University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Ekonomija poduzetništva








Predmeti i ishodi

Ekonomija poduzetništva

Predmeti

      Ishodi predmeta

1. semestar

      Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Mikroekonomija

  • imenovati najznačajnije teoretičare ekonomske misli
  • objasniti osnovne pojmove mikroekonomije
  • prikazati grafički kretanje najvažnijih mikroekonomskih kategorija
  • protumačiti osnovne pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća
  • izračunati točku pokrića u poduzeću
  • primijeniti različite metode formiranja cijena u poduzeću
  • prezentirati poslovni slučaj iz stvarnog poduzetničkog okruženja.

Poslovni engleski jezik 1 napredna razina

  • izdvojiti detaljne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • prepoznati i koristiti osnovne karakteristike formalnog i neformalnog registra
  • napisati e-mail i životopis, procedure i upute
  • ispričati događaj koristeći jednostavna i kompleksna glagolska vremena
  • opisati neki proizvod i njegovu kvalitetu, usporediti ga s drugim proizvodima
  • oblikovati upute, pitanja i zamolbe, te davanje savjeta na diplomatski način.

Poslovni engleski jezik 1, viša srednja razina

  • izdvojiti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • prepoznati osnovne karakteristike formalnog i neformalnog registra
  • napisati e-mail i životopis
  • ispričati događaj u prošlosti
  • opisati neki proizvod i njegovo pakiranje
  • oblikovati upute, pitanja i zamolbe, te davanje savjeta na diplomatski način.

Poslovni engleski jezik 1, srednja razina

  • upotrijebiti kolokacije koje opisuju razvoj karijere
  • upotrijebiti modalne glagole na razini B1
  • upotrijebiti kolokacije i fraze koje se tiču opisa tvrtke
  • upotrijebiti fraze za postizanje dogovora pri poslovnom pregovaranju.

Poslovni engleski jezik 1, početna razina

  • izdvojiti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • ispričati jednostavni događaj u prošlosti
  • opisati tvrtku u kojoj radi i njezine osnovne djelatnosti
  • razumjeti osnovne upute, pitanja i zamolbe, te sudjelovati u jednostavnoj komunikaciji o poznatom sadržaju.

Informatika za uredsko poslovanje 1

  • prikazati osnovne i elemente naprednih tehnika korištenja računala u MS Windows okruženju
  • prepoznati osnovne gradivne elemente neuređenog teksta i njegovu strukturu
  • dati primjer korektno strukturiranog neuređenog teksta
  • objasniti metode i osnovne postupke uređivanja teksta
  • implementirati savladane tehnike kroz samostalno uređivanje teksta prema zadanom predlošku
  • dati primjer vlastitog dizajna teksta
  • primijeniti postupke manipulacije uređenim tekstom, finalnog uređenja i prijeloma teksta te pripreme za ispis
  • samostalno izvesti prezentaciju prema pravilima dobrog prezentiranja.

Poslovni hrvatski jezik

  • prepoznati obilježja administrativno-poslovnog stila
  • povezati znanja o administrativno-poslovnom stilu s pisanjem molbe, životopisa, poslovnog pisma, ponude i sl.
  • primijeniti znanja iz pravopisa i gramatike pri pisanju različitih poslovnih poruka
  • koristiti se raznim jezičnim priručnicima-savjetnicima te normativnim priručnicima hrvatskoga standardnog jezika
  • koristiti se znanjima iz gramatike i pravopisa kod pisanja seminarskih radova drugih predmeta i sl.
  • koristiti se znanjima iz jezika pri usmenom ili pismenom predstavljanju i sl.
  • prepoznati najčešće jezične pogreške.

Osnove poslovne psihologije i komuniciranja

  • opisati psihologiju kao znanstvenu disciplinu
  • interpretirati rezultate psihologijskih istraživanja
  • razlikovati osnovne psihološke procese
  • identificirati činitelje percepcije i socijalne percepcije
  • objasniti dimenzije samopoimanja i razvoj samopoštovanja
  • objasniti razlike i funkcije verbalne i neverbalne komunikacije
  • primijeniti vještine uspješne prezentacije
  • opisati osnovne principe asertivne komunikacije
  • analizirati kulturalne razlike u komunikaciji.

Gospodarska matematika

  • koristiti osnovne matematičke  funkcije kao modele za provedbu poslovnih analiza
  • odrediti derivacije osnovnih funkcija
  • interpretirati rezultate primjene diferencijalnog računa u ekonomici
  • primijeniti pravila postotnog računa u problemima koji se pojavljuju u poslovanju ili u svakodnevnom životu
  • nabrojati vrste i načine obračuna kamata i njihove osnovne primjere primjene u praksi
  • razlikovati učinke pojedinog načina obračuna kamata
  • primijeniti načelo ekvivalencije kapitala u praktičnim problemima
  • provesti obračun dugoročnog zajma s otplatnom tablicom za osnovne modele otplate.

2. semestar

Poslovna statistika

  • objasniti temeljne statističke pojmove i njihovu ulogu
  • pregledno prikazati podatke bilo koje vrste, tablično i grafički
  • izračunati i interpretirati osnovne srednje vrijednosti i mjere disperzije numeričkog niza
  • provesti korelacijsku analizu i korektno interpretirati rezultate
  • provesti jednostavnu regresijsku analizu na zadanim podacima te interpretirati parametre modela
  • koristiti se i precizno interpretirati tipične pokazatelje dinamike u analizi vremenskih nizova
  • primijeniti linearni trend model za prognoziranje budućih vrijednosti vremenskog niza.

Poslovni engleski jezik 2, napredna razina

  • izdvojiti detaljne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • opisati načine oglašavanja proizvoda
  • napisati jednostavno poslovno pismo/email
  • izvesti improvizacije poslovnog sastanka/pregovora
  • oblikovati pitanja, odgovoriti na pritužbu.

Poslovni engleski jezik 2, viša srednja razina

  • objasniti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • primijeniti kondicionalne rečenice u poslovnom pregovaranju
  • izraziti različite vrste ponuda i kompromis u pregovaranju
  • transformirati aktivne rečenice u pasivne i obratno
  • opisati rezultate poslovanja financijskim rječnikom
  • opisati događaje u budućnosti
  • usporediti metode plaćanja u međunarodnoj trgovini.

Poslovni engleski jezik 2, početna razina

  • objasniti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti jednostavnim rječnikom svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze u hotelu, formulirati uljudne zamolbe
  • opisati procedure na aerodromu, savladati vokabular neophodan na putovanju
  • razlikovati upotrebe sadašnjih i prošlih  glagolskih vremena
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom sastanaka, ugovaranja sastanaka telefonom, upoznavanja
  • opisati slobodno vrijeme, komunicirati u restoranu
  • napisati jednostavni email i poslovno pismo.       

Osnove marketinga

  • objasniti osnovne pojmove u marketingu
  • protumačiti ulogu i važnost marketinga u društvu i na globalnom tržištu
  • opisati proces nastanka i razvoja marketinga te njegovu ulogu u suvremenom poslovanju
  • identificirati činitelje marketinškog okruženja i marketinških istraživanja
  • primijeniti osnovne marketinške strategije segmentiranja i pozicioniranja
  • upotrijebiti osnovne marketinške alate u jednostavnijim poslovnim slučajevima
  • razlikovati posebnosti marketinga usluga
  • prezentirati osnovne elemente procesa izrade marketinškog plana.

Osnove poduzetništva

  • objasniti osnovne pojmove u poduzetništvu i poduzetničkom procesu
  • protumačiti važnost poduzetništva u gospodarstvu i regionalnom razvoju
  • prepoznavati osobine poduzetnika, prednosti i nedostatke poduzetničkog načina života
  • provjeriti poslovnu ideju, koristeći menadžerske alate za testiranje poslovne prilike
  • izraditi poslovnu skicu i prikupiti informacije za stjecanje potrebnih sredstava
  • usporediti prednosti i nedostatke posebnih oblika poduzetništva.

Osnove prava

  • steći saznanja o razvoju države i prava
  • upoznati organizacijsku strukturu države, njena obilježja, organe i funkcije
  • upoznati osnove pravnog sustava i njegove sastavnice
  • ovladati najznačajnijim normama i institutima Stvarnog prava
  • upoznati najvažnije odredbe nasljednog prava
  • steći saznanja o radnom pravu i radnim odnosima
  • upoznati najvažnije institute u upravnom pravu i upravnom postotku
  • steći  saznanja o kaznenom i prekršajnom pravu, vezanom uz gospodarsko poslovanje
  • upoznati osnove pravnog sustavu Europske unije.

Makroekonomija

  • objasniti temeljne makroekonomske pojmove  koje izučava ekonomska znanost
  • navesti temeljne pojmove i kategorije bruto društvenog proizvoda
  • opisati kako agregatne varijable djeluju unutar jednostavnijih ekonomskih modela
  • protumačiti što je ekonomski rast i koji su elementi presudni za pokretanje rasta unutar nacionalne ekonomije
  • interpretirati uzroke poslovnih ciklusa i njihov utjecaj u ekonomiji
  • identificirati negativne pojave u makroekonomiji, uzroke nezaposlenosti te pozitivne i negativne učinke inflacije na gospodarski sustav
  • procijeniti ulogu ekonomskih očekivanja i njihov utjecaj u makroekonomiji
  • prikazati specifičnosti pojedinih oblika ekonomske politike, razumjeti ulogu monetarne i fiskalne politike.

3. semestar

Menadžment

  • objasniti povijesni razvoj menadžmenta i njegov utjecaj na poduzeće i poslovno okruženje
  • raspraviti važnost organizacijske kulture, društvene odgovornosti i menadžerske etike
  • analizirati vanjske i unutarnje čimbenike s kojima se menadžeri suočavaju u poslovnom okruženju
  • opisati prirodu, svrhu i proces planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja
  • upotrijebiti faze integralnog procesa odlučivanja za kvalitetno donošenje menadžerskih odluka
  • demonstrirati poznavanje raznih vrsta organizacijskih struktura
  • opisati aktivnosti upravljanja ljudskim resursima
  • razlikovati ključne kompetencije uspješnog menadžera i vođe.

Informatika za uredsko poslovanje 2

  • prepoznati područja primjene računalnih tabličnih kalkulatora
  • demonstrirati izradu otplatnog plana u MS Excelu
  • prikazati osnovne i elemente naprednih tehnika korištenja alata MS Excel
  • povezati znanja iz područja financija i poslovne matematike s upotrebom informatičkih sredstava
  • primijeniti tablični kalkulator pri aritmetičkim i financijskim izračunima
  • objasniti pojmove izdvajanja (referenciranja) podataka i način njihove primjene
  • koristiti tablični kalkulator kod analize i rješavanja numeričkih zadaka u praksi
  • upotrijebiti tablični kalkulator kod predstavljanja financijskih i poslovnih rezultata.

Poslovni engleski jezik  3, napredna razina

  • izdvojiti kompleksne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • sudjelovati u diskusijama o poslovnim temama
  • prepoznati i koristiti različite registre govora i pisanja
  • napisati e-mail, pozivnicu i izvješće
  • komunicirati i sudjelovati u diskusijama s izvornim i neizvornim govornicima
  • prezentirati kompaniju, proizvod ili uslugu
  • tečno oblikovati upute, pitanja i zamolbe.

Poslovni engleski jezik 3, viša srednja razina

  • objasniti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • primijeniti odgovarajuće kolokacije u opisu trgovačkih marki, proizvoda i tržišta
  • izraditi  kognitivne mape na poslovne teme
  • razlikovati upotrebe sadašnjih, budućih i prošlih  glagolskih vremena, britanski od američkog engleskog
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom sastanaka, ugovaranja sastanaka telefonom, upoznavanja
  • opisati promjene koristeći prefikse
  • opisati profil kompanije
  • napisati poslovno pismo.

Poslovni engleski jezik 3, srednja razina

  • upotrijebiti kolokacije koje opisuju razvoj karijere
  • upotrijebiti modalne glagole na razini B1
  • upotrijebiti kolokacije i fraze koje se tiču opisa tvrtke
  • upotrijebiti fraze za postizanje dogovora pri poslovnom pregovaranju
  • upotrijebiti termine koji se tiču prodaje i kupovine
  • prezentirati tvrtku
  • upotrijebiti kolokacije koje se tiču realiziranja poslovne ideje
  • održati prezentaciju.

Poslovni engleski jezik 3, početna razina

  • objasniti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti jednostavnim rječnikom svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze u hotelu, formulirati uljudne zamolbe
  • opisati procedure na aerodromu, savladati vokabular neophodan na putovanju
  • razlikovati upotrebe sadašnjih i prošlih  glagolskih vremena
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom sastanaka, ugovaranja sastanaka putem telefona, upoznavanja
  • opisati slobodno vrijeme, komunicirati u restoranu
  • napisati jednostavni email i poslovno pismo.

Računovodstvo

  • opisati pojam, značaj i ulogu računovodstva kao informacijske funkcije
  • objasniti knjigovodstveni proces kao temelj financijskog računovodstva
  • primijeniti temeljne koncepte i kategorije računovodstva
  • koristiti se osnovnim konceptima i tehnikama u evidenciji poslovnih događaja
  • upotrijebiti različite  metode u sastavljanju financijskih izvještaja
  • interpretirati informacije proizašle iz financijskih izvještaja
  • objasniti regulativne i konceptualne okvire računovodstva
  • primijeniti različite postupke u analizi financijskih izvještaja.

Osnove financija poduzeća

  • objasniti osnovne koncepte, metode, tehnike, načela, pravila i ciljeve poslovnih financija
  • prikazati strukturu i funkcije financijskog sustava kao financijske okoline poduzeća
  • primijeniti koncept vremenske vrijednosti novca na stavke financijske imovine i obveze poduzeća
  • procijeniti rizik, prinos ulaganja u dužničke i vlasničke vrijednosnice i isplativost ulaganja u projekte
  • izabrati izvor financiranja poduzeća prema kriteriju  troška financiranja
  • primijeniti osnovne tehnike upravljanja tekućom imovinom
  • provesti osnovne izračune učinaka poslovanja u međunarodnom okruženju
  • izračunati i interpretirati osnovne pokazatelje financijske analize i objasniti postupak budžetiranja.

Trgovačko pravo

  • poznavati  pravne oblike vođenja posla (trgovačka društva i obrt)
  • poznavati najznačajnije ugovore trgovačkog prava
  • poznavati osnovne vrste vrijednosnih papira.

4. semestar

Menadžersko računovodstvo

  • opisati pojam, značaj i ulogu menadžerskog računovodstva u donošenju poslovnih odluka
  • primijeniti temeljen koncepte i metode u obračunu troškova
  • objasniti koncept kontribucije i primijeniti postavke CVP analize u izračunu točke pokrića pojedinog proizvoda ili usluge
  • sastaviti novčani proračun poduzeća
  • sastaviti master budžet proizvodnog poduzeća
  • izračunati  i provesti analizu odstupanja od fleksibilnog budžeta
  • izračunati odstupanja direktnog materijala, direktnog rada i općih troškova proizvodnje od standardnih troškova.

Upravljanje poslovnim financijama

  • objasniti koncepte, metode i tehnike za upravljanje poslovnim financijama i determinante financijske politike
  • provesti procjenjivanje rizičnosti i isplativosti ulaganja i izabrati optimalnu investiciju
  • provesti postupak procjene rizičnosti portfelja
  • primijeniti metode upravljanja novčanim sredstvima, utrživim vrijednosnim papirima, potraživanjima i zalihama
  • provesti EBIT - EPS analizu s ciljem izbora optimalne strukture dugoročnog financiranja poduzeća
  • izabrati i primijeniti postupke upravljanja rizicima u međunarodnom poslovanju
  • prikazati financijske aspekte spajanja, pripajanja i preuzimanja poduzeća
  • primijeniti tehnike financijske analize i planiranja u cilju učinkovitog upravljanja poslovnim financijama.

Strateški menadžment

  • objasniti ključne pojmove i temeljne koncepte strateškog menadžmenta
  • interpretirati ulogu korporativnog upravljanja i važnost menadžerske etike u organizaciji
  • sintetizirati ključne čimbenike vanjskog okruženja (PESTEL, industrija, konkurencija, prigode i prijetnje) te unutarnjeg okruženja (menadžment, resursi, struktura, kultura, snage i slabosti) poduzeća i njihov utjecaj na razvoj i provedbu strategija
  • evaluirati misiju i viziju poduzeća koje usmjeravaju vrijednosti poduzeća te kratkoročne i dugoročne ciljeve
  • primijeniti situacijsku analizu  (SWOT) za generiranje, vrednovanje i izbor optimalnih strategija
  • kreirati i integrirati akcijske planove u praktični okvir za formuliranje i implementaciju strategija
  • pratiti (kontrolirati i poduzimati korektivne akcije) implementaciju akcijskih planova za provedbu strategija
  • provesti stratešku reviziju (audit) organizacije (profitne ili neprofitne)
  • demonstrirati istraživački potencijal i vještine  pismene komunikacije u pripremi i  prezentaciji seminarskih radova /poslovnih projekata/studija slučajeva na teme strateškog menadžmenta.

Informatika za uredsko poslovanje 3

  • prepoznati model podataka i veze između objekata u bazi podataka
  • izraditi relacijsku bazu podataka
  • izraditi upite za analiziranje i pregled podataka
  • izraditi izvještaje u alatu MS Access
  • prilagoditi izvještaje za ispis i/ili daljnju analizu
  • upotrebljavati MS Outlook za korištenje elektronske pošte
  • isplanirati obaveze i zadatke korištenjem MS Outlooka
  • integrirati podatke iz različitih izvora u jednu cjelinu.

Poslovni engleski jezik  4, napredna razina

  • izdvojiti kompleksne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • sudjelovati u diskusijama na poslovnom sastanku/pregovorima
  • prepoznati etički problem i ponuditi rješenje
  • napisati prijedlog, akcijski plan, misiju
  • postaviti indirektna i retorička pitanja
  • prezentirati kompaniju, proizvod ili uslugu
  • oblikovati sažetak.

Poslovni engleski jezik 4, viša srednja razina

  • objasniti osnovne ideje i specifične pojedinosti izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • primijeniti odgovarajući vokabular u analiza raznih vrsta oglašavanja, razgovoru o financijskim temama, ljudskim resursima i položaju žena u poslovnom svijetu
  • izraditi  kognitivne mape na poslovne teme
  • razlikovati upotrebu članova, modalnih glagola i gerunda i infinitiva u engleskom jeziku
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom društvenih događaja, prikupljanja informacija telefonom
  • opisati poslovne trendove koristeći odgovarajući vokabular i strukture
  • usporediti različite kulture poslovanja
  • održati prezentacija o poslovnoj temi po vlastitom izboru.

Poslovni engleski jezik 4, početna razina

  • izdvojiti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • ispričati jednostavni događaj u prošlosti
  • opisati tvrtku u kojoj radi i njezine osnovne djelatnosti
  • razumjeti osnovne upute, pitanja i zamolbe, te sudjelovati u jednostavnoj komunikaciji o poznatom sadržaju.

Organizacijska psihologija

  • identificirati interindividualne razlike koje uvjetuju radnu uspješnost
  • opisati sastavnice emocionalne inteligencije i emocionalne kompetencije
  • razlikovati teorije (radne) motivacije
  • analizirati načela i obilježja timskog rada
  • objasniti kreativne načine razmišljanja i kreativne tehnike
  • primijeniti osnovne principe uspješnog upravljanja vremenom
  • usporediti osnovne stilove rukovođenja
  • prezentirati rezultate jednostavnijeg istraživačkog zadatka iz područja organizacijske psihologije.

5. semestar

Marketinški plan

  • objasniti osnovne marketinške pojmove potrebne pri izradi marketinškog plana
  • identificirati problematiku zadanog  poslovnog slučaja
  • primijeniti znanja stečena iz kolegija Osnove marketinga pri izradi praktičnih primjera
  • razviti vještine koje se koriste u timskom radu pri izradi marketinškog plana
  • planirati izradu marketinškog plana po zadanim fazama
  • osmisliti javnu prezentaciju marketinškog plana  pred klijentom
  • provesti analizu tržišta i marketinškog okruženja
  • predložiti  rješenja marketinške strategije  poslovnog slučaja
  • znati rasporediti novčana sredstva namijenjena pojedinom poslovnom slučaju u izradi i provedbi marketinškog plana
  • procijeniti svoj doprinos timskom radu te razviti sposobnost ocjenjivanja  rad drugih grupa
  • izvesti zaključke nastavno na zadani poslovni slučaj.

Poslovni plan poduzetnika

  • opisati pojam, sadržaj i svrhu izrade poslovnog plana
  • istražiti tržište prodaje i nabave i procijeniti mogućnosti plasmana vlastitih proizvoda ili usluga
  • sastaviti plan i budžet marketinških aktivnosti
  • izraditi računske projekcije prihoda, troškova i potrebnih ulaganja
  • sastaviti planske financijske izvještaje
  • procijeniti opravdanost ulaganja, koristeći statički i dinamički pristup ocjene isplativosti
  • analizirati osjetljivost projekta
  • prezentirati i argumentirano obrazložiti poduzetnički projekt.

Porezni sustav

  • objasniti temeljne porezno-pravne pojmove i njihovu ulogu u oporezivanju
  • odrediti za svaki porezni oblik poreznog obveznika, poreznu osnovicu, poreznu stopu i pripadnost prihoda
  • odrediti vrste i visine doprinosa za obvezna osiguranja
  • primijeniti znanje pri jednostavnijim postupcima oporezivanja dohotka
  • djelomično povezati stečeno znanje sa sadržajima iz drugih kolegija.

Poslovni engleski jezik  5, napredna razina

  • izdvojiti kompleksne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • sudjelovati u diskusijama o poslovnim temama
  • prepoznati i koristiti različite registre govora i pisanja
  • napisati e-mail , žalbu, upozorenje, sažetak, prijedlog
  • komunicirati s izvornim i neizvornim govornicima
  • koristit retoričkih alata u prezentacijama
  • sudjelovati u telekonferencijama.

Poslovni engleski jezik 5, viša srednja razina

  • objasniti osnovne ideje i detaljne informacije izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • primijeniti odgovarajući vokabular u diskusiji o međunarodnom tržištu i trgovini poslovnoj etici, vodstvu i konkurenciji
  • izraditi  kognitivne mape na poslovne teme
  • razlikovati upotrebu kondicionala, odnosnih rečenica, aktiva i pasiva i prošlih glagolskih vremena  u engleskom jeziku
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom pregovaranja, donošenja odluka i diplomatskog pregovaranja
  • opisati karakteristike ljudi na vodećim pozicijama
  • napisati poslovni izvještaj.

Poslovni engleski jezik 5, srednja razina

  • upotrijebiti kolokacije koje opisuju dobrog menadžera
  • voditi razgovor s poslovnim partnerom u gostima
  • upotrijebiti kolokacije i fraze koje se tiču poslovnog pregovaranja
  • voditi poslovni pregovor
  • upotrijebiti kolokacije koje opisuju ekonomsku situaciju države
  • upotrijebiti različite vrste brojeva
  • opisati proizvod
  • održati prezentaciju.

Poslovni engleski jezik 5, početna razina

  • objasniti osnovne ideje izgovorenog ili napisanog teksta na poslovnu temu
  • izraziti jednostavnim rječnikom svoje mišljenje o nekoj poslovnoj temi
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze u hotelu, formulirati uljudne zamolbe
  • opisati procedure na aerodromu, savladati vokabular neophodan na putovanju
  • razlikovati upotrebe sadašnjih i prošlih  glagolskih vremena
  • upotrijebiti odgovarajuće fraze tijekom sastanaka, ugovaranja sastanaka telefonom, upoznavanja
  • opisati slobodno vrijeme
  • komunicirati u restoranu
  • napisati jednostavni email i poslovno pismo.

Trgovinsko poslovanje

  • objasniti temeljne pojmove  koji su vezani uz unutarnju i vanjsku trgovinu
  • navesti temeljne pojmove i kategorije međunarodnog sustava plaćanja
  • opisati kako tečajna politika djeluje na uvjete uvoza i izvoza
  • protumačiti koje su bitne sastavnice ugovora u unutarnjoj i vanjskoj trgovini
  • interpretirati međunarodne trgovačke klauzule
  • identificirati poslovne procese u trgovini i njihov ustroj
  • procijeniti ulogu nabave, prodaje i upravljanja zalihama u poslovanju trgovačkog poduzeća
  • prikazati specifičnosti pojedinih oblika konkurentnosti u međunarodnoj razmjeni.

Dinamičko poduzetništvo

  • izdvojiti argumente za rast i razvoj poduzeća kao nužnosti za opstanak
  • grupirati mehanizme rasta poduzeća pod utjecajem unutarnjih i vanjskih čimbenika
  • intervjuirati poduzetnika, te prikupiti informacije o sadašnjoj izvedbi poduzeća, te potencijalima za rast (prepoznati što mu nedostaje da bi moglo rasti)
  • usporediti značajke, te definirati promjene koje se događaju na prelasku poduzeća iz poduzetničke u menadžersku fazu rasta
  • kombinirati naučeno o strategijama rasta s dobivenim/prikupljenim informacijama, kreirati različite scenarije rasta, te preporučiti najbolju strategiju rasta za odabrano poduzeće

6. semestar

Poslovna etika i kultura

  • prepoznati temeljne teorije poslovne etike, opisati njihove značajke, te argumentirati stajališta o potrebi proučavanja i primjene poslovne etike u različitim situacijama
  • prepoznati različite utjecaje koji oblikuju naše vrijednosne sustave
  • identificirati dionike i objasniti etičku dilemu u poslovanju na individualnoj, organizacijskoj i društvenoj razini
  • analizirati slučajeve iz prakse odabranim načinom donošenja etičkih odluka, povezati odgovore na tri etička pitanja, te argumentirati prijedloge rješenja
  • diskutirati etičke teme poslovnog okruženja, zaposlenika, okoliša i kupaca, te osmisliti i napisati etički kodeks
  • prepoznati etičke teme u raznim poslovnim situacijama, te osmisliti i preporučiti najprimjerenije scenarije društveno odgovornog poslovanja
  • odabrati odgovarajuću temu iz poslovne etike, obraditi je uz integriranje korištenih alata za analizu, opisati etički slučaj te predstaviti grupi zaključke svojega projekta.

Hrvatska kulturna baština

  • prepoznati posebnosti hrvatske kulturne baštine
  • prepoznati objekte i kreatore hrvatske kulturne baštine
  • povezati hrvatska kulturna dostignuća s europskim
  • primijeniti  stečena znanja u interpretaciji spomenika hrvatske kulturne baštine
  • koristiti se literaturom kod interpretacije hrvatske kulturne baštine
  • koristiti se stečenim smjernicama kod cjeloživotnog proučavanja hrvatske kulturne baštine
  • zalagati se za zaštitu spomenika hrvatske kulturne baštine.

Ponašanje potrošača

  • poznavati ključne pojmove, teorije i metode istraživanja koje su korisne za razumijevanje složenosti ponašanja potrošača
  • pokazati sposobnosti primjene tih koncepata u marketingu kroz odlučivanje, rješavanje problema i donošenje strategije razvoja
  • razaznati utjecaj etničkih, vjerskih, globalnih i multikulturalnih raznolikosti na donošenje odluka o kupnji proizvoda
  • biti u stanju kritički procijeniti poslovne odluke iz nekoliko perspektiva (potrošači, društvo, tvrtka)
  • identificirati problematiku zadanog  poslovnog profila kupca 
  • primijeniti znanja stečena iz kolegija Osnove marketinga pri izradi praktičnih primjera
  • razviti vještine koje se koriste u timskom radu pri izradi profila potrošača
  • osmisliti javnu prezentaciju profila potrošača  pred klijentom
  • provesti analizu tržišta i marketinškog okruženja
  • procijeniti svoj doprinos timskom radu te razviti sposobnost ocjenjivanja rada suparničkih grupa
  • izvesti zaključke nastavno na zadani poslovni slučaj.

Upravljanje ljudskim potencijalima

  • planirati ljudske potencijale u skladu sa strateškim usmjerenjima tvrtke
  • izraditi analizu posla i radnih mjesta
  • procijeniti koje metode i tehnike koristiti u procesu selekcije i pri odabiru
  • izraditi plan edukacije prema potrebama tvrtke i znati ih validirati
  • izraditi plan procjene radne uspješnosti zaposlenika
  • kreirati pravedan sustav nagrađivanja zaposlenika
  • izraditi mini HRM projekt za zadanu tvrtku.

Promocija

  • objasniti osnovne pojmove u integriranoj marketinškoj komunikaciji
  • protumačiti ulogu i važnost promocije u društvu i na globalnom tržištu
  • opisati proces nastanka i razvoja integrirane marketinške komunikacije te njezinu ulogu u suvremenom poslovanju
  • identificirati činitelje promotivnog spleta
  • primijeniti osnovne promotivne strategije
  • upotrijebiti osnovne promotivne alate u jednostavnijim poslovnim slučajevima
  • razlikovati posebnosti promotivnog spleta
  • prezentirati osnovne elemente integrirane marketinške komunikacije.

Obiteljsko poduzetništvo

  • identificirati i preporučiti rješenje problema tipičnog za obiteljsko poduzeće
  • razlikovati interese dionika u obiteljskom poduzeću
  • odrediti nasljednika i lidera obiteljskog poduzeća, uvjerljivo zastupajući svoj stav i odluku
  • osmisliti plan profesionalizacije obiteljskog biznisa
  • izdvojiti trendove koji će imati utjecaja na budućnost obiteljskog poduzetništva
  • sastaviti prijedlog razvoja institucionalne potpore za obiteljska poduzeća.

Revizija

  • objasniti glavna obilježja revizije financijskih izvještaja
  • razumjeti ulogu revizije u upravljanju poduzećem
  • surađivati s revizorom u postupku revizije financijskih izvještaja
  • interpretirati završno mišljenje revizora o financijskim izvještajima
  • djelomično povezati stečeno znanje sa sadržajima iz drugih kolegija.
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
na vrh