Glazba i mediji

VERN’ ugostio panel o produkciji i promociji glazbe s producentima i radijskim stručnjakinjama

Na panelu su gostovali producenti Zvonimir Dusper Dus i Darko Juranović D'Knock te naša predavačica Silvija Londero i diplomantica i radijska DJ-ica Aleksandra Milinković.

Na VERN’u je u studenom ove godine, kao gostujuće predavanje na kolegiju Radijsko novinarstvo, održan panel pod nazivom „Glazbena produkcija, suradnja sa svjetskim top izvođačima i utjecaj medija na glazbenu industriju“. Ovaj je panel bio samo dio glazbeno-edukativnih događanja koja je u sklopu proslave 15. obljetnice postojanja organizirao portal Klubskascena.hr, a zbog značaja i komplementarnosti teme s nastavnim sadržajima na VERN’ovom studiju Novinarstva, panel su održali upravo pred našim studentima.

Povijest hrvatske glazbene produkcije i njezin razvoj, ponajviše u žanrovima dance, pop i elektronske glazbe, rezimirali su cijenjeni domaći producenti s međunarodnim iskustvom Zvonimir Dusper Dus i Darko Juranović D’Knock, dok su o značaju radija za promociju glazbe govorile Silvija Londero, direktorica i glavna urednica Mediaservisa te nositeljica kolegija Uvod u elektroničke medije, Radijsko novinarstvo, Uređivanje u praksi i Radijski novinar-voditelj na VERN’ovom preddiplomskom studiju Novinarstva te Aleksandra Milinković, DJ-ica na Enter Zagrebu s višegodišnjim iskustvom u radijskoj produkciji i diplomantica VERN’a.

Producentski duo D’Knock i Dus su objasnili kako se nekada producirala glazba te usporedili to s prilikama koje se danas mladima pružaju, ali i izazovima koji ih pritom očekuju, budući da se često pogrešno stječe dojam kako glazba jamči lagodan život. 

„Glazba nije nimalo lagan posao i jedini jamac uspjeha je ozbiljan pristup. Najjednostavnije, onaj tko želi uspjeti, bavljenje glazbom mora shvatiti kao stalan i ozbiljan posao, poput svakog klasičnog posla, a ne kao usputnu zabavu“, naglasio je Dus.

No, osim kvalitetnog sadržaja, forme i logistike, uspjeh glazbenika je nezamisliv bez podrške medija, a posebno onih najutjecajnijih, među kojima je radio i dan danas. 

„Radio je medij kojemu publika najviše vjeruje, a u posljednjem istraživanju ‘Povjerenje u medije 2016.’, koje je provela EBU (European Broadcasting Union), radiju vjeruje više od 50 posto konzumenata medijskih sadržaja“, istaknula je Silvija Londero. Dodala je kako se radijska scena u Hrvatskoj počela mijenjati 2008. godine, pojavom prvih formatiranih radijskih postaja. Tada je slušatelj postao onaj tko bira glazbu na radiju, odnosno format, ako su pokretači prije emitiranja detaljno analizirali tržište, zaključila je.

Iskusni producentski stručnjak D’Knock, kojeg neglazbena javnost najviše pamti kao dio nekadašnjeg ET-ja, potvrdio je kako radio ima još veću ulogu u promociji glazbe na stranim tržištima. 

„Jednom nam je prilikom house zvijezda Barbara Tucker istaknula da glazbenici bez radija vani jednostavno ne mogu funkcionirati. Ostali mediji im jesu važni, ali primarno im je ući na radijske top liste, na formatiranim radijima, jer im je to pravi pokazatelj da ih publika sluša.“ 

„Radio kao platformu danas sve ozbiljnije shvaćaju i sami izvođači, a ne samo producenti, koji unatoč tehnološkom napretku i razvoju novih digitalnih platformi, iznimnu pozornost posvećuju jednom od najstarijih medija. Nama se primjerice svakodnevno javljaju mladi izvođači, kojima je to možda i prilika da se njihova glazba ili mix puštaju bok uz bok s mixevima nekih od najvećih svjetskih DJ-a i izvođača. A što se tiče situacije u inozemstvu, neki od najznačajnijih glazbenih izvođača za promociju svoje nove pjesme biraju upravo radio“, ukazala je Aleksandra.

Diskusiji se putem video linka iz Londona priključio i Andy Wright, dobitnik Grammyja te uspješni glazbeni producent i autor koji je od sredine 80-ih kreirao zvuk mnogih britanskih pop izvođača, poput Simply Reda, Simple Mindsa, Euritmicsa, itd., a ostvario je i odličnu suradnju s glazbenicima u regiji poput Gibonnija i Toše Proeskog, dok posljednjih godina surađuje s produkcijom Play One.

On je također potvrdio kako formatirani radijski mediji imaju značajan utjecaj na promociju izvođača i u Velikoj Britaniji. Dodao je kako zbog velikog dosega, posebno u slučaju nacionalnih radijskih postaja koje imaju i do šest milijuna slušatelja samo zemaljskim putem, izvođači često prilagođavaju svoje originalne skladbe za premijerno predstavljanje upravo na nacionalnom radiju. 

Odjel za komunikacije
Datum objave: 3.1.2017.