
  • osmisliti projektni zadatak za izradu brenda hotela.

Brendiranje i razvoj destinacijskog proizvoda

  • protumačiti brend destinacije i njegovo značenje u suvremenom marketingu
  • koristiti modele brendiranja destinacije u praksi
  • identificirati atribute jedinstvenosti turističkih destinacija
  • povezivati interesne skupine u proces brendiranja
  • kritički prosuditi uspješne i neuspješne brendove  
  • pripremiti projektni zadatak za izradu destinacijskog brenda
  • valorizirati prijedloge za uspješan destinacijski brend.

3. semestar

Planiranje u turizmu

  • protumačiti ulogu planiranja u razvoju turizma
  • analizirati prostorne i druge planove važne za razvoj turizma
  • razlučiti programsko-prostornu koncepciju i marketinšku koncepciju
  • prikupiti podatke relevantne za planiranje u turizmu
  • skicirati strukturu razvojnog i marketinškog plana
  • zastupati mišljenje vezano uz viziju razvoja destinacije upravljati procesom izrade plana
  • prezentirati planove u turizmu

Ponašanje potrošača u turizmu

  • analizirati ponašanje potrošača kroz konkretne primjere iz medija
  • povezati primjere iz medija s primjerima iz nastavne literature
  • protumačiti specifičnosti ponašanja potrošača u turizmu
  • opisati specifične grupe potrošača
  • formulirati komunikacijske strategije za potrošače u turizmu.

Metode znanstvenog i stručnog rada

  • sastaviti nacrt istraživanja u skladu s temeljenim prepozicijama znanstveno-istraživačkog rada
  • formulirati istraživačka pitanja  
  • primijeniti osnovne kvantitativne znanstveno-istraživačke metode u okviru društvenih znanosti
  • primijeniti osnovne kvalitativne znanstveno-istraživačke metode u okviru društvenih znanosti
  • interpretirati nalaze istraživanja
  • zaključiti na temelju rezultata istraživanja.

E-marketing u turizmu

  • protumačiti važnost primjene ICT-a u turističkom marketingu
  • opisati način kako je razvoj ICT-a utjecao na glavne elemente marketinškog spleta
  • protumačiti informacijske potrebe turista u svakoj od faza ciklusa putovanja
  • preispitati informacijske potrebe turističkih destinacija i turističkih poduzeća
  • analizirati e-marketinške kampanje s područja turizma
  • primijeniti marketinške aktivnosti koje se temelje na primjeni ict-a i interneta.

Transformacijski 'leadership'

  • protumačiti prednosti transformacijskog 'leadershipa'
  • prepoznati razlike u načinima vodstva
  • izabrati način vođenja svoje organizacije
  • primijeniti transformacijski 'leadarship'
  • odabrati uspješno vodstvo.

Zdravstveni i wellness turizam

  • protumačiti holističko poimanje zdravlja
  • istražiti prirodne ljekovite učinke
  • procijeniti mogućnost razvoja zdravstvenog i wellness turizma u nekoj destinaciji
  • preispitati prioritete za vrste turizma i turističko-ugostiteljske objekte za unapređenje zdravlja
  • osmisliti programe podobne za razvoj zdravstvenog turizma.

Kulturni turizam

  • protumačiti potencijalne pozitivne i negativne učinke interakcije kulture i turizma
  • predložiti kulturno-turističke projekte
  • upravljati kulturnim dobrima što uključuje upravljanje resursima i ljudskim potencijalima
  • interpretirati kulturna dobra u funkciji turizma
  • primijeniti koncept brendiranja kulturnih resursa za korištenje u lokalnom/regionalnom razvoju.

Sportski turizam

  • protumačiti značaj sporta u suvremenom turizmu
  • povezati mogućnost razvoja sporta i razvoja turizma
  • procijeniti doprinos sportskih priredbi turizmu
  • voditi sportske organizacije
  • predlagati poduzetničke programe u sportu.

Ekoturizam

  • istražiti izvore podataka za razvoj ekoturističkih proizvoda
  • analizirati ekoturističke proizvode
  • kritički prosuditi postojeće ekoturističke proizvode
  • vrednovati potencijale za unapređenje ekoturističkih proizvoda
  • planirati poslovne aktivnosti za ekoturističke proizvode.

4. semestar

Ekonomija doživljaja

  • opisati različite aspekte i međuodnose kreativnosti i održivosti
  • analizirati stereotipe, arhetipove, predrasude, identitete i polaritete
  • povezati tehnike zapažanja informacija i uočavanja prilika
  • poduprijeti kreativne i inovativne ideje u turizmu
  • razviti turistički proizvod na temelju kreativne i inovativne ideje
  • interpretirati autentični identitet kroz turistički proizvod
  • upravljati jedinstvenim doživljajem u turizmu.

Nautički turizam

  • analizirati trendove u razvoju nautičkog turizma
  • predlagati razvoj nautičkog turizma u destinaciji
  • analizirati mogućnosti i ograničenja nautičkog turizma
  • tumačiti doprinos nautičkog turizma razvoju ukupne turističke ponude

Ruralni turizam

  • protumačiti ključne trendove u ruralnom turizmu
  • objasniti ulogu ruralnog turizma kao instrumenta za održivi razvoj, očuvanje prirodne i kulturne baštine te ruralnog identiteta područja
  • opisati zahtjeve tržišta ruralnog turizma i njegovih specifičnosti
  • stvoriti cjeloviti ruralni turistički proizvod
  • upravljati cjelovitim ruralnim turističkim proizvodom

MICE turizam

  • primijeniti terminologiju MICE turizma
  • analizirati trendove u razvoju MICE turizma
  • predlagati razvoj MICE turizma
  • analizirati mogućnosti i ograničenja za MICE turizam
  • osmisliti program za MICE turizam

Turizam posebnih interesa

  • analizirati primjere dobre i loše prakse turizma posebnih interesa u Hrvatskoj i u svijetu
  • identificirati ključne elemente posebitosti destinacije
  • procijeniti potencijale za razvoj turističkih proizvoda posebnih interesa
  • analizirati odnos između turizma posebnih interesa i masovnog turizma
  • predložiti projektne ideje za razvoj turizma posebnih interesa u Hrvatskoj
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 

na vrh