#EducationMeetsBusiness

IT poslove budućnosti stvaraju stručnjaci s jakom teorijskom podlogom i puno praktičnog znanja

„Big-data“ i „data driven“ ne bi niti postojali da informatičari nemaju znanja o statistici i vjerojatnosti. I to podosta znanja.

„Big-data“ i „data driven“ ne bi niti postojali da informatičari nemaju znanja o statistici i vjerojatnosti. I to podosta znanja.

Obrazovanjem želimo pripremiti ljude za njihov budući posao. Nije to uvijek baš tako „straight-forward“ kako bi se isprva moglo činiti. Često se misli da je obrazovanje preopsežno, da se kroz obradu (preko)brojnih tema na kraju nekako razvodni i promaši svoj cilj – ne proizvede kadar koji je, po diplomi, spreman zauzeti svoje mjesto na tržištu rada i svom poslodavcu od prvog dana stvarati dodanu vrijednost.

Poznata vam je ona pomalo već legendarna rečenica koju ju svaki predavač čuo barem jednom, a i svaki student, barem od jednog svog kolege: „Što će meni sva ta matematika, financije, ekonomija… što već, pa ja ću biti programer (ili nešto drugo)“.

Stvarno, zašto na tržište ne bismo mogli jednostavno „izbaciti“ tog „gotovog IT stručnjaka“? Na kraju krajeva, pa zar je to baš toliki kunst?

Mreža, Java, web i Android – sad i odmah

Kada razgovaramo s poslodavcima, stvari postaju kudikamo preciznije – oni u vidu imaju konkretna radna mjesta, trebaju stručnjake za mrežnu infrastrukturu, Java, web i Android programere. I sve je najednom jasno i precizno. Ili ipak nije?

Prije 20 godina, poslovi koji su danas među najtraženijima, na tržištu rada ustvari nisu niti postojali. Kako to da smo ipak došli do stručnjaka koji su te poslove stvorili i izmislili? Možda bismo ipak trebali razmišljati o tome da obrazovanje priprema ljude za svijet koji se mijenja, u kojem su današnja znanja tek temelj na kojem gradimo buduće poslove i buduće tehnologije.

Da – za opsežno obrazovanje

Primjerice, svi su bar čuli za „big-data“, svi žele da njihove kompanije budu „data driven“. A da „informatičari“ koji su te tehnologije izmislili nisu znali ponešto o statistici i vjerojatnosti (Ponešto? Ustvari podosta.), danas ne bismo imali niti big-data, niti data driven kompanije, poput Googlea, Facebooka, Bookinga, Amazona, itd.

I evo, vraćam se na početak, i na pitanje treba li obrazovanje baš biti tako opsežno? Sa vrlo jasnim odgovorom. Da – ukoliko želimo stvarati poduzetnike koji će biti sposobni realizirati svoje ideje. Da – ukoliko želimo „proizvoditi“ inovatore, stručnjake koji će biti u stanju primijeniti svoja znanja iz raznih područja i spojiti ih u nešto novo i korisno. Da – ukoliko želimo, umjesto popunjavanja praznih radnih mjesta, stvarati nova, ona koja danas možda i ne postoje.

piše: Dean Nižetić,
predavač na VERN’u, preddiplomski studij Poslovna informatika

Odjel za komunikacije
Datum objave: 29.3.2018.