#EducationMeetsBusiness

„Hej, koliko imaš lajkova i viewova?“ – nova mjerila uspjeha u PR-u

Potrebno je znati prednosti i nedostatke pojedinog online kanala, kako ga koristiti, u koje svrhe, kako dobiti maksimum iz budžeta te kako steći naklonost publike.

Potrebno je znati prednosti i nedostatke pojedinog online kanala, kako ga koristiti, u koje svrhe, kako dobiti maksimum iz budžeta te kako steći naklonost publike.

Koliko imaš followersa? Koliko imaš lajkova? Koliko imaš pregleda na YouTubeu? Sve su to pitanja koja danas gotovo svakodnevno možete čuti oko sebe. Tako je i u PR-u. Jednostavno teško je zamislivo ne koristiti digitalne kanale u komunikaciji prema javnostima.

Potrošači – sukreatori sadržaja

U tom kontekstu, brend je potrebno shvatiti kao živi organizam – kojemu su za preživljavanje potrebne inovacije. Nekada je to bilo znatno drugačije, bez interneta, Facebooka, Twittera i stories objava. Međutim, danas se sve mjeri brojem klikova, YouTube pregleda, followersa, brojem skinutih aplikacija, influencerima i sl., pa je prilagodba PR-ovaca tim promjenama bila neophodna, kako bi pomoću tih novih alata priču o brendu kojeg zastupaju ispričali na što bolji i ljepši način.

Mislite, jednostavno je. Griješite. Potrebno je znati sve prednosti i nedostatke pojedinog online kanala, kako ga koristiti, u koje svrhe, kako dobiti maksimum iz budžeta kojeg vam je klijent odobrio te kako na kraju krajeva dobiti naklonost publike. Inače, piši kući propalo. Digitalni kanali komunikacije kao što su Facebook, Twitter, Instagram i YouTube, koji su danas u upotrebi u PR-u  promijenili su brendiranje iz temelja. Današnji potrošači od kojih većina koristi barem neku društvenu mrežu, očekuju od brendova da ih slušaju i da se prilagode njihovim potrebama. Žele interakciju s brendom, žele sudjelovati u stvaranju sadržaja te iz tog razloga današnji brendovi i stvaraju personalizirane sadržaje.

Preko 40% populacije je „social“

I dok je offline komunikaciju kroz tradicionalne medije (televizija, radio, tisak, vanjsko oglašavanje) karakterizirala jednosmjerna komunikacija, u online svijetu komunikacija je dvosmjerna. Feedback od korisnika uvijek je moguće dobiti, a također, sve marketinške aktivnosti su mjerljive, tj. točno znate koliko je korisnika uopće vidjelo vašu poruku na nekom digitalnom kanalu, konzumiralo njezin sadržaj i sl.

Tvrdnju da je online komunikacija danas itekako bitna za brendiranje, dodatno potvrđuju i sljedeće brojke. Naime, prema zadnjim statističkim podacima internet danas koristi oko 4 milijarde ljudi, dok je na društvenim mrežama aktivno oko 3,1 milijarda ljudi. Impresivno.

„Apdejtan“ brend         

Internet, društvene mreže, digitalna komunikacija, Snapchat i ostale mobilne aplikacije, content marketing, influenceri, generacija Z, chatbotovi, storytelling, native sadržaj samo su neke od tema koje se detaljno obrađuju na VERN’ovom preddiplomskom studiju Odnosa s javnošću i studija medija, nakon čega ćete biti sposobni koristiti sve online kanale komunikacije, razmišljati strateški i digitalno (Ne brinite, nisu nikakvi programski kodovi u igri. Za to su zadužene kolege s IT studija, op.a.) te upravljati digitalnim komunikacijama.

Nemojte misliti da po završetku studija vaše obrazovanje prestaje. Vaša profesionalna avantura tek tada počinje. U ovoj branši nužna je konstantna edukacija i ako se sjećate početka članka – praćenje trendova. Inače će vas vrlo brzo nova generacija zamijeniti.

Ulažite u sebe.

I na kraju, ako je brend „apdejtan“ novim trendovima koji vladaju, lakše se svidi korisnicima i lakše se prodaje. Vjerujte mi na riječ.

Vidimo se ubrzo na studiju, a sad odoh sherati ovaj članak na Facebook. 

piše: Hrvoje Ratkić,
predavač na VERN’u, preddiplomski studij Odnosi s javnošću i studij medija