VERN' Forum

Vodeći autoritet za poslovanje Applea, Horace Dediu, održao gostujuće predavanje na VERN’u

Horace Dediu, vodeći autoritet za poslovanje Applea, gostovao je na VERN'u te je za studente i profesore održao predavanje pod nazivom „Kako inovacije pretočiti u poslovni uspjeh“.

Apple, Horace Dediu, gostujuće predavanje

Analitičar koji je svoj ugled stekao radeći za poznate svjetske kompanije  poput Nokie i Microsofta, u svom je izlaganju objasnio kratkotrajne poslovne uspjehe novih tehnologija i industrija koje se brzo razvijaju i rastu.

Dediu je obrazovanje stekao na Sveučilištu Tufts, a kasnije i na Harvardu, gdje se upoznao s radom profesora Claytona Christensena i njegovom teorijom razdora, koju primjenjuje na širok spektar različitih industrija, u poslovnoj i društvenoj sferi. Toriju razdora Dediu predstavlja kao kompetitivnu, asimetričnu borbu, u kojoj se protivnici ne bore po istim pravilima. Primjere takve borbe nalazi u povijesti društva, u Bibliji te u poznatoj borbi Davida i Golijata, a princip asimetrične borbe konstantno primjenjuje u svojem radu, analizirajući tvrtke poput Nokie, Microsofta, Ubera, Applea, itd.

Slikovitim primjerom Nokie, koja je od najuspješnije kompanije u području mobilne telefonije kroz sedam godina došla do kraha, Dediu je protumačio pravila asimetrične borbe, a pravilni uzorak nalazi u svim industrijama. Postavivši pitanje „Kako se netko može boriti protiv Googlea?“, Dediu je dobio odgovore sudionika da Google trenutno nema konkurenciju, a daljnjim je objašnjavanjem, uzorak uočen u drugim industrijama primijenio i na odnosu Googlea i Facebooka.

Horace Dediu je naglasio važnost inovacija u specifičnim uvjetima u kojima živimo, gdje se produljio životni vijek čovjeka, ali se smanjila duljina poslovnog vijeka tvrtki i njihovih uspjeha. Bez ulaganja u inovacije, smatra, tvrtke su osuđene na propast, pa je inovacije usporedio s rađanjem djece i opstankom vrste. Uz nedovoljno ulaganje u inovacije, Dediu se zapitao „Kako smo uopće uspjeli napredovati?“, sugerirajući da inovacija mora biti više od principa pokušaja i promašaja.

(Marina Šimunić)

Odjel za komunikacije
Petar Vučetić
Datum objave: 25.10.2015.