LEAP Summit Zagreb

Osvrt – Angažman VERN’ovaca na poslovnoj konferenciji za mlade poduzetnike

Kako je izgledao angažman naših studenata na ovogodišnjoj LEAP Summit konferenciji u Zagrebu, saznajte u osvrtu naše studentice Ive Horvat Radman.

Learn Engage Act Progress ime je koje sjajno definira LEAP konferenciju. Ova trodnevna konferencija već tri godine zaredom okuplja preko 2.000 posjetitelja iz više od 30 zemalja, predstavlja lidere i profesionalce iz različitih gospodarskih područja, a posjetiteljima i sudionicima omogućuje da na jednom mjestu razmjene iskustva o tome kako odgovoriti na najzahtjevnije izazove našeg vremena. Ovogodišnje izdanje LEAP-a održano je na Zagrebačkom velesajmu na najreprezentativnijoj razini i s najviše sudionika do sada, a budući da je priča krenula kao studentski projekt, zanimalo nas je kako je sve zapravo počelo.

Priča LEAP Summita počinje 2015. kada je skupina mladih studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu odlučila organizirati konferenciju na temu zapošljavanja mladih. „Andrej (glavni organizator) je obilazio različite konferencije i slušao što predavači imaju za reći. Bili smo mladi i nadobudni, puni energije pa smo htjeli to iskoristiti i kreirati nešto novo, a u isto vrijeme korisno za mlade i naše okruženje”, priča Katarina Guja, voditeljica financija LEAP Summita koja u projektu sudjeluje od samoga početka.

Imali su ideju i proveli je. Nekoliko su mjeseci organizirali projekt, predstavljali ga potencijalnim predavačima, sponzorima i kolegama te na kraju organizirali konferenciju u prostorima fakulteta. Iznenađujuće, konferenciju je došlo poslušati oko tristotinjak ljudi, što ih je ugodno iznenadilo. Nakon prve „probne“ godine, odlučili su krenuti u nešto ambiciozniji pothvat te su iduće godine napravili rebranding i kreirali LEAP koncept kakav danas poznajemo. Svake godine organizatori su dodavali nove sadržaje (stageove) na kojima su sudionici predstavljali svoje ideje ovisno o temama. Tako su 2017. krenuli s dva različita stagea, a 2018. došli do njih 5. Naravno, s brojem scena povećavao se i broj sudionika: 2017. je na LEAP došlo oko tisuću sudionika, a ove godine nešto više od 3 tisuće.

LEAP je zapravo cjelogodišnji projekt. Iako traje tri dana, novo izdanje se počinje planirati već nakon ljetnih praznika. „Potrebno je definirati temu, govornike, prostor i, naravno, pronaći sponzore koji će nam pomoći. Sve se organizira preko Hrvatskog ureda za kreativnost i inovaciju (HUKI) koji je neprofitna organizacija, stoga su nam sponzori od velike pomoći. Nakon što definiramo koncept na koji se želimo usmjeriti počnemo planirati agendu. To je najizazovniji dio jer treba odabrati govornike, predstaviti im koncepti i dovesti ih u Zagreb na konferenciju. Uvijek treba imati i rezervne opcije za slučaj da netko otkaže“, govori nam Joe Golub, jedan od organizatora.

Otprilike do Božića LEAPovci smišljaju agendu i cijeli koncept i onda počinje drugi dio organizacije: promocija događaja. Sljedeća dva do tri mjeseca, LEAP ambasadori predstavljaju konferenciju u državama diljem svijeta, i naravno u Hrvatskoj. U to se vrijeme organizacijski tim povećava na dvadesetak ljudi, a na samoj konferecniji i za još tridesetak volontera.

LEAP nije samo konferencija na koju se dolazi samo poslušati što ljudi imaju za reći, već je cilj čuti inspirativne priče, komunicirati s govornicima i ostalim sudionicima, pronaći svoj put i odabrati smjer u kojem se želi djelovati.

LEAP SUMMIT 2018.

Ovogodišnje izdanje LEAP Summita održano je sredinom ožujka na Velesajmu. Osim novog prostora, ovogodišnja je novost bila besplatna kotizacija za sve sudionike. Konferencija se odvijala u 5 različitih dvorana i stageova: LEAP stage, glavna pozornica na kojoj se prezentiraju najinspirativnije priče; Poduzetnički stage na kojem mladi, ali i iskusniji poduzetnici govore o svojim poslovnim pothvatima; Digital stage, fokusiran na nove medije, društvene mreže i milenijalce; Green stage na kome je glavna tema zdravlje, osobno i okoliš, te za kraj EU stage na kome se informira o radu Europske unije te potiče na akciju i sudjelovanje u zajednici.

Veliko otvorenje na dva stagea održano je u četvrtak 17. ožujka. Više od tisuću sudionika već je prvi dan došlo poslušati nastupe koje su održali među ostalim Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj, Alejtin Berisha, finski poduzetnik i osnivač Finnish School International, koji je govorio o tome kako školski sistem ubija kreativnost djece te upozorio na to koliko je važno održati tu kreativnost. Vrhunac dana svakako je bilo predavanje Nizozemca Bena Woldring, mladog poduzetnika koji je prvo poduzeće otvorio s trinaest godina na majčino ime. Premijerno je na LEAP Summitu lansirao svoju novu aplikaciju Bencomparing te oduševio publiku.

Program je u petak od ranog jutra započeo punom snagom. Green stage je zamijenio EU stage na kojem je predstavljena organizacija European Solidarity Corps. Fokus EU stagea bio je na osobnim pričama – sudionici su podijelili iskustvo kako su postigli svoje ciljeve u životu. Na poduzetničkom je programu bio nastup Daniela Ackermana „Kako je par ludih studenata osnovalo firmu tijekom krize“, koji je izazvao veliko zanimanje prisutnih. Na LEAP stageau glavnu su ulogu imale Lenja Faraguna („Launch your love“) i Bella Funck („Dare to act: a formula for life in changing times“). Svojim su nastupom izmamile su pohvale publike, koja ih je zasula brojnim pitanjima.

Subota je u svakom pogledu bio najprometniji dan LEAP Summita. Skoro tri tisuće sudionika prisustvovalo je panelima i razmjeni dojmova i iskustava s govornicima. Svojim su dolaskom panele učinili zanimljivijim mladi poduzetnici Albert Gajšak, izumitelji Makerbuino konzole i Ivan Mrvoš, izumitelj klupa na solarno punjenje. Na Digital stageu panel su, između ostalih, nastupile su i influenceri poput Andree Andrassy i Nike Ilčić. Na Green stageu apsolutni je hit bio savjetnik i trener Zoltan Hosszu na čijem je stageu jedva bilo mjesta. Za veliko zatvaranje imali smo čast slušati Matu Rimca, osnivača Rimac Automobila. Mladi poduzetnik je napunio LEAP stage tako da nije stala više ni igla – posjetitelji  su predavanje pratili i na nogama, iza redova službeinih sjedala.

Za kraj konferencije organiziran je FLEAPout party u prostorima Velesajma, kako bi na najbolji način zatvorili ovo trodnevno iskustvo. Iako se ulaz na koncert naplaćivao, više od tisuću ljudi došlo se opustiti na partiju, na kojem su za dobru atmosferu bili zaduženi slovensko-hrvatski DJ duo Vanillazi, DJ Joe2Shine i DJ Kosta Radman.

Osim iz Hrvatske, LEAP su posjetili sudionici iz cijelog svijeta, od Italije do Južnoafričke Republike i Venezuele. „Došli smo u Zagreb samo zbog ovoga. Čuli smo od kolega koji su bili prošle godine da je jako dobra i zanimljiva konferencija, a uz to, nismo nikad bili u Zagrebu, pa nam je ovo bila prilika da upoznamo grad i kulturu, a i nove ljude“, opisao nam je svoju motivaciju za dolazak na LEAP posjetitelj iz Južnoafričke Republike. Konferencija u inozemstvu budi sve više zanimanje zahvaljujući uvelike ambasadorima LEAP-a, koji događaj promoviraju u svojim gradovima.

VERN’ova uloga

Kao akademski partner ovogodišnjeg LEAPA, VERN’ je između ostalog osigurao materijale potrebne za izradu video i promocijskih materijala nakon konferencije. VERN’ovi studenti Filmskog, televizijskog i multimedijskog oblikovanja Klara Beden, Vito Hordov, Carlo Kovačec i Valentina Rišavi snimali su intervjue sa sudionicima i posjetiteljima LEAP-a, kao i atmosferu na konferenciji. Snimljeni materijal bi će upotrebljeni za izradu aftermoviea kojim se planira promovirati događaj tijekom nadolazeće godine

Također, studentice Danijela Jurjević i Marija Banić, kao ambasadorice fakulteta, predstavile su  obrazovne programe VERN’a zainteresiranim sudionicima. Usput su i poslušale neka od predavnja: „Jako nam se svidjela atmosfera i koncept LEAP-a, iskreno nismo ni znale za konferenciju, dok nismo došle predstaviti VERN’ na ovogodišnju konferenciju. Dogodine definitivno dolazimo, ako ne raditi onda slušati“, izjavile su nam kolegice Danijela i Marija.

Za kraj, i ja sam, kao studentica studija Odnosa s javnošću i medija, imala priliku surađivati u organizaciji LEAP Summita i njegovoj promociji u okviru u tima za marketing. S druge strane, jednako tako u okviru studentske prakse, surađivala sam i s kolegama „filmašima“, intervjuiravši sudionike događaja. Osobno mogu reći da mi je ovo jedno od najboljih poslovnih iskustava koje sam do sada imala, a LEAP Summit je konferencija koju se isplati posjetiti zbog toga što vam ta tri dana otvore vrata budućnosti, dijelom zahvaljujući networkingu, dijelom zahvaljujući idejama i inspirativnim pričama koje ste u prilici čuti na konferenciji.

(Iva Horvat Radman)

Odjel za komunikacije
Datum objave: 26.4.2018.