University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
IT menadžment








Predmeti i ishodi

IT menadžment

Predmeti

      Ishodi predmeta

1. semestar

      Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Kvantitativne metode u menadžmentu

  • formulirati optimizacijske probleme u gospodarskim i poduzetničkim procesima  
  • odrediti matematički model formuliranog realnog problema i model  dualnog problema   
  • primijeniti metode određivanja optimalnog rješenja  za rješavanje zadanog optimizacijskog problema
  • interpretirati rješenja zadanog optimizacijskog problema
  • analizirati osjetljivost kod problema linearnog programiranja
  • odrediti optimalno rješenje transportnog problema
  • odrediti rješenje problema raspoređivanja.

Metode poslovnog upravljanja

  • prepoznati osnovne koncepte korporativnog IT-a, elemente koji ga određuju i limitiraju, te različite modele implementacije informacijskih tehnologija
  • identificirati osnovne mehanizme koji informacijskim tehnologijama omogućuju stvaranje poslovne vrijednosti
  • razumjeti ovisnost poslovanja o automatizaciji procesa korištenjem informacijskih tehnologija
  • protumačiti ovisnost kvalitete poslovnog odlučivanja o sustavima za analizu podataka i podršku odlučivanju
  • artikulirati i komunicirati poslovnu vrijednost stvorenu informacijskim tehnologijama i projektima implementacije IT-a
  • opisati osnovnu strukturu korporativnih IT sustava
  • osmisliti osnovne organizacijske modele prilikom uspostavljanja IT odjela, odnosno IT funkcije unutar poduzeća
  • opisati osnovne alate i procese kojima se koristimo u upravljanju IT organizacijama
  • protumačiti osnove IT ekonomike, odnosno, troškovne modele pri upravljanju IT-jem
  • objasniti osnove računarstva u oblaku (cloud computing) kao sasvim novog modela isporuke IT usluga.

Posebne metode projektiranja informacijskih sustava

  • prepoznati organizacijske potrebe za posebnim metodama projektiranja informacijskih sustava
  • prosuditi prikladnost metoda razvoja i uvođenja informacijskih sustava u poslovanje organizacija
  • sudjelovati u fazama projektiranja informacijskog sustava i projektnog rada u razvojnim timovima
  • prepoznati i prikupiti programske i sustavske zahtjeve te im odrediti prioritete i upravljati njima
  • sastaviti specifikacije programskih i sustavskih zahtjeva informacijskih sustava
  • izraditi osnovne UML modele za dizajn informacijskih sustava
  • prepoznati potrebe za primjenom metoda za refaktoriranje programskog kôda i baze podataka
  • primijeniti, odnosno prilagoditi razvojne procese i okvire potrebama konkretnih projekata.

Poslovno Izvješćivanje

  • razumjeti fundamentalne principe BI i poslovnog izvještavanja
  • razumjeti potrebu za korištenjem BI u velikim, srednjim i malim organizacijama
  • razumjeti kako koristiti BI u strateškom, taktičkom i operativnom odlučivanju
  • razumjeti BI arhitekturu i ključne komponente
  • razumjeti proces implementacije BI rješenja
  • stečeno znanje moći primijeniti u praktičnim situacijama
  • moći samostalno kreirati scorecard.

Programska rješenja za potporu poslovanju tvrtke

  • razumjeti osnovnu ulogu programske podrške u potpori poslovanju
  • znati razlikovati ulogu razvoja programske podrške od uloge implementacije programske podrške u obliku gotovih paketnih aplikacija
  • poznavati osnovne karakteristike generičkih tipova programske podrške (ERP, CRM, BI, EPM…)
  • znati prepoznati generičke tipove programske podrške u ključnim poslovnim granam te tijelima javne uprave
  • znati prepoznati osnovne karakteristike pojedinih poslovnih procesa te biti u stajnu utvrditi postoje li na tržištu odgovarajuće generičke paketne aplikacije
  • razumjeti ulogu i metodu izrade funkcionalne specifikacije informacijskog sustava, temeljene na arhitekturi poslovnih procesa
  • naučiti što je fit-gap analiza funkcionalnosti paketnih aplikacija
  • znati kako se upravlja procesom razvoja, odnosno uvođenja programske podrške potpori poslovanju
  • biti u stanju prepoznati najznačajnije rizike tog procesa te kako se prema njima odnositi
  • znati koje rezultate treba očekivati na kraju procesa
  • znati prezentirati i argumentirati motive, ciljeve, postupak i konačne rezultate procesa.

Tehnološka osnovica informacijskih sustava

  • objasniti mjesto i ulogu informacijskog sustava u organizacijskom (poslovnom) sustavu
  • izračunati potrebne tehnološke i druge resurse s troškovima uspostave i rada IS-a
  • nabrojati glavne dijelove (strukturu) i faze razvoja IS-a
  • opisati vrste, osobine i namjenu suvremenih tehnologija za IS-a (hardver, softver, komunikacije)
  • istražiti postojeće i potrebne elementarne podatke  u organizacijskom sustavu za izradu IS-a
  • kreirati logički ER (Entity Relationship) model podataka  (tipove entiteta, njihove veze i atribute)
  • predložiti idejni model resursa za funkcioniranje IS-a u organizacijskom sustavu.

2. semestar

Inteligentne organizacije

  • identificirati i analizirati tipove suvremene organizacije
  • razumjeti osnovne koncepte Inteligentne organizacije kao organizacije koja uči te stvara i usvaja znanja
  • objasniti ovisnost o promjenama u okolini, identificirati što te promjene znače, te kako najbolje odgovoriti na te promjene
  • opisati specifičnosti problema u upravljanju ključnim informacijskim procesima
  • proanalizirati osnovne principe dizajna efektivnog sustava "skeniranja" okoline
  • povezati i razumjeti šest ključnih informacijskih procesa koji kreiraju kontinuiranu, obnavljajuću petlju – identificiranje informacijskih potreba, prikupljanje informacija, organizacija i spremanje informacija, razvijanje informacijskih proizvoda i servisa, distribucija informacija  te korištenje informacija.

Mjerenje organizacijskih performanci

  • objasniti ulogu mjerenja uspješnosti (MU) u organizacijskom kontekstu
  • procijeniti doprinos uporabe tih alata i tehnika učinkovitom mjerenju uspješnosti
  • kritički vrednovati opće pristupe MU-u
  • razumjeti evoluciju MU-a, razloge, faktore i rezultate vezane uz ostvarenje organizacijske strategije
  • diskutirati primjenljivost i primjerenost različitih MU alata unutar organizacije i predložiti najbolje moguće rješenje
  • primijeniti MU alate i tehnike uključujući Balanced Scorecard, Process Mapping, Benchmarking, Customer Satisfaction Measurement Techniques, EFQM excellence model, Six Sigma, etc.

Modeliranje poslovnih procesa

  • opisati osnovne vrste modela i principe modeliranja poslovnih procesa
  • protumačiti utjecaj modeliranja poslovnih procesa na planiranje poslovanja i prilagođavanje promjenama
  • identificirati faze modeliranja poslovnih procesa
  • upotrijebiti osnovne elemente standardizirane notacije za prikazivanje poslovnih procesa
  • osmisliti model za jednostavnije proslovne procese
  • protumačiti utjecaj modeliranja poslovnih procesa na planiranje poslovanja i prilagođavanje promjenama.

Odlučivanje i informacije

  • prepoznati problem odlučivanja
  • prepoznati ekspertne sustave za podršku odlučivanja
  • formulirati model odlučivanja
  • identificirati uvjete odlučivanja za konkretan problem odlučivanja
  • primijeniti odgovarajuće tehnike odlučivanja na konkretnom problemu
  • ocijeniti pojedine alternative kod višekriterijskog odlučivanja
  • odabrati optimalno rješenje problema odlučivanja
  • prepoznati ekspertne sustave za podršku odlučivanja.

Upravljanje odnosima s kupcima

  • objasniti upravljanje odnosima s kupcima kao poslovnu strategiju i kao poslovni proces
  • analizirati različite aspekte upravljanja odnosima s kupcima
  • diskutirati važnost održavanja i unaprjeđivanja dugoročnih odnosa s kupcima za uspješnost poslovne organizacije
  • sagledati značaj lojalnosti kupaca za poslovanje u konkurentnom poslovnom okruženju
  • opisati proces upravljanja bazama podataka o kupcima
  • identificirati ključne elemente operativnog upravljanja odnosima s kupcima
  • prikazati faze projekta implementacije sustava upravljanja odnosima s kupcima u poslovanju.

Dubinska analiza podataka

  • prepoznati prednosti korištenja dubinske analize podataka
  • razumjeti osnovne DAP metode
  • napraviti vlastiti dataset prilikom pripreme DAP analize
  • odabrati optimalnu metodu DAP
  • primijeniti u praksi aplikaciju za dubinsku analizu podataka Weka
  • napraviti DAP analizu i izvještaj
  • primijeniti odgovarajuće tehnike DAP na konkretnom problemu

3. semestar

Metodika stručnog i istraživačkog rada

  • savladati faze istraživačkog procesa
  • primijeniti tehnike i instrumente raznih istraživačkih alata
  • samostalno, uz vođenje mentora izraditi prijedlog za izradu diplomskog rada.

Geoinformacijski sustavi u poslovnom odlučivanju

  • opisati glavne funkcionalne značajke ciljanog GIS sustava
  • prepoznati moguće  primjene GIS sustava
  • diskutirati različite tipove i izvore prostornih podataka, potrebne  za realizaciju ciljanog GIS sustava
  • opisati glavne izazove vezane uz georeferenciranje entiteta
  • objasniti različite opcije prikupljanja i obrade prostornih podataka
  • objasniti prirodu kvalitete prostornih podataka te njezinu važnost za rada GIS sustava i donošenje odluka temeljenih na prostornim analizama
  • diskutirati različite GIS platform (desktop, mobile, web, cloud)
  • identificirati dostupne izvore prostornih podataka u RH
  • izdvojiti dostupne izvore prostornih podataka u svijetu.

Sigurnost poslovnih informacijskih sustava

  • objasniti što su informacije, informacijski sustav i osnovna svojstva informacija
  • prikazati osnovnu zakonsku regulativu i međunarodni standard za područje informacijske sigurnosti
  • identificirati korake u planiranju sustava informacijske sigurnosti
  • kategorizirati izvore prijetnji, rizike i kontrolne mjere za smanjivanje rizika
  • analizirati korake u implementaciji sustava ISMS
  • analizirati načine kontrole sustava ISMS.

Strateško planiranje informacijskih sustava

  • analizirati organizacijski sustav koristeći misiju, viziju, ciljeve, organizaciju i funkcije sustava
  • prepoznati poslovne procese i klase podataka (dokumente, entitete) u organizacijskom sustavu
  • grupirati poslovne procese po životnom ciklusu (vremenu nastajanja)
  • koristiti tehniku matrica veza za prikaz različitih elemenata sustava
  • izabrati moguće podsustave IS koristeći dijaginalizaciju matrica veza procesa i klasa podataka
  • izračunati parametre za ocjenu podsustava IS: koheziju, afinitete između procesa, informacijsku funkciju i mjeru kvalitete IS-a
  • izabrati optimalnu strukturu IS-a koristeći izračunate parametre i osobine organizacijskog sustava
  • predložiti prioritete razvoja podsustava IS i resurse za njihovu realizaciju (vrijeme, kadrovi, troškovi).

Upravljanje znanjem i organizacijsko učenje

  • jasno identificirati i karakterizirati model upravljanja znanjem, intelektualni kapital, učenje organizacije te razumjeti ulogu upravljanja znanjem u organizacijama
  • analizirati i evaluirati tipove znanja i razumjeti postojeće probleme i inicijative vezane za uvođenje I korištenje tehnika UZ (KM) u organizacijama
  • identificirati i selekcionirati alate za upravljanje znanjem i tehnike za kreiranje, akviziciju, dijeljenje i upravljanje znanjem
  • razumjeti i ispravno vrednovati važnost intelektualnog kapitala u stjecanju kompetitivne prednosti organizacija
  • kreirati i osmisliti metode pristupa upravljanju znanjem i organizacijskom učenju
  • definirati kriterije za uspostavljanje sustava upravljanja znanjem u organizacijama.

Web dizajn

  • razumjeti ključne pojmove pri izradi web-stranica
  • organizirati i planirati sve aktivnosti vezane uz izradu web-stranica
  • objasniti tehničku pozadinu funkcioniranja web-stranica
  • povezati postojeća poslovna i marketinška znanja i primijeniti ih na aktivnosti izrade web-stranica
  • osmisliti cjelokupni koncept i strukturu web-stranice
  • procijeniti i vrednovati kvalitetu web-stranica

4. semestar

Produkcija 
Multimedijalnog 
sadržaja

  • definirati multimediju, njezine elemente i osnovne faze razvijanja multimedijskog projekta
  • pravilno primijeniti elemente i načela vizualnog oblikovanja pri rješavanju dizajnerskog zadatka
  • pripremiti i prilagoditi multimedijalni sadržaj određenom mediju (tisak, web, televizija)
  • usvojiti dobru praksu i načela izrade multimedijalnih prezentacija
  • povezati i kreirati sve multimedijalne sadržaje u jednu cjelinu

Upravljanje kvalitetom informacijskih sustava

  • objasniti koncepciju kvalitete i upravljanja kvalitetom kao poslovnu strategiju i kao filozofije poslovanja
  • definirati osnovne pojmove iz područja upravljanja kvalitetom
  • prikazati povijesni razvoj koncepcije kvalitete
  • analizirati procesni pristup temeljen na normama ISO 9001:2008 i 27001:2005
  • primijeniti statističke metode i alate u procjeni i upravljanju kvalitetom informacijskih sustava
  • diskutirati važnost održavanja i unaprjeđivanja dugoročnih odnosa s kupcima za uspješnost poslovne organizacije
  • aktivno sudjelovati u izradi dokumentacije sustava kvalitete
  • prikazati faze projekta implementacije sustava upravljanja kvalitetom informacijskih sustava u poslovanju.

Matematički modeli za poslovne analize

  • objasniti razliku između diskretnog i kontinuiranog modela vjerojatnosti
  • izračunati razdiobu opće slučajne varijable
  • izvesti matematički model koji opisuje promatranu pojavu
  • izračunati parametre matematičkog modela
  • izraditi simulaciju jednostavnog matematičkog modela,
  • interpretirati rezultate simulacije zadanog modela.
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 

na vrh