Mini panel

Premijera filma „Spotlight“ – na VERN’u održan mini panel o istraživačkom novinarstvu i PR-u

Uoči premijere filma „Spotlight“ za studente i predavače VERN'ovih preddiplomskih studija novinarstva i odnosa s javnošću organiziran je ekskluzivni izvannastavni panel na temu istraživačkog novinarstva i komunikacijskih aspekata „osjetljivih tema“.

Uoči premijere filma „Spotlight“ za studente i predavače VERN’ovih preddiplomskih studija novinarstva i odnosa s javnošću organiziran je ekskluzivni izvannastavni panel na temu istraživačkog novinarstva i komunikacijskih aspekata „osjetljivih tema“. Na panelu su gostovali novinar i urednik Dean Sinovčić te komunikacijska stručnjakinja Alenka Radović Pevec.

Tema filma „Spotlight“ je istraživačko novinarstvo, a temeljen je na istinitom događaju – otkriću o pedofilskoj aferi, prvo u Bostonu, a zatim u ostatku Amerike i svijeta. Prije početka panela, prikazan je 15-minutni film u kojemu novinari Boston Globea pričaju kako je došlo do afere, a glumci govore o doživljaju sa snimanja. Podsjetimo, film „Spotlight“ je nominiran za čak šest Oscara.

Raspravu je započeo novinar i urednik Dean Sinovčić iz Discoveryfilma, distributera Spotlighta te studentima i predavačima predočio posao istraživačkog novinara iz vlastitog iskustva. Prisjetio se anegdota s kojima se susreo istraživajući priče koje su izazvale mnogobrojne afere u Hrvatskoj, a studentima poručio da uvijek budu uporni i hrabri u objavljivanju svojih priča. Osvrnuo se i na aktualno stanje novinarstva u Hrvatskoj i usporedio ga s ostatkom svijeta. 

„Istraživačko novinarstvo odumire. Nedavno ste mogli vidjeti primjere istraživačkog novinarstva u predizbornoj kampanji i formiranju nove Vlade. To su još uvijek trenutci u kojima ima nade za istraživačko novinarstvo, ali nisu dugoročna rješenja. Takve se priče vrlo brzo zaborave. Redakcije i urednici za duže i detaljnije priče jednostavno nemaju vremena. Svjedoci smo novinarstva u kojemu jedan novinar preuzima više poslova i nije u stanju detaljno pokriti određeno područje“, kazao je Sinovčić.

U svojem se izlaganju osvrnuo i na činjenicu kako se u SAD-u novinarstvo još uvijek tretira s poštovanjem. „Kada je riječ o istraživačkom novinarstvu u Americi i drugim zemljama, u struci je još uvijek najnormalnija stvar istraživati priču najmanje 6 mjeseci do godine dana. To je minimum koji uredništvo treba ispuniti kako bi se priča eventualno mogla objaviti u novinama“, poručio je Sinovčić.

Komunikacijska stručnjakinja Alenka Radović Pevec iz Apertusa analizirala je tehnike komuniciranja ovakvoga filma u javnosti te objasnila kako zainteresirati gledatelje bez obzira na njihovu emociju vezanu uz film. 

„Danas su mediji pod raznim utjecajima, često postoji strah od objave informacija i novinari se boje za opstanak na radnome mjestu. Kada je riječ o osjetljivim temama, one su često prikrivene. Istraživanja pokazuju da su novinari sve manje skloni prikazivati istinite informacije“, poručila je Alenka Radović Pevec.

Panelisti su na kraju izlaganja imali priliku odgovoriti na pitanja studenata i predavača te analizirati problematiku promocije filma u medijima. Nakon mini panela, studenti i predavači VERN’a su se uputili na svečanu premijeru filma. 

(Andro Anić)