#EducationmeetsBusiness

Millennialsi vs. poslodavci: nove generacije, novi zahtjevi i nova očekivanja

„U životopisu piše da se znate koristiti računalom.“ „Da, koristim Snapchat, Instagram, Pinterest, Twitter, itd.“

„U životopisu piše da se znate koristiti računalom.“ „Da, koristim Snapchat, Instagram, Pinterest, Twitter, itd.“

Dobrodošli u novu komunikacijsku paradigmu: u vrijeme kada se informiramo preko pametnih telefona, kada je komunikacija postala trenutna te kada smo s internetom i konstantnom umreženošću nadvladali dimenziju vremena i prostora.

Živimo u vremenu kada više populacije koristi društvene medije kao kanal komunikacije, nego što ih koristi telefon (u onom tradicionalnom smislu kako ga poznajemo) te je promjena koja je nastupila u komunikacijskoj sferi prožeta kroz sve profesije i sve domene poslovanja.

„Pop-up“ kultura

Današnji korisnici naviknuti su na tzv. „pop-up“ vijesti, na konstantno informiranje o aktualnostima i trendovima te na konstantno komuniciranje putem društvenih medija i raznih aplikacija. Ako sve popularnijem trendu društvenih medija dodamo mobitel – dobivamo korisnika koji je stalno online, koji je povezan svugdje i prisutan na svim mrežama jednim potezom prsta. Takav korisnik komunicira stalno, a ne samo onda kada se od njega zahtijeva odgovor. Njegova moć kao potrošača promijenila je način funkcioniranja brendova, medija, usluga – i korporacija.

Kreatori trendova i nova radna snaga

Novi mediji nisu samo uveli nove promjene u način komunikacije, u funkcioniranje samog poslovanja, već su odgojili cijelu novu generaciju. Tzv. Generacija Y ili millennialsi postali su sve važniji i istaknutiji potrošači, kreatori trendova, nositelji promjena, ali i radna snaga. Uz konstantnu dostupnost, informiranost i umreženost millennialsi su osnaženi i kao potrošači i kao korisnici, a onda i kao radnici. Internet, mobitel i društveni mediji su ih osnažili u tome da svim informacijama, praksama i znanjima mogu pristupiti jednim klikom prsta.

Poslovno okruženje treba se konstantno prilagođavati novim trendovima, potrebama tržišta, novih tehnologijama i novim stručnjacima. Millennialsi danas ne staju na formalnom obrazovanju i tradicionalnom načinu poimanja radnog mjesta, već su proaktivni, gorljivi u promjeni i redefiniranju poslovnih odnosa, praksi i pristupa. Oni su navikli na tehnologiju, interakciju, projektni i dinamičan rad te drukčije shvaćaju i pojam autoriteta, vremena i radnog mjesta. Moderne kompanije danas svoje poslovanje prilagođavaju upravo ovakvim mladim korisnicima/zaposlenicima.

Do 2020. 35% globalne radne snage

Na Veleučilištu VERN’ kroz kolegije Internet i društvene mreže te Digitalno komuniciranje i Content management cilj je studente obučiti kako nove tehnologije i pristupe koristiti u stvaranju istaknutih praksi i otvaranju novih perspektiva. Ključ uspjeha leži u konstantnoj prilagodbi novim trendovima, zahtjevima tržišta i korisnicima, te pronalaženju kreativnih načina za isticanjem: kako za poslovanje tvrtki i brendova, tako i u razvijanju vlastitih poslovnih ideja.

Millennialsi predstavljaju rastuću radnu snagu i možemo ih zvati svakakvima, ali ne i konvencionalnima. Podaci Pew Research Centra pokazuju kako trećinu američke radne snage (35%) čine upravo millennialsi, a prema istraživanju Manpowera oni će do 2020. činiti ukupno 35 posto globalne radne snage. Pripadnici ove generacije su u 2017. napunili od 21 do 36 godina i već su ušli u tržište rada ili traže posao i time postaju sve istaknutija, brojnija i snažnija baza ljudskog kapitala. Imaju pristup informacijama, upoznati su s trendovima i lako se prilagođavaju promjenama. Naviknuti su na potpuno drukčiji koncept vremena, prostora, a posebno radnog mjesta.

Zato vas ne bi trebalo čuditi ako bi sutra, na razgovoru za novo radno mjesto, svjedočili sljedećoj situaciji.

  • Poslodavac: U vašem životopisu piše da se znate koristiti računalom. Dakle, poznati su vam programi Word, Excel, Powerpoint…?
  • Millennials: Neee, to je tako 2000-e. Ja radim na Snapchatu, Instagramu, Pinterestu, Twitteru, itd. Znate, mikroblogging.
  • Poslodavac: Ali naše poslovanje zahtijeva rad na računalu… pisanje u Wordu, prezentacije u PowerPointu i slično.
  • Millennials: Helooou, a misli li vaša tvrtka doći u moderno vrijeme?

piše: Marija Volarević,
predavačica na VERN’u, preddiplomski studij Odnosi s javnošću i studij medija

U životopisu piše da se znate koristiti računalom.“ „Da, koristim Snapchat, Instagram, Pinterest, Twitter, itd.“ 

Dobrodošli u novu komunikacijsku paradigmu: u vrijeme kada se informiramo preko pametnih telefona, kada je komunikacija postala trenutna te kada smo s internetom i konstantnom umreženošću nadvladali dimenziju vremena i prostora.

Živimo u vremenu kada više populacije koristi društvene medije kao kanal komunikacije, nego što ih koristi telefon (u onom tradicionalnom smislu kako ga poznajemo) te je promjena koja je nastupila u komunikacijskoj sferi prožeta kroz sve profesije i sve domene poslovanja.

„Pop-up“ kultura

Današnji korisnici naviknuti su na tzv. „pop-up“ vijesti, na konstantno informiranje o aktualnostima i trendovima te na konstantno komuniciranje putem društvenih medija i raznih aplikacija. Ako sve popularnijem trendu društvenih medija dodamo mobitel – dobivamo korisnika koji je stalno online, koji je povezan svugdje i prisutan na svim mrežama jednim potezom prsta. Takav korisnik komunicira stalno, a ne samo onda kada se od njega zahtijeva odgovor. Njegova moć kao potrošača promijenila je način funkcioniranja brendova, medija, usluga – i korporacija.

Kreatori trendova i nova radna snaga

Novi mediji nisu samo uveli nove promjene u način komunikacije, u funkcioniranje samog poslovanja, već su odgojili cijelu novu generaciju. Tzv. Generacija Y ili millennialsi postali su  sve važniji i istaknutiji potrošači, kreatori trendova, nositelji promjena, ali i radna snaga. Uz konstantnu dostupnost, informiranost i umreženost millennialsi su osnaženi i kao potrošači i kao korisnici, a onda i kao radnici. Internet, mobitel i društveni mediji su ih osnažili u tome da svim informacijama, praksama i znanjima mogu pristupiti jednim klikom prsta.

Poslovno okruženje treba se konstantno prilagođavati novim trendovima, potrebama tržišta, novih tehnologijama i novim stručnjacima. Millennialsi danas ne staju na formalnom obrazovanju i tradicionalnom načinu poimanja radnog mjesta, već su proaktivni, gorljivi u promjeni i redefiniranju poslovnih odnosa, praksi i pristupa. Oni su navikli na tehnologiju, interakciju, projektni i dinamičan rad te drukčije shvaćaju i pojam autoriteta, vremena i radnog mjesta. Moderne kompanije danas svoje poslovanje prilagođavaju upravo ovakvim mladim korisnicima/zaposlenicima.

Do 2020. 35% globalne radne snage

Na Veleučilištu VERN’ kroz kolegije Internet i društvene mreže te Digitalno komuniciranje i Content management cilj je studente obučiti kako nove tehnologije i pristupe koristiti u stvaranju istaknutih praksi i otvaranju novih perspektiva. Ključ uspjeha leži u konstantnoj prilagodbi novim trendovima, zahtjevima tržišta i korisnicima, te pronalaženju kreativnih načina za isticanjem: kako za poslovanje tvrtki i brendova, tako i u razvijanju vlastitih poslovnih ideja.

Millennialsi predstavljaju rastuću radnu snagu i možemo ih zvati svakakvima, ali ne i konvencionalnima. Podaci Pew Research Centra pokazuju kako trećinu američke radne snage (35%) čine upravo millennialsi, a prema istraživanju Manpowera oni će do 2020. činiti ukupno 35 posto globalne radne snage. Pripadnici ove generacije su u 2017. napunili od 21 do 36 godina i već su ušli u tržište rada ili traže posao i time postaju sve istaknutija, brojnija i snažnija baza ljudskog kapitala. Imaju pristup informacijama, upoznati su s trendovima i lako se prilagođavaju promjenama. Naviknuti su na potpuno drukčiji koncept vremena, prostora, a posebno radnog mjesta.

Zato vas ne bi trebalo čuditi kada bi sutra, na razgovoru za novo radno mjesto, svjedočili upravo ovakvoj situaciji:

Poslodavac: U vašem životopisu piše da se znate koristiti računalom. Dakle, poznati su vam programi Word, Excel, Powerpoint…?

Millennials: Neee, to je tako 2000-e. Ja radim na Snapchatu, Instagramu, Pinterestu, Twitteru, itd. Znate, mikroblogging.

Poslodavac: Ali naše poslovanje zahtijeva rad na računalu… pisanje u Wordu, prezentacije u PowerPointu i slično.

Millennials: Helooou, a misli li vaša tvrtka doći u moderno vrijeme? 

piše: Marija Volarević,
predavačica na VERN’u, preddiplomski studij Odnosi s javnošću i studij medija


 [V1]Radije „postali su“, jer među njima ima i starijih od 30.