#EducationmeetsBusiness

Kroz projekte, praksu i međunarodna natjecanja studenti VERN’a razvijaju vještine za tržište rada

Learning by doing koncept obrazovanja globalno je prepoznat kao najprikladniji model obrazovanja, koji osigurava prijenos teorijskog znanja, ali i potiče razvoj primjenjivih profesionalnih znanja i vještina, sukladno potrebama tržišta rada. Ovaj koncept obrazovanja prisutan je i u Hrvatskoj, kroz jedinstveni model #EducationmeetsBusiness koji se izvodi na VERN'u.

Ovaj model suradnje visokog obrazovanja s gospodarstvom, studentima VERN’a omogućava suradnju s poslodavcima još za vrijeme studija, razvoj stručnih znanja u području istraživanja tržišta, realizaciju poduzetničkih ideja, ulazak na tržište rada kroz program stručne prakse i suradnju na važnim projektima koje VERN’ organizira samostalno ili u suradnji s ostalim partnerima, kao i na sudjelovanje u renomiranim studentskim natjecanjima koja potiču poduzetnički način razmišljanja. Studenti tako imaju priliku izravno upoznati svoje potencijalne poslodavce, realizirati poslovne potencijale ili se predstaviti domaćoj i međunarodnoj poslovnoj i akademskoj zajednici.

 

Studenti Laura Škugor Luka Boždar surađivali su na tematskoj konferenciji „University Business Forum“ Europske komisije, prvoj takvoj konferenciji ikad održanoj u našoj regiji. Kao studentima odnosa s javnošću, iskustvo koje su stekli u radu s domaćim i međunarodnim stranim stručnjacima i predavačima u značajnoj će mjeri koristiti u budućem poslovnom razvoju. 

„Na konferenciji sam predvodio Hospitality ured, bavio sam se svakim korakom svakog uzvanika konferencije, od organizacije i traženja letova, smještaja i koordinacije s nadležnim uredima u Europskoj komisiji. Najviše sam profitirao u tome što sam spoznao kompleksnost organizacije ovakvog događaja, koliko je ljudi, vremena i koordinacije potrebno da bi se nešto ovakvo ostvarilo. Naučio sam također da timski rad ne znači nužno samo izričiti rad s nekim, već svijest o tome što svaki član tima u bilo kojem trenutku radi, kako bi se vrijeme moglo što efikasnije iskoristiti“, rezimirao je Luka.

Laura se osvrnula upravo na organizaciju evenata kao sastavni dio buduće karijere u odnosima s javnošću. „Biti dijelom organizacijskog tima UBF-a značilo je steći poprilično iskustvo i iz ‘prve ruke’ iskusiti’ kako izgleda organizacija događaja koji okuplja osamdesetak akademika iz cijelog svijeta. Iskustvo sudjelovanja u organizaciji ovakvih projekta, studentima odnosa s javnošću predstavlja pretvorbu teorije u praksu.“ 

Studentice turizma Ivona Kulaš i Ana Šokman

Za razliku od njih, studentice turizma Ivona Kulaš i Ana Šokman, primjer su integracije u svijet rada putem studentske prakse, koju su odradile u vodećoj destinacijskoj menadžment kompaniji u regiji Unilineu. Obje su istovremeno i dobitnice Unilineove stipendije za poticanja obrazovanja kadrova u ugostiteljstvu i turizmu. 

„Planirala sam raditi u hotelijerstvu, učila sam sve o hotelijerstvu i ugostiteljstvu (marketing, menadžment), a na praksi sam naučila sve o agencijama i destinacijskom turizmu. Smatram da su ova znanja iz prakse bila ključna za moje shvaćanje turizma kao potpune cjeline i pomoglo mi je shvatiti koliko elemenata je uključeno u nešto jednostavno poput otići tri dana na more. Praksa me učinila kompetentnijom i pobudila je u meni želju za daljnjim razvojem“, rekla nam je Ivona. 

„Na praksi sam radila zaista konkretne poslove. Bavila sam se poslovima za tržište Koreje, koordinirala grupna putovanja u dogovoru s vodičima, hotelima, restoranima i putničkim agencijama. Stručna praksa je vrlo koristan model za uspješnu integraciju na tržište rada, jer nas ovi poslovi uvode u ono što će nas dočekati kasnije u radnom okruženju“, kazala je Ana.

Luka Šipić

A da i studentska natjecanja mogu biti odlična platforma za razvoj znanja i vještina primjenjivih u poslovnom svijetu te širenje mreže kontakta, potvrdio nam je student Luka Šipić. Luka je zajedno sa svojim timskim kolegama Elinom Zorić i Lukom Jakovčevom sudjelovao u regionalnom finalu globalnog studentskog natjecanja HULT Prize 2015. u Dubaiju gdje su se natjecali protiv više od 50 studentskih timova iz cijelog svijeta, i to s vlastitom poduzetničkom idejom za suzbijanje siromaštva u svijetu.

Između ostalog, studenti su za ovo natjecanje morali svladati znanja iz planiranja i razvoja projekata u globalnom kontekstu. „To nam je jako pomoglo jer smo uspjeli dobiti širu sliku o ključnim faktorima uspješnog provođenja projekta, posebno na svjetskoj razini. Usvojili smo nova znanja i vještine, a posebno bih istaknuo networking sa zajednicom koji nam je omogućio upoznavanje nekih novih kultura i životnih stajališta.“ 

Iskustvo sa samog natjecanja Luka je iduće godine upotrijebio kako bi kao Campus Director HULT Prizea na VERN’u predstavio natjecanje drugim kolegama. „Smatram da mi je samo sudjelovanje na natjecanju, ali i kasnija uloga Campus Directora puno pomogla, jer sam već na drugoj godini studija radio ono što inače rade i profesionalci za odnose s javnostima te sam razvijao široki spektar znanja i vještina, od organizacijskih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, pa sve do medijskih nastupa i moderiranja glavnog natjecanja.“