Gostujuće predavanje

Dobitnica Emmyja Ashley Colburn održala gostujuće predavanje za VERN’ove studente

Gošća je našim studentima približila svoj karijerni put, objasnila kako se odlučila na pokretanje vlastitog posla, kako je osmišljavala svoj glavni proizvod, kako je postavila poslovni model te kako širi svoj posao.

Ashley Colburn

U okviru nastave na kolegiju Osnove marketinga na preddiplomskom studiju Turizma, na VERN’u je gostovala američka novinarka i TV producentica Ashley Colburn, dobitnica Emmyja za dokumentarni film „WOW Croatia“ te velika zaljubljenica u Hrvatsku.

Gošća je našim studentima približila svoj karijerni put, objasnila kako se odlučila na pokretanje vlastitog posla – producentske kuće, kako je osmišljavala svoj glavni proizvod, tj. putopisnu seriju, kako je postavila poslovni model te kako širi svoj posao.

„Nakon završetka studija novinarstva zaposlila sam se kao TV producentica i voditeljica na televizijskoj postaji Wealth TV, a zanimljivo je da mi je WOW Croatia bio prvi putopisni show, koji sam ikada snimila. Na ideju za snimanjem u Hrvatskoj došla sam nakon priča svojega brata, koji je kao backpacker proputovao cijelu Europu i rekao da ga se Hrvatska najviše dojmila. Budući da se film svidio i mojim šefovima, rekli su neka nastavim snimati takve filmove, ali ja sam željela da budu brendirani mojim imenom u naslovu. Tako je nastao serijal ‘Takeoff with Ashley Colburn’“, objasnila je.

Dodala je kako vođenje takvog posla nije tek samo putovanje, uživanje i zabava, iako se takav zaključak nameće iz filmova, zbog čega joj ljudi često govore da ima najbolji posao na svijetu.

„To je istina, ali proizvodnja filmova zahtjeva da imate više poslovnih uloga. Ja sam producentica, dakle brinem za cijelu logistiku oko snimanja, od letova, smještaja, prijevoza, prevoditelja, itd. Zatim sam voditeljica, što mi je kao producentici jednostavnije za raditi, jer znam što moram reći i što pitati sugovornike. Ujedno sam i scenaristica, putnica – budući da sam i na svojoj posjetnici napisala da sam stručnjak za putovanja, urednica i montažerka, što sam naučila na studiju, sama radim distribuciju, a u konačni sam i ‘osoba za sve probleme’, budući da se na putovanjima problemi jednostavno događaju“, opisala je Ashley.

Iako je nakon osvajanja nagrade Emmy za najbolji dokumentarni film u SAD-u, 2009. godine, nastavila snimati po drugim zemljama, Hrvatska ju je kaže zvala po još i tada je odlučila pokrenuti svoju produkcijsku kuću „Ashley Colburn production“. Hrvatskim i stranim TV kućama je ponudila serijal o hrvatskim regijama i uspješno ga prodala, a zatim je uslijedilo snimanje putopisnih filmova po istom obrascu, po Sloveniji, Latviji i Švicarskoj.

Filmovi su bili odlično prihvaćeni među ciljanom publikom, pa je s obzirom na njihovu popularnost odlučila dodatno brendirati svoje ime, a time i produkcijsku kuću, te je ugovorila suradnju s brojnim svjetskim kompanijama i najvažnijim turističkim manifestacijama, koje je angažiraju kao producenticu, voditeljicu, ambasadoricu brenda ili savjetnicu.

U daljnji poslovnim planovima svakako je istaknula osmišljavanje turističkih ruta kroz Hrvatsku, ali na temelju scenarija iz svojih filmova te edukaciju mlađih generacija.

Odjel za komunikacije
Datum objave: 31.10.2016.