VERN' Forum

Međunarodni stručnjak za inovacije Tom Spanjaard (Sveučilište Avans) gostovao na VERN’ Forumu

Za osmišljavanje inovativnog poslovnog koncepta potrebno razvijati osobne kompetencije i to osobni leadership, mrežu poznanstava, istraživačke kapacitete, kreativnost, vještine razvoja i poduzetnički duh.

Tom Spanjaard

„Imajte lude ideje i razvijajte ih, to je jedini način kako možete biti inovativni. Oslobodite se tereta stereotipa o inovacijama. Inovacije nisu samo aktivnosti istraživanja i razvoja, one nisu izmišljanje ludih ideja, ne događaju se samo u polju tehnologije, ne moraju biti skupe i nisu namijenjene isključivo velikim kompanijama“, poručio je VERN’ovim studentima Tom Spanjaard, predavač inovacijskog menadžmenta i marketinga s nizozemskog Sveučilišta Avans te stručnjak za razvoj inovativnih sposobnosti u studentskim i tehničkim timovima te malim, srednjim i velikim poslovnim organizacijama.

Spanjaard je na VERN’u gostovao u okviru VERN’ Foruma, za vrijeme boravka u Zagrebu, gdje je bio jedan od govornika na međunarodnoj konferenciji o korporativnim inovacijama i poduzetništvu u organizacijama.

U predavanju pod nazivom Open Innovation: an innovative startup idea in 60 minutes“, našim je studentima objasnio koja je osnovna razlika između sustava zatvorenih inovacija i otvorenih inovacija, čiji je razvoj potrebno poticati. Inovacijski proces, istaknuo je Spanjaard, sastoji se od četiri koraka: razvoj ideje, procjena, razvoj proizvoda i komercijalizacija. Sustav zatvorenih inovacija u tom je procesu u potpunosti fokusiran na unutarnje resurse, što mu zapravo sužava manevarski prostor u osmišljavanju inovacija.

S druge strane, sustav otvorenih inovacija temelji se na pretpostavkama kako: „sve velike ideje ne moraju dolaziti iznutra, organizacija nema sve najpametnije ljude na svijetu, istraživanje i razvoj koje provode drugi mogu biti korisni, organizacija ne može uvijek znati što tržištu treba, vanjske strane mogu biti sposobnije razvijati za organizaciju, korisnici također mogu sudjelovati u razvoju, prodaju ponekad treba prepustiti drugima, itd“.

Objasnio je kako studenti na njegovom kolegiju surađuju s gospodarstvom upravo na temelju ovih pretpostavki, i to s nekima od najvećih međunarodnih kompanija poput Shella, MAN-a, KLM-a, SAP-a, MERCKa i mnogih drugih. 

„Studente potičemo da razvijaju ideje i prezentiraju ih tim kompanijama, jer time povećavaju svoje mogućnosti da upravo u njim izgrade svoje karijere“, istaknuo je.

Dodao je kako je za osmišljavanje inovativnog poslovnog koncepta potrebno razvijati osobne kompetencije i to osobni leadership, mrežu poznanstava, istraživačke kapacitete, kreativnost, vještine razvoja i poduzetnički duh.

Istaknuo je da razvoj tih vještina i stavova nastoje poticati i kod svojih studenata, između ostalog i kroz međunarodni workshop na kojeg mogu aplicirati i strani studenti te je poziv uputio i studentima VERN’a. Studentima je također preporučio kako je za razvoj inovativnih vještina potrebno sudjelovati u inovacijskim izazovima te se koristiti metodom gemifikacije.

Odjel za komunikacije
Datum objave: 28.10.2016.