University of Applied Sciences
Kontakt   HR | EN
Agencija za znanost i visoko obrazovanje Certifikat za uspješno upravljanje kvalitetom ISO 9001:2008 Erasmus sveučilišna povelja Superbrands EFMD QUDAL
 
Vijesti








Naši studenti u bankarskom sektoru

Volksbank – Intervju s direktoricom upravljanja ljudskim potencijalima, Mirjanom Sočan

Timski rad, razvijene komunikacijske vještine i sposobnost brzog učenja neophodne su vještine zaposlenika u bankarskom sektoru. Kako bi učinkovitije prepoznavali potrebe klijenata, u Volksbanku dodatno potiču svoje zaposlenike na razmjenu ideja i iskustava. Razgovarali smo s Direktoricom upravljanja ljudskim potencijalima u Volksbanci, Mirjanom Sočan, koja nam je otkrila kako nagrađuju zaposlenike, zapošljavaju li studente, kako izgleda selekcijski proces prilikom zapošljavanja te imaju li među zaposlenicima i VERN'ovaca.

1. Možete li nam ukratko predstaviti vašu Banku (povijest, misiju, viziju)?

Mirjana Sočan: Volksbank je u proteklih 14 godina poslovanja na hrvatskom tržištu izgradila reputaciju banke koja vodi brigu o potrebama i željama svojih klijenata te sukladno tome nastoji kreirati svoje proizvode, bilo da je riječ o proizvodima namijenjenima građanima, malim poduzetnicima ili pravnim osobama. Štoviše, sektor korporativnog poslovanja gotovo u potpunosti počiva na individualnom pristupu klijentima, što znači da im nudi ″tailor-made″ proizvode prilagođene svakom pojedinom klijentu. Iz tog razloga u banci nastojimo stvoriti atmosferu koja zaposlenike potiče na razmjenu ideja i iskustava, odnosno na komunikaciju s klijentima te osmišljavanje nečeg novog, pozitivnog, konstruktivnog i svrhovitog.

Timski rad i kreativnost stoga su nam vrlo važni, kao i sustavno razvijanje određenih kompetencija naših djelatnika kroz edukacije i radionice, poput sposobnosti predviđanja potreba klijenata, razvijanja partnerskog odnosa kako s klijentima tako i s kolegama i suradnicima, sposobnosti savjetodavnog djelovanja te svijesti o važnosti stalnog usavršavanja. Glavni cilj nam je kvalitetnom uslugom opravdati povjerenje naših klijenata.  

2. Koja su znanja i vještine kod zaposlenika danas tražene u bankarskom sektoru?

Mirjana Sočan: Timski rad, odlične komunikacijske vještine te sposobnost brzog učenja i suočavanja s izazovima neke su od neophodnih karakteristika dobrog zaposlenika u bankarstvu. No, to nisu jedine poželjne karakteristike, već one idu ruku pod ruku s drugim poslovnim i socijalnim kompetencijama kao što su odgovornost, visoka motiviranost i radna etika, kolegijalnost, kreativnost, vještina ophođenja s klijentima te sposobnost predviđanja njihovih želja i potreba. Naravno, sve je ove poželjne karakteristike potrebno dodatno i ustrajno nadograđivati.

3. Kako je u Volksbanku definirana politika upravljanja ljudskim potencijalima – područje motivacije, edukacije, zadovoljstva zaposlenika, napredovanja itd.?

Mirjana Sočan: Kontinuirano razvijamo sustav upravljanja ljudskim resursima uvodeći brojne inovacije, a poseban naglasak stavljamo na aktivnosti vezane uz strategiju za ostvarenje korporativnih ciljeva, internu i eksternu edukaciju te dodatnu motivaciju zaposlenika. Želja nam je – a to nastojimo i osigurati – da svaki zaposlenik maksimalno ostvari svoj potencijal. Stoga smo implementirali novi, transparentan sustav dodatnog nagrađivanja zaposlenika u prodaji, koji se vezuje uz ostvarene rezultate, što pojedinom zaposleniku u svakom trenutku omogućava predviđanje nagrade. Uz klasične radionice, seminare i edukacije, uveli smo i program edukacije zaposlenika temeljen na e-learningu koji obuhvaća nekoliko nivoa financijskog i bankarskog obrazovanja s težištem na vlastitim proizvodima i uslugama. Zaposlenike često šaljemo i u podružnice Volksbanaka u druge zemlje regije kako bi stekli nova radna iskustva, što rezultira transferom znanja i sinergijskim efektom.

Svi ovi procesi pomažu nam da našim postojećim i budućim zaposlenicima pružimo optimalno radno okruženje koje nagrađuje kvalitetu, lojalnost i predanost. Svjesni smo činjenice da je upravo ulaganje u zaposlenike i njihov razvoj jedna od glavnih pretpostavki uspjeha svake organizacije. Smatramo da će nam se ulaganje u djelatnike višestruko isplatiti, jer je zadovoljan zaposlenik produktivan zaposlenik.

Stoga nastojimo stvoriti otvorenu i kompetitivnu atmosferu među djelatnicima, omogućiti im relativno brz pristup informacijama, otvorenu i efikasnu komunikaciju s nadređenima, poticati i stimulirati najbolje timove te iznaći kreativne načine nagrađivanja najuspješnijih, bez obzira je li riječ o materijalnoj ili nematerijalnoj stimulaciji.

4. Kakva je struktura vaših zaposlenika – prema dobi i stupnju obrazovanja?

Mirjana Sočan: Naši djelatnici u prosjeku imaju 35 godina starosti, a više od polovice zaposlenika spada u skupinu više i visokoobrazovanih. Također, u Banci za sada imamo i jednog djelatnika koji je završio VERN', a radi na poziciji Voditelja upravljanja imovinom u odjelu Riznice.

5. Kakva je politika Banke prema primanju studenata na praksu ili njihovom zapošljavanju? Također, na koji način popunjavate pozicije u menadžmentu – internim unaprjeđenjima ili eksternom selekcijom?

Mirjana Sočan: Studente primamo na praksu ovisno o tome koliko je to u našoj moći zbog specifičnosti posla. Banka nastoji surađivati sa svim visokoškolskim ustanovama te na njihov upit primiti na praksu studente kojima će takvo iskustvo pomoći u stjecanju vještina i kompetencija koje poslodavci najviše cijene te koje će im kasnije pomoći u pronalaženju zaposlenja. No, također imamo i program zapošljavanja studenata kojima pružamo priliku da još tijekom studija steknu vrijedno iskustvo u branši, a polaznici programa najčešće dobivaju i stalno zaposlenje u Banci.

Što se tiče pozicija u menadžmentu, za njih prvo raspisujemo interne natječaje i nastojimo ih popuniti kroz sustav internih unaprjeđenja, a tek onda radimo eksternu selekciju.

6. Možete li opisati kako izgleda prosječni selekcijski postupak u Volksbanci?

Mirjana Sočan: Selekcijski postupak razlikuje se ovisno o mjestu i sektoru za koji se provodi. Sva otvorena radna mjesta oglašavamo putem medija, a za neka koristimo i usluge tvrtki specijaliziranih za zapošljavanje, kao i vlastitu arhivu otvorenih zamolbi, jer želimo privući (i zadržati) kvalitetne zaposlenike.
Sam postupak selekcije provode psiholog te nadležne osobe iz odjela u kojem se popunjava radno mjesto. Kandidatima nastojimo realno i otvoreno pojasniti što točno očekujemo od osobe na određenom radnom mjestu, a testiranje može obuhvaćati profesionalna znanja i vještine, socijalne kompetencije te test osobnosti. Nakon testiranja, razgovora, provjera referenci te preciznog i detaljnog dogovora, odabiremo kandidata u čijem smo profilu uočili vještine, osobine, stavove i kompetencije najbliže traženim karakteristikama i poslovnim zadacima, ali i dozu ″osobne kemije″.


 
Odjel za komunikacije
 
Datum objave: 18.4.2011.
 
Ključne riječi: zapošljivost, intervju, Mirjana-Sočan, bankarski-sektor, volksbank, studenti-u-bankarskom-sektoru, posao-u-banci, posao-za-studente, zapošljavanje, ljudski-resursi, ljudski-potencijali
 
Pošalji na: Pošalji na facebook Pošalji na twitter
 
Vezane novosti
 

na vrh