Upravljanje poslovnim komunikacijama

Zbog sinergijskog djelovanja te fokusiranosti na digitalne komunikacije, integrirane komunikacije su, bez ikakve sumnje, budućnost komunikacija!

Predmeti i ishodi

Predmeti

Ishodi predmeta

1. semestar

Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Uvod u integrirane komunikacije
razlikovati integrirane od neintegriranih komunikacija
biti upoznati s alatima i načinima djelovanja odnosa s javnošću
biti upoznati s alatima i načinom djelovanja marketinga
biti upoznati s teorijom, praksom i poviješću integriranih komunikacija
znati objasniti na koji se način postiže sinergija primjenom integriranih komunikacija
znati objasniti koji su čimbenici u tržišnoj komunikaciji doveli do pojave integriranih komunikacija.
  • razlikovati integrirane od neintegriranih komunikacija
  • biti upoznati s alatima i načinima djelovanja odnosa s javnošću
  • biti upoznati s alatima i načinom djelovanja marketinga
  • biti upoznati s teorijom, praksom i poviješću integriranih komunikacija
  • znati objasniti na koji se način postiže sinergija primjenom integriranih komunikacija
  • znati objasniti koji su čimbenici u tržišnoj komunikaciji doveli do pojave integriranih komunikacija.

Integrirano marketinško komuniciranje

  • objasniti osnovne teorijske pojmove integrirane marketinške komunikacije
  • objasniti osnovne oblike integrirane marketinške komunikacije s fokusom na njihove prednosti i nedostatke
  • objasniti važnost i ulogu svakog pojedinog IMK oblika u promoviranju pojedine organizacije/proizvoda  (oglašavanja, PR-a i publiciteta, unapređenja prodaje, osobne prodaje i direktnog marketinga)
  • analizirati ulogu alternativnih oblika te društvenih mreža i digitalnih komunikacijskih kanala u promociji pojedine organizacije/proizvoda
  • diskutirati o ulozi marketinške komunikacije u svrhu brendiranja pojedine organizacije/proizvoda
  • kritički sagledati strategiju integrirane marketinške komunikacije pojedine organizacije/proizvoda. 
Odnosi s javnošću u integriranim komunikacijama
  • znati izraditi strateški plan komuniciranja korporacije za određeno razdoblje
  • znati koristiti alate za eksterno i interno komuniciranje
  • prosuđivati pojedine interne komunikacijske kanale
  • analizirati komuniciranje organizacije

Teorija masovnih medija

  • razlikovati pojedine medije, njihove mogućnosti i učinke
  • opisati razvoj medija i njihove uloge u društvu
  • objasniti osnovne pojmove u teoriji medija te znati glavne teoretičare i njihove pristupe
  • razumjeti načine na koje se medijske poruke konstruiraju, za koga i s kojim ciljevima
  • analizirati načine prenošenja poruka, promatrati i mjeriti učinke na publiku
  • primijeniti teorijska znanja na aktualnim primjerima. 
Psihologija komuniciranja
  • opisati elemente i vještine uspješne komunikacije u različitim socijalnim situacijama
  • objasniti tipične prepreke u komunikaciji na razini pojedinca
  • identificirati ključne faktore međukulturalnih razlika u komunikaciji, te unaprijediti interkulturalnu kompetenciju
  • identificirati i kritički analizirati teorije i strategije persuazije.

Popularna kultura i medijska pismenost – izborni

  • kritičko promišljanje popularne kulture i popularnokulturnih praksi
  • upoznavanje s osnovnim pristupima globalizaciji, njezinim kulturnim aspektima, utjecajima i konzekvencama
  • upoznavanje s konceptom medijske (i vizualne) pismenosti
  • primjena metoda medijske pismenosti u analizi medijskih poruka
  • kritički odnos prema medijskim sadržajima i porukama te prepoznavanje demokratskih i emancipacijskih funkcija starih i novih medija
  • upoznavanje s osnovnim konceptima, teorijskim interpretacijama i prijeporima vezanim uz: reprezentacije tijela u popularnoj kulturi; potrošnju; reprezentacije životinja u popularnoj kulturi. 

2. semestar

Manipulacija i komuniciranje

  • navesti i reproducirati osnovne pojmove, teorije i definicije manipulacije u komunikaciji
  • zapamtiti i primijeniti alate i načine (metode i sredstva) djelovanja manipulativnih komunikacijskih tehnika (propaganda, spin doktoring, perzuazija)
  • imenovati načela propagande
  • razlikovati propagandu, spin doktoring i persuaziju
  • objasniti psihološke pretpostavke i ograničenja manipulativnog djelovanja u komunikaciji
  • prepoznati primjere i načine djelovanja državne (ratne i političke) propagande, državne kontrole i uloge cenzure
  • razlikovati političku propagandu od ekonomske propagande.  

Integrirane poslovne komunikacijske strategije

  • poznavati osnovne pojmove, teorije i definicije poslovnog i komunikacijskog planiranja
  • poznavati alate i taktike koje se koriste u strateškom komuniciranju
  • poznavati način izrade komunikacijskih strategija i planova
  • znati razlikovati integrirane komunikacijske strategije od neintegriranih strategija (onih kod kojih nema sinergije između reklamnih sadržaja i odnosa s javnošću te kod kojih nema integracije ciljanih javnosti u komunikaciju)
  • poznavati studije slučaja uspješnih integriranih korporativnih komunikacija
  • znati osmisliti integriranu poslovnu komunikacijsku strategiju. 

Copywriting 

  • identificirati osnovne historijske, društvene i komunikološke temelje oglašavanja
  • objasniti osnovne advertising pojmove iz perspektive copywritera
  • opisati poziciju kreativca/kreativnog tima/odjela u oglašavačkoj industriji i interakcije s ostalim sudionicima u procesu kreiranja marketinške komunikacije
  • opisati karakteristične reklamne forme i komunikacijske kanale s njihovim specifičnostima
  • analizirati oglašavačke uratke na elementarnoj komunikološkoj razini
  • razumjeti i interpretirati osnovne faze kreativnog procesa oblikovanja reklama i pristupa osmišljavanju reklamne komunikacije
  • primijeniti stečene spoznaje u samostalnom radu na osmišljavanju reklamnih formi
  • osmisliti i izraditi osnovne reklamne koncepte na pred produkcijskoj razini.

Dizajn u vizualnim komunikacijama

  • definirati osnovnu upotrebu dizajna unutar poslovne komunikacije i branda
  • analizirati tipografiju, boju, simbole i raspored elemenata unutar dizajna
  • definirati osnovne tehničke formate i pojmove u dizajnu i pripremi (DTP)
  • izraditi prezentaciju u skladu s dizajnerskim smjernicama
  • prenijeti svoje ideje i zahtjeve profesionalnim dizajnerima.
  • vrednovati primjenu dizajna u medijima i PR-u. 

Potrošači, tržište i javno mnijenje

  • biti familijarni sa širokim spektrom istraživačkih metoda i tehnika koje se primjenjuju u aktivnostima poslovnih organizacija
  • razumjeti ulogu istraživanja u pojedinim fazama poslovnih ciklusa, te razumjeti njihovu ulogu i značaj kao sredstva primjenjivih u procesu donošenja poslovnih odluka
  • biti u mogućnosti komunicirati sa istraživačkim agencijama u cilju definiranja istraživačkih pitanja, definiranja optimalnog dizajna istraživanja kao i definiranja optimalnih istraživačkih metoda potrebnih za rješavanje određenih poslovnih problema
  • biti osposobljeni za pravilno interpretiranje nalaza istraživanja i donošenja poslovnih odluka temeljem njih.

Sigurnost i komunikacija – izborni

  • analizirati i  sintetizirati, probleme poslovne sigurnosti i zaštite poslovnih podataka, uz argumentiranu obranu predloženog rješenja
  • povezivati sigurnosne procedure s drugim funkcijama tvrtke, uz analizu tvrtke u okruženju.

3. semestar

Strategija brendiranja

  • prepoznavati problematiku identiteta i identitetskih sustava u javnom i privatnom sektoru
  • analizirati bitne okolnosti u kontekstu i kritički ih sagledavati
  • provoditi kvantitativna i kvalitativna istraživanja relevantna za spoznaju o načinima funkcioniranja identitetskih sustava
  • shvaćati načine formiranja značenja u identitetskim sustavima
  • shvaćati smisao funkcioniranja identitetskih sustava u društvenom kontekstu
  • funkcionirati u privatnom i javnom sektoru ili u vlastitim projektima a s obzirom na potrebe upravljanja s identitetskim sustavima
  • komunicirati sa svim relevantnim čimbenicima i suradnicima u kompleksnim projektima stvaranja i upravljanja identitetskim sustavima.

Novi održivi trendovi – promocija mode, turizma i civilnog društva

  • definirati temeljne pojmove i definicije vezane uz koncept održivog razvoja te njegove primjene u modi, turizmu i građanskom aktivizmu
  • argumentirati temeljne odrednice odijevanja kao oblika komunikacije i socijalne stratifikacije
  • opisati glavne oblike djelovanja i komuniciranja organizacija civilnog društva
  • razlikovati i opisati karakteristike različitih vrsta i oblika održivosti u modi (održiva moda, eko moda, zelena moda, etična moda, spora moda) i turizmu (održivi turizam, osviješteni turizam, odgovorni turizam, humani turizam)
  • objasniti glavne teorijske koncepte mode i odijevanja (klasne teorije, modernističke teorije, antropološke teorije, psihoanalitičke teorije, semiotičke teorije, feminističke teorije, postmodernističke teorije)
  • opisati na koji se način promoviraju novi, održivi trendovi u području mode i turizma te objasniti koja je uloga civilnih udruga u promociji ovih koncepata
  • procijeniti povijesnu ulogu mode i turizma za razvoj potrošačkog društva
  • kritički prosuditi ulogu različitih medija (tradicionalnih I novih) u stvaranju novih održivih trendova u promociji mode, turizma te građanskih pokreta.

Community menadžment

  • koristiti se svim alatima u novim medijima u svrhu što učinkovitijeg i boljeg komuniciranja s ciljanim javnostima
  • upravljati brendom na društvenim mrežama, te podizati i stvarati online reputaciju brenda
  • pratiti i mjeriti komunikaciju na društvenim mrežama
  • planirati aktivnosti na društvenim mrežama kroz analizu okruženja, ciljanja publike i postavljanja ciljeva komunikacije
  • stvarati inovativan i djeljiv sadržaj za ciljanu publiku.

Krizno komuniciranje i upravljanje trendovima

  • prepoznati krizu i njezin utjecaj na rad organizacija
  • objasniti važnost upravljanja kriznim situacijama
  • analizirati vrste kriza, njihove uzročnike i faze te raščlaniti proces upravljanja krizama
  • objasniti specifičnosti komuniciranja prije, tijekom i nakon krize
  • predvidjeti krizu i napraviti komunikacijsku pripremu organizacije za krizu 
  • pojasniti proces odabira strateškog komunikacijskog odgovora na krizu
  • identificirati ključne javnosti u krizi i odrednice komunikacije s njima
  • objasniti i analizirati ulogu novih i starih medija u kriznom komuniciranju 
  • identificirati najčešće pogreške u komuniciranju u krizi
  • izraditi plan za komuniciranje u krizi
  • objasniti važnost etičnosti u kriznom komuniciranju.

Politička integrirana komunikacija

  • nakon ovog kolegija bit će povećana sposobnost studenata za analizu i sintezu političke komunikacije, te za rješavanje problema vezanih uz specifične oblike komunikacije  a uz argumentiranu obranu predloženog rješenja
  • povezivanje s drugim funkcijama političkog komuniciranja. Studenti će biti sposobni analizirati komunikaciju političkih stranaka kao i pojedinaca
  • nakon odslušanog kolegija studenti će biti sposobni za rad u interdisciplinarnim timovima, te za primjenu znanja političkog komuniciranja u praksi. Znanja i kompetencije stečene ovim kolegijem u funkciji su bolje zapošljivosti studenata.

Kreiranje i upravljanje imidžem slavnih osoba – izborni

  • opisati ključna obilježja studija slavnih: povijesni kontekst, uloga medija, društveni kontekst
  • razlikovati i opisati karakteristike različitih kategorija slavnih
  • opisati na koji se način kreira imidž slavnih
  • identificirati različite načine upravljanja imidžem slavnih
  • uspješno analizirati imidž odabranih slavnih osoba te načine stvaranja i održavanja njihovih imidža
  • razumjeti na koji su način različiti elementi identiteta, a posebice spol/rod, povezani s konstruiranjem imidža slavnih
  • uvidjeti značaj slavnih u odnosu na ideologiju.

4. semestar

Metodologija istraživačkog rada

  • samostalno izraditi nacrt istraživanja u skladu s temeljnim propozicijama znanstveno-istraživačkog rada
  • aktivno koristiti osnovne kvantitativne znanstveno-istraživačke metoda razvijene u okviru društvenih znanostima, a koje su primjenjive u procesu provedbe istraživanja potrebnog za izradu specijalističkog diplomskog stručnog rada
  • aktivno koristiti osnovne kvalitativne znanstveno-istraživačke metoda razvijene u okviru društvenih znanostima, a koje su primjenjive u procesu provedbe istraživanja potrebnog za izradu specijalističkog diplomskog stručnog rada
  • pravilno interpretirati nalaze istraživanja te temeljem njih donositi relevantne zaključke potrebne za verificiranje ili odbacivanje istraživačkih hipoteza.

Gerilska komunikacija – izborni

  • poznavati osnovne pojmove, teorije i definicije gerilske komunikacije
  • poznavati alate, taktike i metode kojima se služi gerilska komunikacija
  • poznavati načine korištenja gerilske komunikacije na Internetu
  • poznavati koristi i prednosti gerilske komunikacije
  • biti upoznati s konkretnim primjerima i studijama slučaja gerilske komunikacije
  • znati osmisliti gerilsku kampanju na zadanu temu.
Upravljanje poslovnim komunikacijama